Ämne: Peugeot Xps?

  1. #1

    Question Peugeot Xps?

    Hitta en jävligt fräsch peugeot xps som jag blev kär i och funtar på att köpa!
    9500 kostar den och det är en 04 SM modellen med elstart!

    Den har mini blinkers, fint renthal styre med progrip handtag och ny lackad i svart metallic och ser hur jävla fräsch ut som helst samt ny renoverad motor och blästrat och gjort originalröret hur fint som helst

    Nu är min fråga: är det värt att köpa den? Vad säger ni som äger denna moppe, för ja funtade mer på en rrx/mrx innan

    Har hört att packboxarna i gaffeln ryker dirr när man drar upp på bakan och att sadeln är hård på xpsen
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2
    Ja de är paioli gaffel på dom, samma som senda och packboxarna går sönder hela tiden i dom Men annars är det en bra moppe på alla sätt!

    Sadeln är hård på de flesta nya cross/sm mopeder men man vänjer sig vid det Ibörjan när jag hade fått min senda fick jag as ont i röven när jag körde långt men de har gått över helt nu

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ja de är paioli gaffel på dom, samma som senda och packboxarna går sönder hela tiden i dom Men annars är det en bra moppe på alla sätt!

    Sadeln är hård på de flesta nya cross/sm mopeder men man vänjer sig vid det Ibörjan när jag hade fått min senda fick jag as ont i röven när jag körde långt men de har gått över helt nu
    jasså? fan.. då kan man ju inte åka på bakan med leksaken!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    jasså? fan.. då kan man ju inte åka på bakan med leksaken!
    Klart man kan men det kommer läcka det lovar jag Vet inte varför men just den gaffeln har jag hört från många håll att den börjar läcka hela tiden av ingenting. Och de billigaste packboxarna jag hittat till den gaffeln är på cykelkraft där dom kostar 299 per STYCK !!

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Nej köp ingen xps skit dåliga prövade en som såg skit fräsh ut den dog om man inte hade höga varv ++ villken CROSS moppe har inte kick! Det är ju helt hopplöst att bara lita på elstart! !
    fan... rami du kom ju förfan med dem bästa exemplen! <3

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Klart man kan men det kommer läcka det lovar jag Vet inte varför men just den gaffeln har jag hört från många håll att den börjar läcka hela tiden av ingenting. Och de billigaste packboxarna jag hittat till den gaffeln är på cykelkraft där dom kostar 299 per STYCK !!
    tror du verkligen min fina roxon kommer drabbas av det

  8. #8

  9. #9
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Nej köp ingen xps skit dåliga prövade en som såg skit fräsh ut den dog om man inte hade höga varv ++ villken CROSS moppe har inte kick! Det är ju helt hopplöst att bara lita på elstart! !
    Aaa men att den dog pga av att man inte hade högt varvtal går ju att fixa med en förgasar inställning? och sen går det ju alltid att rulla igång den


    Köp moppen den verkar ganska fräsh i beskrivningen med svart metallic lack , droppblinkers osv och ny blästrad org rör , nyrenoverad motor , jag skulle lätt slagit till!
    är ju en am6 motor så är ju bra skit


    Det där med gaffeln är lite övedrivet att dom går sönder så fort man drar bakan , när jag fick min senda var jag fucko och hoppade med min på cykelhopp , och även nu försöker små stegra lite ibland och mina är fortfarande hela
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #10

  11. #11

  12. #12

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kostar ett par hundra för en motor utan cylinder, förgasare, tändning osv, så då kan man ju flytta över kickdrev och allt därifrån.

    Men jaja, han får göra som han vill, att springa igång är inte speciellt jobbigt om den är rätt inställd.
    Nej precis när jag rullar min startar den på inte ens en meter rullande
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  16. #16
    Vad fan äre för snack om kickar och igångrullande !? Den har ju förfan kick OCH elstart, elstarten är ju bara ett plus xD
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Nej köp ingen xps skit dåliga prövade en som såg skit fräsh ut den dog om man inte hade höga varv ++ villken CROSS moppe har inte kick! Det är ju helt hopplöst att bara lita på elstart! !
    Tror nog inte att alla XPS dör på låga varv Sen så är det extremt lätt att bygga om till kick också eftersom det är en am6 motor och det är lätt o få tag på delar till den. Sen kan man ju rulla igång den också.
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    tror du verkligen min fina roxon kommer drabbas av det
    Så småningom ja fast de gör väl de flesta moppar nån gång

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in