1. #1

    Tryck Fjäder Speedfight 2

    Hej!

    Då min SP2 sliter på remmen utav bara helvete den har gått av 1ggn och nu så har jag köpt ny och kört 10 min å den e oxå helt sliten på ena sidan så börjar jag ana att det är fjädern i klockan som är alldeles för hård .......har tagit av den och kan faan knappt trycka isär skivorna för hand kraft är detta normalt hårt?
    Fjädern som nu sitter är av färgen gul om det nu finns olika färger?? vilken ska man ha så man inte köper samma som redan sitter på vilket verkar klart onödigt!!
    Har endast dragit v-ringen inget annat.

    Mats
    Senast redigerat av kvarten den 2010-06-03 klockan 14:02.

  2. #2
    Om remmen slits lär ju fjädern vara för hård. Om man kollar på t.ex Twostroke så kan man välja fjädrar i styrkan lätt, medel, hård. Pröva med en lätt då isf.
    EDIT: Den kan också slitas ifall att fjädern är för slapp då remmen slirar så då vet jag inte riktigt, pröva med en mjuk och en hård eller något .
    Senast redigerat av JasonPason den 2010-06-16 klockan 21:42.

  3. #3
    Det är förmodligen alldeles för hård fjäder. Köp en som är klassad som original.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av kvarten Visa inlägg
    Hej!

    Då min SP2 sliter på remmen utav bara helvete den har gått av 1ggn och nu så har jag köpt ny och kört 10 min å den e oxå helt sliten på ena sidan så börjar jag ana att det är fjädern i klockan som är alldeles för hård .......har tagit av den och kan faan knappt trycka isär skivorna för hand kraft är detta normalt hårt?
    Fjädern som nu sitter är av färgen gul om det nu finns olika färger?? vilken ska man ha så man inte köper samma som redan sitter på vilket verkar klart onödigt!!
    Har endast dragit v-ringen inget annat.

    Mats
    Hej LidingöBo, förstår att det är svårt när du har fel tryckfjäder. Skaffa en org

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in