Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Du måste borra i cdi:n på power up modellerna så cdi strypningen försvinner , om du gör de kommer det göra skillnad typ 75km/h med bra botten
    Om jag skiter i att borra i Cdi boxen, då blir det bättre axx men ingen skillnad med farten va? (:
    En den mest kunnige på moppe, så behöver all hjälp jag kan få! (:
    Kolla in min pärla! http://www.moppenet.nu/showthread.ph...Update-29-1-11
    Real men drive Rieju.

  2. #32
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Slaskhink Visa inlägg
    Om jag skiter i att borra i Cdi boxen, då blir det bättre axx men ingen skillnad med farten va? (:
    En den mest kunnige på moppe, så behöver all hjälp jag kan få! (:
    Joo klart det blir skillnad pluggen stoppar ju avgasflödet rejält , dra pluggen och byt upp dig i munstycke
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  3. #33
    Nån som vet hur man gör för att strypa av insuget på orginal am6 motorerna ??
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ööh, det är ett TK.
    Min moped gick 120 med ett sånt.

  4. #34

  5. #35
    Sorry för dubbelpost.

    Var sitter strypningen i luftburken fatta inte ett skit av de som stod där ?

  6. #36
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  7. #37
    finns de plugg på en helkama kina moppe supermotard 4 takt???

  8. #38
    Motorhispania Furia max, Plugg i mynningen

  9. #39
    Finns det någon chans att Membranet kan strypa (original utförande) Ifall man byter upp sig till en större förgasare och insug? Ingången till mitt såg väldigt litet ut jämfört med mitt nya insug

  10. #40
    Hej
    Passar kanske inte men ville inte starta en ny tråd. Jag skulle "strypa" min beta rr med en blackbox och efter jag hade installerat den precis som man ska, då, så fort jag sätter på den så att den reglerar varvtal dör moppen. Hur jag än ställer in den dör den Vet nån problemet? Skulle gärna veta eftersom jag får inte köra förrän den är på.. Tusen tack i förväg för svar
    Senast redigerat av purplehazenils den 2011-09-01 klockan 22:09.

  11. #41
    alla strypningar i en xps (am6) någon som vet ?

  12. #42

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Du måste borra i cdi:n på power up modellerna så cdi strypningen försvinner , om du gör de kommer det göra skillnad typ 75km/h med bra botten
    Toltalt ovärt att borra i cdin en ny kostar flera tusen......

  13. #43
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av dtmonsterenergy Visa inlägg
    Toltalt ovärt att borra i cdin en ny kostar flera tusen......
    Ja det är ju det smidigaste och helt gratis , om du inte vill byta ut elsystem och tändning?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  14. #44

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Ja det är ju det smidigaste och helt gratis , om du inte vill byta ut elsystem och tändning?
    ne jag ska inte borra i min cdi har kört över min cdi 2-3 gång ska int gö't nå mer men den kan släppa pågrund av de va ell? blir ett jävla drag och helt annat ljud när man kommit övert

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    jag har en Rieju drac -03 (ej eu) och jag har aldrig märkt att CDI-box är strypt även fast jag har kört med trim
    ja har aldrig märkt av skiten heller oavset hur mycke ja varvar xD motorn hinner ju fan pajja innan dess :S ja förstörde kolvringar hrm

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av dtmonsterenergy Visa inlägg
    ne jag ska inte borra i min cdi har kört över min cdi 2-3 gång ska int gö't nå mer men den kan släppa pågrund av de va ell? blir ett jävla drag och helt annat ljud när man kommit övert

    Såg på profilen att du har en DT50x från 06? om det är som min så ska du inte ha någon strypning i CDIn.
    Endast modeller från 07 och senare har CDI strypning Min DT50x 06 hade ingen strypning i allafall

  17. #47
    har en Beta RR 07 med Am6 motor. Vad är det för strypningar på den? vad jag tror så sitter katalysatorn och pluggen ihop i delningen. sedan så är det en plugg i luftboxen och blindtarmen, men är inget proffs så vetinte. Någon som vet vad det är för strypningar och vad det är som är bäst att ta bort/fixa. Vill skaffa en cross som toppar 75 och cp axx genom att bara plugga,dreva

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Muskelfarfar Visa inlägg
    har en Beta RR 07 med Am6 motor. Vad är det för strypningar på den? vad jag tror så sitter katalysatorn och pluggen ihop i delningen. sedan så är det en plugg i luftboxen och blindtarmen, men är inget proffs så vetinte. Någon som vet vad det är för strypningar och vad det är som är bäst att ta bort/fixa. Vill skaffa en cross som toppar 75 och cp axx genom att bara plugga,dreva
    köper du en beta rr med am6 motor tar du pluggen i röret och tar bort luftfiltret i boxen och sätter i 115 munstycke så har du en moppe som drar bakhjul på 1 och 2 sittandes lätt. sen för lite bättre axx rekomenderar jag 12 drev fram ist för 13 men då kan du inte utnyttja 6 växel fullt ut

    och angånde det att katalysatorn sitter ihop med pluggen så gör den inte det
    och sen finns det ingen blindtarm på beta rr
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    köper du en beta rr med am6 motor tar du pluggen i röret och tar bort luftfiltret i boxen och sätter i 115 munstycke så har du en moppe som drar bakhjul på 1 och 2 sittandes lätt. sen för lite bättre axx rekomenderar jag 12 drev fram ist för 13 men då kan du inte utnyttja 6 växel fullt ut

    och angånde det att katalysatorn sitter ihop med pluggen så gör den inte det
    och sen finns det ingen blindtarm på beta rr

    Fast när jag lossade röret i delningen så satt det pluggen i ena änden sedan satt det som ett filter med små galler i andra änden, http://www.twostrokerider.se/artiklar/226 här ser du hur jag menar bild:6 så ser saken ut. Är det bra att köra utan luftfilter kan det inte komma in massa skit då? 12/50 eller 12/52 är väll gött drevat för 75 topp och gött axx?
    Senast redigerat av Muskelfarfar den 2012-04-13 klockan 15:06.

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av Muskelfarfar Visa inlägg
    Fast när jag lossade röret i delningen så satt det pluggen i ena änden sedan satt det som ett filter med små galler i andra änden, http://www.twostrokerider.se/artiklar/226 här ser du hur jag menar bild:6 så ser saken ut. Är det bra att köra utan luftfilter kan det inte komma in massa skit då? 12/50 eller 12/52 är väll gött drevat för 75 topp och gött axx?
    haha så såg det inte ut på min jag hade bara den där långa grejen i delningen som jag antar är pluggen. och sen är det någon grej som går från röret upp i en cepe grej som går till luft boxen som jag antar är katalysatorn rätta mig gärna om jag har fel
    aa jag kör på 12/52 både när jag hade 50 cc och nu när jag har 70 cc och går grymt bra gött axx funkar för stunt iaf.
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    haha så såg det inte ut på min jag hade bara den där långa grejen i delningen som jag antar är pluggen. och sen är det någon grej som går från röret upp i en cepe grej som går till luft boxen som jag antar är katalysatorn rätta mig gärna om jag har fel
    aa jag kör på 12/52 både när jag hade 50 cc och nu när jag har 70 cc och går grymt bra gött axx funkar för stunt iaf.

    Det är blindtarmen som går till luftboxen men den ska jag ta bort men luftfilter ska man inte ta bort gött då kör jag på 12/52 tack för all hjälp

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Muskelfarfar Visa inlägg
    Det är blindtarmen som går till luftboxen men den ska jag ta bort men luftfilter ska man inte ta bort gött då kör jag på 12/52 tack för all hjälp
    jag har kört utan luftfilter i ett halv år nu ingenting har hänt med moppen så ser inte vad problemet är kollar dock så att det inte är skit och sådant i luftburken men har aldrig varit något där
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  23. #53
    Har en Yamaha dt50r 07 som är original. När jag kmr upp på 8000 varv så börjar den blurra och då kmr jag inte över 8300 varv och ändå ligger varvstoppet på 10000 varv. Vad är felet? ett nytt huvudmunstycke eller?

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av siNx Visa inlägg
    Har en Yamaha dt50r 07 som är original. När jag kmr upp på 8000 varv så börjar den blurra och då kmr jag inte över 8300 varv och ändå ligger varvstoppet på 10000 varv. Vad är felet? ett nytt huvudmunstycke eller?
    Det är ECU'n som gör så.

  25. #55
    nån som vet vad Aprilia 50sx har för strypningar?

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    nån som vet vad Aprilia 50sx har för strypningar?
    Beror på årsmodell.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Beror på årsmodell.
    det är en 08a

  28. #58
    Gilera smt efter 06

    Röret: Plugg som man får borra/slipa bort (går inte att slå loss). Blindtarm som du sågar bort och svetsar igen hålet.
    Luftburken: En stor ''skorsten'', som du tar bort under sadeln.
    Förgasare: En guldig bricka med hål i, sitter vid luftfilter anslutningen.
    Och strypt insug, det får man helt enkelt byta.
    Glöm inte byta munstycke om du stryper av.

  29. #59
    Finns någon slags av strypning i membranet på Rieju drac 03 !

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in