1. #1

    Yamaha Aerox startar inte

    Hej, har nyss bytt till en 70cc (s6 streetrace) och en 17,5mm dellorto förgasare, strl 90 i huvudmunstycke, nu är det så att den inte startar, har redan kollat att den får gnista, och den får bensin, någon som har en aning om vad felet kan vara? måste jag byta till större munstycke? isåfall vilket? vill även tillägga att före jag bytta cylinder och förgasare startade den alltid på första kicken!

    Edit: verkar som att bensinen inte når till tändstiftet, det är helt vitt/torrt, någon som tror sig veta var det tar stopp? förgasaren får bensin

    Edit: Moppen startar nu, men när den startat varvar den extremt mycket, nästan fullgas, någon som vet vad det beror på? behöver svar snabbt!

    Övrigt trim på moppen är effektrör (zx) och dragen v ring.

    tacksam för svar
    Senast redigerat av aerox_ den 2011-06-10 klockan 13:46.

  2. #2
    Testa att ta av tändhatten och sen sätta på den igen för den kan sitta för hårt, hade samma fel på min.

    Edit: Kan vara någon sladd till cdi-boxen, kolla så att alla e hela.

  3. #3
    Provade det nyss, verkar inte som om det var problemet, provade det nyss och den startade inte

  4. #4
    Min startade också alltid på första kicken innan cyllen bytes, men det visade sig vara tändhatten som satt för hårt xD

    Sitter alla packningar på rätt också?

    Testa med ett annat tändstift.

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    Min startade också alltid på första kicken innan cyllen bytes, men det visade sig vara tändhatten som satt för hårt xD

    Sitter alla packningar på rätt också?

    Testa med ett annat tändstift.
    Tror inte det kan vara tändstiftet, har köpt ett nytt som passar cylindern, ska dock prova ta bort tändhatten igen och sätta tillbaka den

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av aerox_ Visa inlägg
    Tror inte det kan vara tändstiftet, har köpt ett nytt som passar cylindern, ska dock prova ta bort tändhatten igen och sätta tillbaka den
    kolla alla packnigar och sladdarna till cdi-boxen också

  8. #8
    töm flottören och kicka in nytt. Spruta in lite startgas också.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9
    Nytt problem, moppen startar men maxvarvar när jag startar den, någon som vet varför?

  10. #10
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av aerox_ Visa inlägg
    Nytt problem, moppen startar men maxvarvar när jag startar den, någon som vet varför?
    Tomgången för hög, gaswiren för spänd?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Tomgången för hög, gaswiren för spänd?
    Har skruvat på tomgångsskruven, tror inte det är gasvajern, men ska kolla

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av aerox_ Visa inlägg
    Nytt problem, moppen startar men maxvarvar när jag startar den, någon som vet varför?
    Titta så de int eläcker tjuvluft, kan också vara så att det e något fel i gasvajern så att när du gasar vid starten fastnar den vid det läget

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av aerox_ Visa inlägg
    Har skruvat på tomgångsskruven, tror inte det är gasvajern, men ska kolla
    Det funkar nu! gasvajern var för spänd vid styret, tackar ozcaarl

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    Testa att ta av tändhatten och sen sätta på den igen för den kan sitta för hårt, hade samma fel på min.

    Edit: Kan vara någon sladd till cdi-boxen, kolla så att alla e hela.
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    Min startade också alltid på första kicken innan cyllen bytes, men det visade sig vara tändhatten som satt för hårt xD

    Sitter alla packningar på rätt också?

    Testa med ett annat tändstift.
    Citat Ursprungligen postat av aerox_ Visa inlägg
    Tror inte det kan vara tändstiftet, har köpt ett nytt som passar cylindern, ska dock prova ta bort tändhatten igen och sätta tillbaka den
    Man brukar kolla gnistan innan man börjar kolla sladdar, byta tändstifft mm. Bara ett tips.

  15. #15
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Man brukar kolla gnistan innan man börjar kolla sladdar, byta tändstifft mm. Bara ett tips.
    +1
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Man brukar kolla gnistan innan man börjar kolla sladdar, byta tändstifft mm. Bara ett tips.
    Han skrev att han redan gjort det

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in