Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Men vad bra! Hoppas det håller sig så
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  2. #32
    Var ute och körde innan och fungerar precis hur bra som helst!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  3. #33
    Körde en längre runda idag i något sämre väder. Dog igen. Började med exakt samma symtom. Började bluddra, ryka och tillslut dog den. Eftersom cdin är fuktskyddad, tändstift + tändhatt helt nytt och liknande så borde det väl egentligen bara vara topplockspackningen som är kvar?

    Underligt är dock att jag bytta packningen för så pass kort tid som under en månad sedan och den har endast gått cirka 50 mil sedan dess, om inte till och med mindre. Dock köpte jag den absolut billigaste som jag hittade, vilket var stylepro tror jag. Beror det på det tror ni? I så fall, är det värt att köpa en original erkänningspackningssats från derbi själva? Tänkte ifall det är värt mellanskillnaden på närmre 200 kr.

    Uppskattar svar!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #34
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hm... Du har inte provat att bestycka om den ?
    Jag har Hebo Manston Replica packningar till cyllen, och det funkar skit fint! Billiga och bra!
    Men tror ändå inte på packningen.... Låtet långsökt! Men prova går ju!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  5. #35
    när min var så där hade luftfilter blivit skitit och blöt, du kan ju testa det innnan något annat då det är ganska enkelt att ta bort

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Hm... Du har inte provat att bestycka om den ?
    Jag har Hebo Manston Replica packningar till cyllen, och det funkar skit fint! Billiga och bra!
    Men tror ändå inte på packningen.... Låtet långsökt! Men prova går ju!
    Jo, det vore *****ns. Men det är ändå konstigt då den började fungera direkt när jag bytte förra gången och gick en månad utan några problem alls. Beställde i alla fall packningar igen och även insugsgummi då det är sprickor runt om det (vet ej ifall de går ändå in). Skadar inte att byta igen dock.


    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    när min var så där hade luftfilter blivit skitit och blöt, du kan ju testa det innnan något annat då det är ganska enkelt att ta bort
    Har luftburk och den har både kvar skorsstenen och allting
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #37
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Exakt, så prova går ju! Jag skulle utesluta bensinen genom att bestycka om den innan!
    Tror dock inte på det men men....
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg


    Har luftburk och den har både kvar skorsstenen och allting
    kan ju ändå bli fukt och skit?

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Exakt, så prova går ju! Jag skulle utesluta bensinen genom att bestycka om den innan!
    Tror dock inte på det men men....
    Kan testa bestycka den sedan när jag bytt allt skit. Ska jag gå ner i munstycke i så fall?

    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    kan ju ändå bli fukt och skit?
    Jo, sant sant. Ska kolla den sedan då!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  10. #40
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Ja, jag tror du ska gå ner!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Kan testa bestycka den sedan när jag bytt allt skit. Ska jag gå ner i munstycke i så fall?
    pröva att choka och kolla om den går bättre... isf behöver du större.

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Ja, jag tror du ska gå ner!
    Ska testa gå ned då när jag fixat den.

    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    pröva att choka och kolla om den går bättre... isf behöver du större.
    När jag chokar den så bluddrar den hela effektkurvan ut, så det är det nog inte.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Ska testa gå ned då när jag fixat den.



    När jag chokar den så bluddrar den hela effektkurvan ut, så det är det nog inte.
    hmmm... rengör föggen, skulle nog kanske hjälpa. annars får du en ren fögge

  14. #44
    Min kompis derbi är likadan , http://www.youtube.com/watch?v=YDAOK4Nlx3Y har ingen idé vad felet kan vara där heller.

  15. #45
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Min kompis derbi är likadan , http://www.youtube.com/watch?v=YDAOK4Nlx3Y har ingen idé vad felet kan vara där heller.
    Exakt sådär gick min drac när min förgasare hade ballat ur! Den gav alldeles för mycket soppa...
    Plocka ner föggen och kolla så allt sitter rätt och den är ren och fräsh
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  16. #46
    hehe har samma problem har original setup med 72munstycke vet att det är för stort den vill inte varva ur mitt membran ser inte fräsht ut ialf men min öppna filter var genomsurt startar låter exakt så och vill inte direkt varva ur eller orka att driva upp för ngn backe..

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hmmm... rengör föggen, skulle nog kanske hjälpa. annars får du en ren fögge
    Jag plockade ned förgasaren för 2 dagar sedan, bensinbadade den och kollade flottören och allt det. Misstänkte också fel med det. Testade även med helt annan förgasare, men var samma problem.

    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Exakt sådär gick min drac när min förgasare hade ballat ur! Den gav alldeles för mycket soppa...
    Plocka ner föggen och kolla så allt sitter rätt och den är ren och fräsh
    Läs ovan

    Enda vore att 108 är alldeles för stort, men konstigt nog har den fungerat felfritt i över 1 månad. Kanske beror på vädret dock.

    Citat Ursprungligen postat av Wixzy Visa inlägg
    hehe har samma problem har original setup med 72munstycke vet att det är för stort den vill inte varva ur mitt membran ser inte fräsht ut ialf men min öppna filter var genomsurt startar låter exakt så och vill inte direkt varva ur eller orka att driva upp för ngn backe..
    Ja, okej. Ska se över filtret när jag får chansen och även kolla membranet.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  18. #48
    Var ute och testade byta lite saker nu. Spände åt pinnbultarna bland annat, sedan bytte jag luftfiltret, bytte plats för jorden, bytte ner 10 storlekar i munstycke och testade köra med effektrör. Då fungerade den hur bra som helst och varvade ut som ingenting. Även riktigt bra tryck i den faktiskt, för att endast vara effektrör dvs.

    Hoppas den håller sig ett tag till!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  19. #49
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Var ute och testade byta lite saker nu. Spände åt pinnbultarna bland annat, sedan bytte jag luftfiltret, bytte plats för jorden, bytte ner 10 storlekar i munstycke och testade köra med effektrör. Då fungerade den hur bra som helst och varvade ut som ingenting. Även riktigt bra tryck i den faktiskt, för att endast vara effektrör dvs.

    Hoppas den håller sig ett tag till!
    Kul att det löste sig

    Min lät som din när jag hade mk thrower och det visade sig att det var skit i kröken som stoppade avgaserna haha
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  20. #50
    Det höll till idag. Den gick verkligen svinbra 5-6 kilometer, sedan bara tvärdog den. Nu har jag trots allt:

    • Bytt luftfilter
    • Testat byta cdi flera gånger
    • Nytt tändstift
    • Bytt jordplats
    • Ställt in förgasaren
    • Dragit åt pinnbultarna ett antal gånger
    • Bytt tändhatt + tändkabel
    • Kollat tjuvluft
    • Har komp och allt det
    • Bytt topplockaspackningar för 1 månad sen
    • Osv


    Kan det ha med elsystemet och göra? Kan det vara topplockspackningen igen? Kan det vara båda mina cdiboxar som är sönder?

    Vad fan kan det vara?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #51
    Kollat reedsen?

  22. #52
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Stänger reedsen som de ska? Testa en polares cdi istället, så du vet att den fungerar till 110%?

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  23. #53
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Får stiftet soppa ?
    Jag tror mer på att den inte får bensin efter ett tag när den blir varm!
    Eller så värmenyper den då ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Kollat reedsen?
    Nej, inte på ett tag. Ska göra det framöver.

    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Stänger reedsen som de ska? Testa en polares cdi istället, så du vet att den fungerar till 110%?

    Mvh
    Jag vet inte. Ska kolla över det. Men det konstiga är att reedsen är nästan nya, men kan likaväl testa köra på original. Dock så vet jag att aeroxen hade glapp i reedsen en gång och då var det inte att den dog, utan att den varvade upp istället.

    Har ingen polare som kör moped längre, det är problemet (a) I alla fall inte med samma tändsystem som min derbi..

    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Får stiftet soppa ?
    Jag tror mer på att den inte får bensin efter ett tag när den blir varm!
    Eller så värmenyper den då ?
    Ja, det verkar mer som att den inte får bensin nu när jag hållt på så mycket med elen. Kan det vara som Xploode (en polare till mig) trodde om att det fastnat skit i bensinnippelns flödesbana på förgasaren?

    Den kan ju värmenypa. Funderade på det om det kan vara oljepumpen som är kass.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg

    Ja, det verkar mer som att den inte får bensin nu när jag hållt på så mycket med elen. Kan det vara som Xploode (en polare till mig) trodde om att det fastnat skit i bensinnippelns flödesbana på förgasaren?
    Plocka isär och tvätta förgasaren i bensin, sen så blåser du ur alla munstycken med tryckluft
    Så ska det nog bli rent

  26. #56
    Fick hem skiten från stan nu i alla fall. Gick att köra den hela vägen hem konstigt nog, fastän den tvärdog i fredags. Det jag skulle kolla nu främst var bensintillförseln och förgasaren va?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Låter som ett tändfel, min dt gick ungefär likadant när min tändhatt satt lite dåligt på tändkabeln bara , kolla hur gnistan ser ut
    +1 hade nästan samma problem med min aerox, bytte tändstift sen gick den som en klocka

  28. #58
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Fick hem skiten från stan nu i alla fall. Gick att köra den hela vägen hem konstigt nog, fastän den tvärdog i fredags. Det jag skulle kolla nu främst var bensintillförseln och förgasaren va?
    Förgasaren, membran skulle jag börjat med.. testa eventuellt att leka lite med olika huvudmunstycken

    Hoppas det löser sig!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Låter som ett tändfel, min dt gick ungefär likadant när min tändhatt satt lite dåligt på tändkabeln bara , kolla hur gnistan ser ut
    +1 hade nästan samma problem med min aerox, bytte tändstift sen gick den som en klocka

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av aerox_pojken Visa inlägg
    +1 hade nästan samma problem med min aerox, bytte tändstift sen gick den som en klocka
    Testat köpa tändstift 2 gånger, så det problemet är uteslutet då den går likadant med alla.

    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Förgasaren, membran skulle jag börjat med.. testa eventuellt att leka lite med olika huvudmunstycken

    Hoppas det löser sig!
    Var ute och rengjorde förgasaren i bensinbad samt kollade vakumkran och även kollade membranet. Testade att rengöra originalmembranet och sedan sätta dit det, men då startade den inte ens. Så bytte jag till "trim"membranet igen och då startade den. Verkar gå okej nu efter lite kärlek. Får hoppas att det fortsätter så.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in