Sidan 2 av 7 Första 1234 ... Sista
  1. #31

  2. #32
    Men kommer väll ha schysst acc o vrid pga av cyllen eller hur?? Och ofc så ska sportluft och ostrypt insug på med inte skrivigt det bara
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ööh, det är ett TK.
    Min moped gick 120 med ett sånt.

  3. #33

  4. #34

  5. #35
    någon som har erfarenhet av stage6 streetrace cyllen är det bra botten i den

  6. #36

  7. #37
    Setup:
    Stage 6 Street Race 70cc
    Stage 6 pro replica krom
    dellorto 21 förgasare
    malossi delta cluth med sport fjädrar med 15 % tryckfjäder
    Stage 6 3,1 grms vikter
    Malossi Resing mebran
    orginal vev
    Orginal Insug

    den dricker som fan nu undra om jag ska ha en minder fögasare ?

  8. #38

  9. #39
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Beställde detta nu... sved ganska gött i plånboken! menmen smällen man får ta om man ska ha kul vad tror ni och topp/axx?? satsar på nästan gasres om ni fattar typ att man känner att den drar uppåt

    EDIT: bara blåa neonen e te mig
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  10. #40

  11. #41
    Undrar lite snabbt. ska börja stunta och har nästan aldrig pillat på en scooter. Men jag vet vad jag gör iaf.


    nuvarande setup:
    cyllinder: malossi 70cc sport
    förgasare: original
    insug: original
    vairator: multivarre
    koppling: Hårdare fjädrar
    variatorvikter?

    Ska man utveckla denna och sätta in en 17.5 mm förgasare eller ska man köra på original pilla lite på munsytckena? funderar på att dra på 3.5g vikter eller 4.5g vill ha bra axx och nu är den jävligt seg från börjarn ^^
    hört att man inte ska trimma järnet när man stuntar men skulle vara kul ifall man kunde dra upp den någolunda lätt i 50 km/h =)

    Tack försvar sötisar

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Undrar lite snabbt. ska börja stunta och har nästan aldrig pillat på en scooter. Men jag vet vad jag gör iaf.


    nuvarande setup:
    cyllinder: malossi 70cc sport
    förgasare: original
    insug: original
    vairator: multivarre
    koppling: Hårdare fjädrar
    variatorvikter?

    Ska man utveckla denna och sätta in en 17.5 mm förgasare eller ska man köra på original pilla lite på munsytckena? funderar på att dra på 3.5g vikter eller 4.5g vill ha bra axx och nu är den jävligt seg från börjarn ^^
    hört att man inte ska trimma järnet när man stuntar men skulle vara kul ifall man kunde dra upp den någolunda lätt i 50 km/h =)

    Tack försvar sötisar
    Skulle satsa på 17.5 eller 19 mm för att en fögge gör stor skillnad, vilket rör kör du med?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  13. #43
    enligt säljaren var det ett jamracrol rör o.O till liggande minarelli :p kanske ska byta det också?

    edit: har ett stage 6 rör hemma liggandes. kör på det istället sen byter jag upp mig till en 19mm förgasare! eller kanske en 17.5mm

  14. #44
    Vilket rör bör jag ha till en polini sport 70cc , just nu så har jag ett sunkigt kundorör(högvarvigt), ska ha en 17.5-19mm förgasare(hör av er om ni har en) . är ute efter bottendrag/acc.

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av TrimmarN^ Visa inlägg
    Vilket rör bör jag ha till en polini sport 70cc(AC) , just nu så har jag ett sunkigt kundorör(högvarvigt), ska ha en 17.5-19mm förgasare(hör av er om ni har en) . är ute efter bottendrag/acc.
    ingen?

  16. #46

  17. #47

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Detta är min kommande setup:
    70cc Polini Sport
    17,5mm fögge
    Stage6 Pro replica effektrör
    Polini Speed Control Variator
    Dragen v-ring
    Polini Kopplingsfjädrar
    Bra vikter samt rätt inställning av förgasaren

    Nu till frågan/frågorna ^^ Duger denna för stunt? har stuntat en del med bara Stage6 röret och dragen v-ring, det var OK men inte jätte ku lxD Hur snabbt och gött kommer den gå? XD
    Nått värt att ändra på?

  18. #48
    jag behöver lite hjälp med min setup, jag har köpt ett Yasuni Z rör till min Gilera Stalker Nkd och nu är den på. jag undrar vad för vikter jag ska ha och om det behövs att bytas munstycke. Jag har även köpt ett nytt luft filter, doppler airsystem. Vilken storlek ska jag ha på vikterna samt vilken tyngd, jag bugar och tackar i förväg

  19. #49

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av babicen Visa inlägg
    jag behöver lite hjälp med min setup, jag har köpt ett Yasuni Z rör till min Gilera Stalker Nkd och nu är den på. jag undrar vad för vikter jag ska ha och om det behövs att bytas munstycke. Jag har även köpt ett nytt luft filter, doppler airsystem. Vilken storlek ska jag ha på vikterna samt vilken tyngd, jag bugar och tackar i förväg
    Har du tatt bort pluggen i röret? Storleken på variatorvikter till Stalker är 19x15,5, sedan ska du väll testa mellan 3,5-5,5 för att hitta rätt vikter. Munstycke får du se om det behövs, kolla på ditt tändstift och se nyansen på keramiken i tändstiftet.

  20. #50
    Vad kommer min Honda X8R göra med denna setup:
    Malossi sport 70 cc / Malossi MHR Replica 70cc
    Malossi cdi ostrypt
    Leovince Zx / Malossi MHR Replica rör
    Polini speedcontroll
    Polini fläktremskiva
    Malossi rem
    17,5 mm fögg eller större
    Sportluftfilter
    Malossi fly-clutch

  21. #51

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    ~ 85-90km/h. Kör inte på ett ZX rör.
    Så du tror att Malossi MHR röret kommer gå bättre? tror du jag kommer få mycket mer axx och toppfart med MHR röret?

  23. #53

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    ZX röret är sämst för toppfart
    Mycket mer tror jag inte du kommer få, men en märkbar skillnad lär det och bli. Är du inte så kräsen så kan du köra på zx om du vill.
    Läst nu här på forumet att man behöver dreva om Honda X8R för att få den att gå bättre tror du denna setup klarar att dra runt dreven? för dom sa att man behöver hygglig setup för det

  25. #55

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ingen jag har hört, vet inte vad för drev och så det sitter i. Men du får ju en ganska så stark motor så det är mycket möjligt
    Tack för din hjälp Zäta! Uppskattas verkligen för dom snabba svaren! Tror jag får punga ut dom där slantarna

  27. #57

  28. #58
    Malossi MHR Replica 70cc
    polini speed control variator
    Malossi MHR Fly clutch koppling
    stage6 filter
    Dellorto 21mm Förgasare
    motorforce racing vev
    Yasuni c16 Avgassystem

    hur snabbt kommer det att gå ungefär med den häara setupen? tycker nu jag ska lägga till nåt eller byta ut nåt?

  29. #59

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    ~ 95 - 100km/h bra inställd Jag tycker du ska köpa en trimtändning på det, MVT/Italkit exempelvis. Har du pengar så köp gärna en S6 Racing 70cc + R1400 eller ProRace II avgasrör och 24mm förgasare så kommer den att gå ännu bättre. Glöm inte en massa munstycken/variatorvikter/kopplingsfjädrar några olika tryckfjädrar, 50 - 90% + Nya ramlager o packboxar till veven..
    glömde skrva att jag har en MVT tändning! ska bruksköra med den så orkar inte stage6 racing

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in