Sidan 6 av 7 Första ... 4567 Sista
  1. #151

  2. #152
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Hahah kan inte mer än skratta, tycker du verkar riktigt jävla körd i huvet! Och om du hade läst dem andra kommentarena som finns längre upp så hade du inte behövt skriva nåt! Fattar inte vrf folk aldrig kan ta kretik utan slår ifrån men så är det! Men jag kan ta det igen så även lilla du får in det som sitter där upp! Tråden är absolut inte onödig utan jag tycker det är en bra start för dom som inte hållt på allt för mycket och höra av dom som kan/vet! Utan vad som störde mig lite var just dom så kallade ''setupsen'' 1 bruksköring med replican, du får lägga ut minst 6-7 lax och då är grejerna något begangade, sen corsa setupen för stunt?!? samma sak där tycker bara att det var att ta i en del! Men eftersom ingen tar detta på nåt bra sätt så skiter jag i detta! :-) En sista grej om
    ''inte för att vara sån men bara för att du inte har råd med det betyder det inte att alla här inne är lika dåliga på att spara pengar som dig. vissa kanske tröttnat på att åka urpluggat'' Du kanske skulle ta reda på mer innan du skriver nåt som bara gör dig dummare!
    åh herregud. gör dig själv en tjänst och stick från detta forum, du har redan skämt ut dig tillräckligt. har dom pengar och vill ha en sådan setup, låt dem? bara för att du inte har råd att trimma din rötna moped så betyder det inte att dom andra inte ska. vill dom spendera sina pengar på något kul, så ska dom väl få göra det. det är inte din ensak, stick.
    du säger åt folket på ett forum att dom är efterblivna för att dom vill köpa trim till sina mopeder, undra vem som är "körd i huvet". du skämmer ut dig själv.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #153

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    TNR @ Du var då en riktig negativ person. Låt folk köra vad dom vill till stunt eller trimning! Oavsett om det kostar en månadslön eller är helt gratis. Rasar det får det väl göra, man lär sig av misstagen!
    +1
    Kåtmorfar<3

  4. #154
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    TNR @ Du var då en riktig negativ person. Låt folk köra vad dom vill till stunt eller trimning! Oavsett om det kostar en månadslön eller är helt gratis. Rasar det får det väl göra, man lär sig av misstagen!
    Sant, men allt detta gick längre än vad det skulle. Jag skiter i vad folk kör med! Vad jag ville komma fram till att det är en onödigt lång väg om man inte har pengar + allt där efter! Om dom andra bara hade löst vad jag skrivit från början ist för att börja gnabba ihop sig och näst intill kopiera varandras meningar... Vrf jag började skriva detta är antagligen för att jag har lite enfarehet om skiten har en roox som står i garaget och kostar en del pengar! Och ni nu som håller varandra i hand kan väl sluta vända på allting och försöka få in nåt i skallen!! Har skrivit vart jag vill komma flera gånger men det går inte in...

  5. #155
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Sant, men allt detta gick längre än vad det skulle. Jag skiter i vad folk kör med! Vad jag ville komma fram till att det är en onödigt lång väg om man inte har pengar + allt där efter! Om dom andra bara hade löst vad jag skrivit från början ist för att börja gnabba ihop sig och näst intill kopiera varandras meningar... Vrf jag började skriva detta är antagligen för att jag har lite enfarehet om skiten har en roox som står i garaget och kostar en del pengar! Och ni nu som håller varandra i hand kan väl sluta vända på allting och försöka få in nåt i skallen!! Har skrivit vart jag vill komma flera gånger men det går inte in...
    jag förstår vad du menar och vet att det kostar pengar då jag själv åkt hyper som brukis. men nu handlade det ju faktiskt inte om deras ekonomi, nu handlade det om vad de ville ha för setups.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #156

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    man kan ju jobba och inte leva på studiebidraget. då brukar man ha råd att göra nå roligt för pengarna.
    True story, men hur många har jobb som är 14-17 ?

  8. #158

  9. #159
    Har sökt massor men hittar inga kvalitets test
    Ska köpa 70cc i vinter, och har planerat att köpa polini sport, men jag vet att stage6 sport pro mk2 ger mycket bättre effekt för samma pris.
    Men jag stuntar, kör nästan aldrig längre sträckor än en mil, så jag vill hellre ha en slitstark än en värmetålig.
    Så det jag undrar är:
    Vilken cylinder tror ni håller längst?
    1. Polini sport 70cc (gjutjärn)
    2. Stage6 sport pro MK2 (aluminium)
    Till stunt! (piaggio AC, yasuni Z, polini variator och dellorto 19mm)
    Senast redigerat av Freddem den 2012-12-07 klockan 15:10.

  10. #160

  11. #161

  12. #162
    Hej
    Jag håller på o renoverar min ciao från grunden och jag skulle vilja ha

  13. #163
    säkra? har hört massor om att sport pron inte har speciellt hög kvalitet, en polare körde slut på sin på en sommar
    För jag tänkte typ ha min tills nästa vinter iaf

  14. #164

  15. #165
    Hej
    Jag håller på o renoverar min ciao från grunden och jag ska kanske köpa en ny cylinder,topp lock o en ny förgasare .
    Nu undrar jag vilken setup som är bra och tålig ..... ska bara köra till skolan och på några meets men det ska va bra drag i den för man ska komma upp på bakhjulet utan några större ansträngningar .
    Det ska inte kosta för mycket men i 2000 ungefär .
    Så vilken setup är bäst ?

  16. #166
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Freddem Visa inlägg
    säkra? har hört massor om att sport pron inte har speciellt hög kvalitet, en polare körde slut på sin på en sommar
    För jag tänkte typ ha min tills nästa vinter iaf
    jag körde polini 70 sport och den fungerade klockrent på min neos. polarn (lanken här på mnf) körde sport pro på sin och det är klar effektskillnad. han har åkt runt på den hela sommarn och den är lika pigg nu. din polare kunde bara inte ställa in motorn riktigt som lennart sa
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #167

  18. #168
    Okej tack för alla svar! vi får se hur det blir jag har alltid trott att gjutjärn är mer slitstarka ^^

  19. #169
    Boys, ska jag köra med gula kopplingsfjädrar om moppen är näst intill orginal? vill ha bättre axx men även samma toppfart.
    Braap Braap

  20. #170
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Boys, ska jag köra med gula kopplingsfjädrar om moppen är näst intill orginal? vill ha bättre axx men även samma toppfart.
    på zipen körde jag gula kopplingsfjädrar och röd tryckfjäder och de funkade bra ihop

  21. #171
    Måste jag byta tryckfjäder oxå?, Hittat en snubbe på blocket som har gula fjädrar nämligen
    Braap Braap

  22. #172
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Fall man har avstrypt cdi och ur-pluggat orginalrör, hur stor skillnad gör det i acceleration och hastighet ifall jag även har bytt vikter & kopplingsfjädrar? Kör på en Yamaha Slider 2010. MVH
    To much is never enough.. !

  23. #173

  24. #174
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    10kmh snabbare om den är sjukt slö nu.

    annars så undrar ja hur långt ett snöre är.
    Okej.
    Ett snöre brukar vara ca 1m.
    MVH.
    To much is never enough.. !

  25. #175
    Citat Ursprungligen postat av olséN Visa inlägg
    Okej.
    Ett snöre brukar vara ca 1m.
    MVH.

    Braap Braap

  26. #176
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Jag var fullt seriös med längden på snöret.
    To much is never enough.. !

  27. #177
    Jag har funderat på att stunta med min neos och undrar vad man kan göra för att få rätt setup utan att köpa nytt rör, cylle, eller förgasare allt annat går bra.
    nuvarande på moppen:
    50cc sport
    orginal fögge
    tecnigas next R

  28. #178
    Yamaha slider
    Är stage6 50 cylindrar gooa äller finns det bättre ? 70cc hur mycket bättre är dom än 50 sport / race cyllar? Och är portad org. Cylle bättre än 50sport?

  29. #179

  30. #180
    Vad innebär "plana toppen" kan man göra de på en slider? Samt kapa cdi sladden vad ger det ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in