Sidan 5 av 7 Första ... 34567 Sista
  1. #121
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    De gör jag.

    Hur ligger effektkurvan på den? Om du skulle uppskatta.

    Edit: 200:e posten..
    Hur menar du med effektkurva då?

  2. #122

  3. #123
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    Liksom är den hög/låg-varvig? Jag kanske använde fel term...
    Jag tyckte att den var rätt högvarvig, dock inte så pass så att
    tändningen inte räckte till.

  4. #124
    Kände menningslöst att starta en ny tråd så frågar här, är säkert felpost iaf. Undrar bara om det är stor effekt skillnad mellan gamla och nya stage6 sport cyllen? Är det värt 700kr mer för den nya mkii sport?

  5. #125
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Tja !
    Setup:
    Stage6 (sport pro) 70cc
    LeoVince ZX

    Vilken förgasare skulle NI rekomendera Dellorto 17,5 eller 19 mm ?
    Setup:en ska användas för att ta mig mellan A och B och köra stunt, den ska sitta på Yamaha Slider
    To much is never enough.. !

  6. #126

  7. #127
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Lira 19mm
    Okaj
    To much is never enough.. !

  8. #128
    Är denna cylindern bra för stunt? http://mohlins.se/index.php?page=sho...mart&Itemid=64 ska jag köpa den lr corsa cyllen. Är det någon större skildnad på dem? Min övriga setup är zx, andra vikter och gula polini fjädrar jo juste 17,5 förknasare.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #129
    oki
    Senast redigerat av Aeroxfantast den 2012-09-09 klockan 23:08.

  10. #130

  11. #131
    Onödig tråd!

  12. #132
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Onödig tråd!
    Du är onödig, denna tråden finns av en anledning jo juste så folk kan fråga om deras setuper.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  13. #133
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Du är onödig, denna tråden finns av en anledning jo juste så folk kan fråga om deras setuper.
    haha är jag onödig? och vad fan är du isåfall? Allt här är inte onödigt men vafan, skriva ner olika setups för 10000 talskronor och det ska vara för ''brukkörning'' ? Ska man behöva göra en sån här tråd så borde dom som inte fattar detta ge fan i det överhuvudtaget. Kostar alldeles för mycket och sen står dom där som frågetecken när nåt rasar... Då är det bättre med att bara köra ur pluggat+ Det håller så mycket längre!

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    haha är jag onödig? och vad fan är du isåfall? Allt här är inte onödigt men vafan, skriva ner olika setups för 10000 talskronor och det ska vara för ''brukkörning'' ? Ska man behöva göra en sån här tråd så borde dom som inte fattar detta ge fan i det överhuvudtaget. Kostar alldeles för mycket och sen står dom där som frågetecken när nåt rasar... Då är det bättre med att bara köra ur pluggat+ Det håller så mycket längre!
    Men nu finns det folk som vill ha 70cc o effektrör för att kunna stunta och även kunna åka från punkt A till punk B, o då vill dom veta om deras setup är tillämpad till deras ändamål.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  15. #135
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Men nu finns det folk som vill ha 70cc o effektrör för att kunna stunta och även kunna åka från punkt A till punk B, o då vill dom veta om deras setup är tillämpad till deras ändamål.
    Ska det vara så svårt att lista ut det själv alltså?

  16. #136

  17. #137
    Om jag skulle ha en "bruks setup" så skulle det nog vara ett sporluft och effektrör sen org fögge och cylle. Då har man någorlunda axx och en okej hastighet!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  18. #138
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Ska det vara så svårt att lista ut det själv alltså?
    Ja, man måste ju börja någonstans. Alla vet inte allt från början bara så du vet
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  19. #139
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Ja, man måste ju börja någonstans. Alla vet inte allt från början bara så du vet
    Har abosult inte sagt att jag är nån expert eller nåt, men jag löser mina egna grejer genom att prova! Och dom här inläggen var mest mot dom setupsen som las upp tyckte det var lite väl i häftigaste lagret! Och Doktorn har rätt! Vilken hemma boende unge har råd med att slänga ut 10 lax på moppen? Och sen alla kostnader efter det! Jo vi är några få faktiskt men man borde tänka på resten!

  20. #140
    Tjeena har en slider med setup
    Original cylinder
    zx-r rör
    4,3 vikter i en mk variator
    naruku koppling
    original rem
    men den går bara i typ 65.... Någon som vet något jag kan prova byta??

  21. #141
    tjena jag har en piaggio zip som jag ska börja stunta med. den går att stunta orginal men nu är det så att kolven är slut på den. vet inte riktigt vad jag ska köpa bara ny kolv och porta den eller ny org cylinder och porta eller 70cc? vad skulle ni gjort om ni hade en liten budget?

    EDIT: nöjer mej med ca 70 km/h och ska köpa ett ganelli next rör

  22. #142

  23. #143
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Har abosult inte sagt att jag är nån expert eller nåt, men jag löser mina egna grejer genom att prova! Och dom här inläggen var mest mot dom setupsen som las upp tyckte det var lite väl i häftigaste lagret! Och Doktorn har rätt! Vilken hemma boende unge har råd med att slänga ut 10 lax på moppen? Och sen alla kostnader efter det! Jo vi är några få faktiskt men man borde tänka på resten!
    inte för att vara sån men bara för att du inte har råd med det betyder det inte att alla här inne är lika dåliga på att spara pengar som dig. vissa kanske tröttnat på att åka urpluggat, är inte det deras ensak? eller ska du tvinga alla att tycka att urpluggat räcker? stick härifrån, dina argument är efterblivna. tack och hej
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #144

  25. #145
    Hahah kan inte mer än skratta, tycker du verkar riktigt jävla körd i huvet! Och om du hade läst dem andra kommentarena som finns längre upp så hade du inte behövt skriva nåt! Fattar inte vrf folk aldrig kan ta kretik utan slår ifrån men så är det! Men jag kan ta det igen så även lilla du får in det som sitter där upp! Tråden är absolut inte onödig utan jag tycker det är en bra start för dom som inte hållt på allt för mycket och höra av dom som kan/vet! Utan vad som störde mig lite var just dom så kallade ''setupsen'' 1 bruksköring med replican, du får lägga ut minst 6-7 lax och då är grejerna något begangade, sen corsa setupen för stunt?!? samma sak där tycker bara att det var att ta i en del! Men eftersom ingen tar detta på nåt bra sätt så skiter jag i detta! :-) En sista grej om
    ''inte för att vara sån men bara för att du inte har råd med det betyder det inte att alla här inne är lika dåliga på att spara pengar som dig. vissa kanske tröttnat på att åka urpluggat'' Du kanske skulle ta reda på mer innan du skriver nåt som bara gör dig dummare!

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Hahah kan inte mer än skratta, tycker du verkar riktigt jävla körd i huvet! Och om du hade läst dem andra kommentarena som finns längre upp så hade du inte behövt skriva nåt! Fattar inte vrf folk aldrig kan ta kretik utan slår ifrån men så är det! Men jag kan ta det igen så även lilla du får in det som sitter där upp! Tråden är absolut inte onödig utan jag tycker det är en bra start för dom som inte hållt på allt för mycket och höra av dom som kan/vet! Utan vad som störde mig lite var just dom så kallade ''setupsen'' 1 bruksköring med replican, du får lägga ut minst 6-7 lax och då är grejerna något begangade, sen corsa setupen för stunt?!? samma sak där tycker bara att det var att ta i en del! Men eftersom ingen tar detta på nåt bra sätt så skiter jag i detta! :-) En sista grej om
    ''inte för att vara sån men bara för att du inte har råd med det betyder det inte att alla här inne är lika dåliga på att spara pengar som dig. vissa kanske tröttnat på att åka urpluggat'' Du kanske skulle ta reda på mer innan du skriver nåt som bara gör dig dummare!
    Du är ju riktigt jävla go i huvet. "Det kostar att ha kul" (inom motorsport iaf). En brukssetup enligt mig kan va allt från urpluggat till en hyper setup på 30k, har man pengarna och intresset så ska ju ingen stoppa än. Vissa har pengar men inte kunskap, då finns denna tråd till de.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  27. #147

  28. #148
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Du är ju riktigt jävla go i huvet. "Det kostar att ha kul" (inom motorsport iaf). En brukssetup enligt mig kan va allt från urpluggat till en hyper setup på 30k, har man pengarna och intresset så ska ju ingen stoppa än. Vissa har pengar men inte kunskap, då finns denna tråd till de.
    hhaha här kom ännu en idiot... Men du tar fan priset på dumhet! haha om man nu har pengarna men inte kunskapen hur fan får du ihop de? Om tex olle bygger en bigbore fullt ut, och ska ha den för gatan så håller den nån dag max, och sen står han där med en rasad moppe, slösat en jävla massa pengar och beöver lägga minst 1/4 av moppens värde för att kunna åka igen! Tycker mer eller mindre att ni alla idiot förklarar er själva? :-)

  29. #149

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    hhaha här kom ännu en idiot... Men du tar fan priset på dumhet! haha om man nu har pengarna men inte kunskapen hur fan får du ihop de? Om tex olle bygger en bigbore fullt ut, och ska ha den för gatan så håller den nån dag max, och sen står han där med en rasad moppe, slösat en jävla massa pengar och beöver lägga minst 1/4 av moppens värde för att kunna åka igen! Tycker mer eller mindre att ni alla idiot förklarar er själva? :-)
    Sluta vara en sådan bitter*****, låt den personen då lägga ut sina pengar på de då. Tycker mer eller mindre att du idiotförklarar dig själv, tror dom flesta kan hålla med mig om att du är retardet här (även fast jag är ganska retarded själv). Bara lugna ner dig och inse att du har fel, även fast jag överdrev med hypersetup så ska du fan inte bitcha mot andra för dom har det bättre ekonomiskt ställt än dig.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in