1. #1
    Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Nykvarn,Södertälje
    Inlägg
    90

    trimma Dt50-89

    Hej ja har nu tänkt att trimma min Dt50-89 nu men ja undrar om ni vet några bra trim delar till den och bra märke på grejerna

  2. #2
    Alla "70" cc till dom är bra enligt mig iallafall. Sen 20-24mm förgasare de flesta lite dyrare märkerna är bra, tex mikuni o dellorto. Sen får skaffa hårdare kopplingsfjädrar fast allra helst en ny koppling. Sen avgasrör så bör du ha ett avstämt för de går mkt bättre med de än tex jamarcol rör. Sen får du skaffa lagom drevning anpassad till din körning

  3. #3
    Skaffa gärna en gjutjärnscylinder också för på aluminiumcylindrarna (iaf dom billigare) drar man sönder gängorna.
    Most stickpeople are black

  4. #4
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Skaffa gärna en gjutjärnscylinder också för på aluminiumcylindrarna (iaf dom billigare) drar man sönder gängorna.
    Jag har kört på 2st billigare aluminium 70cc och aldrig dragit sönder några gängor, men då har jag vetat att man ska vara riktigt försiktig. Så gjutjärn är definitivt mycket säkrare. Men det funkar definitivt med aluminium.

    Vanligt trim till dt:
    70cc: eurokit, polini, athena mm
    20-24mm förgasare, mikuni eller dellorto t.ex
    Vanligt trimrör till dt, jamarcol eller luhao, inte dem bästa, rekomenderar att modda på ett från am6 eller derbi.
    Drevning, vad man känner för.
    Hårdare fjädrar till koppling.

    Detta är väl ganska vanligt trim till dt som funkar att köra med.

  5. #5
    Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Nykvarn,Södertälje
    Inlägg
    90
    hur mkt kan det gå på mellan 2-3tusen eller mera?

  6. #6
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Choffe94 Visa inlägg
    hur mkt kan det gå på mellan 2-3tusen eller mera?
    ca 2k om du köper begagnat kanske lite mer, köp grejerna så vet du

  7. #7
    har du rätt verktyg å vill trimma utan kostnader funkar ju alltid bonntrimm, alltid ett alternativ innan man börjar med större grejer för skär det skiter man it å slänger på nya grejer.

    de räcker ju med större munstycken å billigt trimrör för 200 spänn samt jackning av kolv, höja samt bredda avgasporten, och motorsågständning gör gött.

  8. #8
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av javenne Visa inlägg
    har du rätt verktyg å vill trimma utan kostnader funkar ju alltid bonntrimm, alltid ett alternativ innan man börjar med större grejer för skär det skiter man it å slänger på nya grejer.

    de räcker ju med större munstycken å billigt trimrör för 200 spänn samt jackning av kolv, höja samt bredda avgasporten, och motorsågständning gör gött.
    Blir aldrig gött på en dt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Blir aldrig gött på en dt
    nej nej har ju hatt en mt så vet va som gäller men vet man va man syssla med så kan den gå riktigt fint.

    men ska du köpa cylle kan ja rekomendera athena alu funkar riktigt bra, motorsågständning är ett bra alternativ till innerotorkit, man behöver bara borra upp tänplatta samt fixa fästplatta av en plåt och på svänghjulet dra ett jack för krysskil å så e saken biff.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Skaffa gärna en gjutjärnscylinder också för på aluminiumcylindrarna (iaf dom billigare) drar man sönder gängorna.
    Stämmer inte alls, visst dom går sönder om man drar snett eller har kass gänger i avgasmuttern, men funkar lika bra som med gjutjärn sålänge man är försiktig!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Stämmer inte alls, visst dom går sönder om man drar snett eller har kass gänger i avgasmuttern, men funkar lika bra som med gjutjärn sålänge man är försiktig!
    enda problemet med alu e att dom slits ut fortare annars finns de inte mö å klaga på, hade rismärket k-star hade aldrig problem med den cyllen

  12. #12
    hur är zeta cyllarna till dt50 är de något att ha

  13. #13
    Jag slängde på 70cc eurokit, ny högkompstopp, 24mm typ mikuni och jamarcolavgassystem.
    Utan att dra på pg.a inkörning eller varva ur växlarna, kom jag upp i lite över 90 med bil bakom som avläsare (nu vet vi att en bilmätare kan slå fel på mellan 5-10 km/h).
    Inte helt fel, och den låter jävligt trevligt <3

  14. #14
    Reeds kan också va bra att byta ut. Om man använder original så stryper det endel ifall man har de lite värre trimmen? om jag inte har fel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in