Sidan 3 av 3 Första 123
  1. #61
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    ''strypningen'' ligger på 16 mm eller nåt skulle ja tro,så kör du med större förgasare än det stryper det självklart. Men kör du på 12mm ere ingen ide att ta bort den.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  2. #62
    inget till skyteam ??

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av simon_ivansson Visa inlägg
    inget till skyteam ??
    är inte det kina 4T?

  4. #64
    jo...
    Citat Ursprungligen postat av dampTom Visa inlägg
    är inte det kina 4T?

  5. #65
    var tar man bort strypningarna på en sym orbit II 2011a

  6. #66
    hej
    jag har en sym orbit II 2011 vilka strypningar fins på denna om någon vet

  7. #67
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av wipwip Visa inlägg
    var tar man bort strypningarna på en sym orbit II 2011a
    Citat Ursprungligen postat av wipwip Visa inlägg
    hej
    jag har en sym orbit II 2011 vilka strypningar fins på denna om någon vet
    Lilla ponken, du dubbelpostar och sen tror jag inte många har någon aning om vad en sym orbit II är..

  8. #68
    hur mycket snabbare går beta rr med ktm motorn om man kör utan luftburken???

  9. #69

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    den går inte mycke snabbare. kör med luftburken ist.
    ok.

  11. #71
    tjena! jag har en mt5a med effektrör och ostrypt insug. om jag tar bort strypningen i luftburken kommer den gå märkbart bättre då? tänkte också fråga hur den är strypt i förgasaren?

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av gustav12000 Visa inlägg
    tjena! jag har en mt5a med effektrör och ostrypt insug. om jag tar bort strypningen i luftburken kommer den gå märkbart bättre då? tänkte också fråga hur den är strypt i förgasaren?
    Den är inte strypt i förgasaren
    aka tacopaj


  13. #73

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    varvstoppen på yamaha dt50r sitter under sadeln

  14. #74
    Hjälp mig!. Jag har en derbi senda 03, och då har jag välantagligen fransk strypning. Men vilken är franska strypningen . Är det den lilla grejen som sitter fast med en bult?????

  15. #75
    Skulle tro att det mesta på din moppe sitter fast med små bult. Var lite mera precis med vad det är för något du menar och hur prylen ser ut.

  16. #76
    OK, hoppas någon nappar på detta. Allt prat om blindtarmar/blindrör och cementera, kapa, svetsa och dylikt. Kan man inte utnyttja blindtarmen och istället montera typ en tratt kopplat med slang till röret och få turboeffekt??? Vill verkligen hitta på nåt att med lätthet få ett jä..la drag i grabbens moppe.(Vet det moraliska i detta..men..men) Hoppas på innovativa svar från er intresserade där ute

  17. #77

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    Varvstoppen på dt50r är bara en skär kabel som man knippsar av med en sidavbitare om man vill och avgaspluggen är bara en bit plåt som sitter i delningen på expansions kammaren,tar man bort dessa ,så har man en ostrypt lätt m:c som det krävs a1 behörighet för att få framföra dt50r i trafiken.annars händer det lätt olyckor i trafiken som lockar dit polisen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in