Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096

    Vad fan ska jag göra?

    Var påväg hem från gymmet för en stund sen. Precis när jag går förbi min skola så dyker där upp två negrar i 15-årsåldern och den ene hotar mig med en kniv och säger "hit med plånboken bögjävel". Jag ger honom plånboken, låter dem vända sig om för att springa iväg och springer då efter dem. Killen med kniven vänder sig om när han hör mig komma men inte tillräckligt fort för jag hoppar in i honom med full kraft med skorna först. Eftersom jag är ganska stor (188/85) och han var jävligt liten (170/50) kanske så flyger han åt helvete. Jag landar på sidan och får en spark i ryggen av den andre killen. Gör ont så in i helvete men jag reste mig upp, tar tag i hans hår och ger han en rak höger över käften och knäar honom i magen. Sen tar jag upp min plånbok och sticker där i från fort som fan.
    När jag kom hem nu så såg jag att något skit satt fast i min knoge, något som visade sig vara en bit av killens tand.

    Min fråga är nu: vad fan ska jag göra?
    Är det värt att polisanmäla det, misstänker att jag kommer åka dit för misshandel då?
    Kan det vara farligt att ha fått hans äckliga tand i mitt blod? Typ någon sjukdom eller så?
    Dessutom smärtar det som fan i mitt vänstra revben, kan det vara brutet? Där jag fick sparken. Vill egentligen inte berätta för päronen vad som hänt heller för då kommer det bli ett jävla liv.

    Hjälp tack!

    edit: Bild på tanden:
    http://i54.tinypic.com/2hnlxdw.jpg
    Senast redigerat av Pimme den 2011-01-04 klockan 20:02.

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag hade gått till polisen samt berättat för mina föräldrar
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Låter som en flashback tråd Tycker att du ska gå till någon läkare och kolla upp dig, men din story är nog säkrast att inte berätta.

  4. #4
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag hade gått till polisen samt berättat för mina föräldrar
    Men jag är inte sugen på att få en motanmälan på mig + mina föräldrar hade inte låtit mig gå ut på typ 5 år

    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Låter som en flashback tråd Tycker att du ska gå till någon läkare och kolla upp dig, men din story är nog säkrast att inte berätta.
    Läkaren känns kanske lite overkill, men är mest orolig för tandjävlen

  5. #5
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Men jag är inte sugen på att få en motanmälan på mig + mina föräldrar hade inte låtit mig gå ut på typ 5 år


    Läkaren känns kanske lite overkill, men är mest orolig för tandjävlen
    Du behöver ju inte säga hela sanningen? Säg att du vart överfallen och använde självförsvar.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #6
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Revbenen är väldigt känsla så du kan lätt ha fått en spricka eller brutet revben. Gör det ont när du andas? Då är det troligen brutet. Gör det "bara" ont när du går och rör på dig så kan det räcka med en spricka.
    Du borde utan problem kunna prata med polisen om detta och få det att se ut som att det självförsvar. Du borde även prata med dina föräldrar om detta tycker jag.

  7. #7
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Precis du kan säga att du slog i nåt eller ramla om du vill kolla upp det. Förövrigt tyckte jag att det var rätt gjort av dig vare sig om dem är negrar eller "svenskar" så ska man ha stryk om man hotar med kniv. Bra gjort pimme!

  8. #8
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Du behöver ju inte säga hela sanningen? Säg att du vart överfallen och använde självförsvar.
    Smart där! Polisen kommer ju lyssna på bådas sidor.

  9. #9

  10. Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Smart där! Polisen kommer ju lyssna på bådas sidor.
    Inte för att va racist men jag tror snuten tror med på en svensk pöjk än 2 gangsterniggers?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #11
    Jag hade personligen inte anmält. Anmäler de dig, så anmäler du de. Historian är som den är, och i rätten lär det stå ord mot ord. På sätt och vis är det självförsvar, men då du sprang efter kan Sveriges knasiga rättssystem säkert fälla dig. Är en svår fråga, men jag hade nöjt mig med ett besök hos doktorn om det inte slutar göra ont inom ett par dagar.

  12. #12
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Du behöver ju inte säga hela sanningen? Säg att du vart överfallen och använde självförsvar.
    Skulle kunna gå, känns inte speciellt lockande att ljuga för polisen...
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Revbenen är väldigt känsla så du kan lätt ha fått en spricka eller brutet revben. Gör det ont när du andas? Då är det troligen brutet. Gör det "bara" ont när du går och rör på dig så kan det räcka med en spricka.
    Du borde utan problem kunna prata med polisen om detta och få det att se ut som att det självförsvar. Du borde även prata med dina föräldrar om detta tycker jag.
    Nej det gör inte ont när jag andas, men det känns väldigt ömt.
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Precis du kan säga att du slog i nåt eller ramla om du vill kolla upp det. Förövrigt tyckte jag att det var rätt gjort av dig vare sig om dem är negrar eller "svenskar" så ska man ha stryk om man hotar med kniv. Bra gjort pimme!
    Ja, får väl bli polisen vid en närmare eftertanke då...

    Här är en bild på tanden, sunkig kvalite, mobil...
    http://i54.tinypic.com/2hnlxdw.jpg

  13. #13

  14. Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Nej det gör inte ont när jag andas, men det känns väldigt ömt.
    Då kan du nog ha fått en liten spricka i det. Inget att göra åt det, det läker utav sig självt

  15. #15
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Inte för att va racist men jag tror snuten tror med på en svensk pöjk än 2 gangsterniggers?
    Dom 2 lär ju ljuga men dom kommer väl tro på dom eftersom dom är 2 mot 1,
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Dom 2 lär ju ljuga men dom kommer väl tro på dom eftersom dom är 2 mot 1,
    Så går det väll ändå inte till?
    F.d. Almsarn

  17. #17

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Så går det väll ändå inte till?
    Varför inte ? Sverige är väl mer för mörkhyade än emot vad jag vet ? Och 2 mot 1 säger sig självt
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Varför inte ? Sverige är väl mer för mörkhyade än emot vad jag vet ? Och 2 mot 1 säger sig självt
    Varför skulle dem tro på 2 st "polare" mot en ensam? Kan bara inte förstå vad dem har som skulle göra dem mer trodda, förutom att dem är två, men det tycker jag inte borde spela nån roll..
    Jag kan inget om sånt här, bara spekulerar lite,..
    F.d. Almsarn

  19. #19

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Varför skulle dem tro på 2 st "polare" mot en ensam? Kan bara inte förstå vad dem har som skulle göra dem mer trodda, förutom att dem är två, men det tycker jag inte borde spela nån roll..
    Jag kan inget om sånt här, bara spekulerar lite,..
    Men om dom inte är tidigare dömda så har ju polisen ingenting på nån av dom ? Då är det ju självklart att polisen tror på 2st istället för 1 ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  20. #20
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Så går det väll ändå inte till?
    Polisen(åklagare osv) var ju inte där, så enligt dom kan det lika gärna varit pimme som knivhotat n-bollarna. Klart att majoriteten har betydelse.

    edit: sen har sebbe rätt, istället för rasism mot svarta har det blivit rasism mot vita nu, sämsta systemet nånsin.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  21. #21
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Aa fast nej. Varför skulle pimme själv gå på 2 negrer när de är negrerna som har kniven?


    EDIT: Haha de va ju precis de han gjorde kom jag på.. men aja
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Men om dom inte är tidigare dömda så har ju polisen ingenting på nån av dom ? Då är det ju självklart att polisen tror på 2st istället för 1 ?
    Ok, som sagt jag vet inte.

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Polisen(åklagare osv) var ju inte där, så enligt dom kan det lika gärna varit pimme som knivhotat n-bollarna. Klart att majoriteten har betydelse.

    edit: sen har sebbe rätt, istället för rasism mot svarta har det blivit rasism mot vita nu, sämsta systemet nånsin.
    Va fan tror du om mig? fattar väll att polisen inte stod bredvid o kollade. Och sen ännu en gång, ok, trodde inte det funkade så..
    F.d. Almsarn

  23. #23
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Aa fast nej. Varför skulle pimme själv gå på 2 negrer när de är negrerna som har kniven?


    EDIT: Haha de va ju precis de han gjorde kom jag på.. men aja
    Varför skulle negrerna berätta att dom hade kniv? och nej, tror knappast man får husrannsökan(?) för en anmälning.
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Va fan tror du om mig? fattar väll att polisen inte stod bredvid o kollade. Och sen ännu en gång, ok, trodde inte det funkade så..
    Hmm??

    visst han kan väl endå ''vinna'' men att man e fler hjälper ju
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  24. #24
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Att gå till polisen är ju tämligen meningslöst eftersom det kommer vara ord mot ord. Dessutom är skadorna som är skedda inte direkt på min sida. Kommer bara sluta med pappersbyråkrati som inte leder någonvart.

  25. #25

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Varför skulle negrerna berätta att dom hade kniv? och nej, tror knappast man får husrannsökan(?) för en anmälning.


    Hmm??

    visst han kan väl endå ''vinna'' men att man e fler hjälper ju
    Fan , är nog dags att flytta upp till de djupaste skogarna i lappland och köpa sig en räserskoter och bryta kontakten nu med omvärlden om man ska bo kvar i sverige snart
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  26. #26
    Du gjorde helt rätt, bra handling!
    Om de är dumma nog att råna folk, så förtjänar dom rejält med stryk.

    Sen tycker jag faktiskt att du borde göra en polisanmälan mot dom. Tror faktiskt dina gester anses som självförsvar iomed att de hotade dig. Så fallet blir nog till din fördel.
    Och dina skador bör du nog helst också kolla upp, kan vara relativt allvarliga ju, men man vet aldrig. "Better be safe than sorry"
    "Inställningen är halva grejen"

  27. #27
    Snackade med en kille för ett tag sedan som berättade liknande historia!
    Det slutade med att han fick fängelse samt betala skadestånd trots att han bara försvarade sig själv , så tänk efter ordentligt innan du går till polisen.....

  28. #28
    eftersom det var negrer så lär de inte gå till polisen i första taget, jag skulle inte heller göra det om jag var du

  29. #29
    Du gjorde helt rätt, kolla upp revbenen bara om det fortsätter göra ont. Finns många bortförklaringar och speciellt nu när det är halt ute.

  30. #30
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Fan , är nog dags att flytta upp till de djupaste skogarna i lappland och köpa sig en räserskoter och bryta kontakten nu med omvärlden om man ska bo kvar i sverige snart
    1+

    ONT: Dom får skylla sig själva helt enkelt, självförsvar
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in