Sidan 8 av 9 Första ... 6789 Sista
  1. #211
    moddlarens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    dalsland
    Inlägg
    120

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Okej, vi kör DataMite i våran. Funkar kanon. Vi saknar en komponent för att våran varvtalsgivare skall fungera igen. Den gav bara upp.

    Nej jag kom tvåa nu på Vårgårda efter Hampus 2fast dragster. Var 2 tiondelar efter honom. Men min kolv måste få ny ring för att komma upp i vanlig prestanda igen. Skall sälja zippen. Jag och polaren skall bygga banracing zip nu, Köpte en orginal zip sp98 som vi skall bygga teamspeed 2 motor till. Sedan får den vara med ner i graven.

    Hur går det för din hoj? varför var du inte på vårgårda?

    mvh

    Aha jag får räkna ut exakt utväxling och lägga in det i datan sedan ser jag på Varv räknaren på datan och varvräknaren vid sidan om att dom stämmer då är allt ok, då finns inga variabler som kan påverka. Min rulle väger ca 250kg och jag skall hänga dit en till så jag har totalt 500 kg rullmotstånd.

    Skall även försöka lägga till en broms våg så jag kan mäta Nm exakt och stämmer Nm uträknat mot bänken , Ja då visar den rätt utan tvekan, mattematiken ljuger inte


    Synd att du säljer sippen den är för J-la skön en av dom absolut mest sevärda mopparna tycker jag.


    Jag körde ju i karlstad förra året o det gick bra 9,22 med hebon 69cc men när jag satte i R/T motorn så vart det lite skillnad
    ramen har gett sig ca 10mm,
    Bakhjulet har dragit sig mot framdrevet o ramen börjar anta banan form och den har spruckit och jag vägrar svetsa en ram som Min gamla honda MB ram, Hebon bromsade ungefär 23-24 hp o då höll ramen inte nu med R/T,n.

    Familjen tar sin tid och i vinter byggs en ny mycket lätt cromemolly ram 1/2 vikten mot alu så till nästa sommar skall jag nog ut o härja igen, hoppas vi ses o du har sippen kvar.

    mvh

  2. #212

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Aha jag får räkna ut exakt utväxling och lägga in det i datan sedan ser jag på Varv räknaren på datan och varvräknaren vid sidan om att dom stämmer då är allt ok, då finns inga variabler som kan påverka. Min rulle väger ca 250kg och jag skall hänga dit en till så jag har totalt 500 kg rullmotstånd.

    Skall även försöka lägga till en broms våg så jag kan mäta Nm exakt och stämmer Nm uträknat mot bänken , Ja då visar den rätt utan tvekan, mattematiken ljuger inte


    Synd att du säljer sippen den är för J-la skön en av dom absolut mest sevärda mopparna tycker jag.


    Jag körde ju i karlstad förra året o det gick bra 9,22 med hebon 69cc men när jag satte i R/T motorn så vart det lite skillnad
    ramen har gett sig ca 10mm,
    Bakhjulet har dragit sig mot framdrevet o ramen börjar anta banan form och den har spruckit och jag vägrar svetsa en ram som Min gamla honda MB ram, Hebon bromsade ungefär 23-24 hp o då höll ramen inte nu med R/T,n.

    Familjen tar sin tid och i vinter byggs en ny mycket lätt cromemolly ram 1/2 vikten mot alu så till nästa sommar skall jag nog ut o härja igen, hoppas vi ses o du har sippen kvar.

    mvh
    OOkej! Du borde köra din bänk som ett projekt, mycket intressant och se vad för fysik räkning du använder dig av Tror det hade vart polulärt bland övriga svenskar med och få en bild av hur det är att bygga en egen bromsbänk.
    Eller din R/T hade vart kul och se lite media på. Har inte sett din hoj sedan vi sågs på vårgårda.

    Tack så mycket för dem orden, Jag kommer inte lägga ner. Jag har köpt en "ny" gammal zip sp 98. Den skall jag bygga teamspeed på under vintern här nu.

    Tycker verkligen att du skall försöka få upp ditt cromemolly projekt på hemsidan här. Synas det kommer vi säkert göra nästa sommar om du får ordning på åket. Kommer nog inte ha den snabbaste hojjen men får väl bygga en sprint ram till teamspeed motorn eller något

    mvh

  3. #213
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Håller i min tidlapp nu, körde på 8.086 med MHRen i den härliga motvinden
    Synd att det inte är så många fler träffar i år.
    Sen måste jag pressa ner min reaktionstid, hade en reaktionstid på 0.996.

  4. #214

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Håller i min tidlapp nu, körde på 8.086 med MHRen i den härliga motvinden
    Synd att det inte är så många fler träffar i år.
    Sen måste jag pressa ner min reaktionstid, hade en reaktionstid på 0.996.
    Anledningen till att allas reaktioner var så höga berodde nog på startgranen. Goare med en gran som rullar nedåt. Var ju typ omöjligt att få tjuvstart i den här granen

  5. #215
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Anledningen till att allas reaktioner var så höga berodde nog på startgranen. Goare med en gran som rullar nedåt. Var ju typ omöjligt att få tjuvstart i den här granen
    Haha jo sant, första gångerna var man inte med alls
    Men har så dålig reaktion i vanliga fall också :/

  6. #216
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617


    Där e tiden jag körde med Gileran

  7. #217
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg


    Där e tiden jag körde med Gileran
    Platsar inte min tid på listorna?

  8. #218

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Borås/Brämhult
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg

    Där e tiden jag körde med Gileran
    Hahaha det är ju det racet som växeln hoppa ur precis när jag skulle starta...

  9. #219

  10. #220
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Sådär sewa
    Tack

  11. #221

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    26872
    Inlägg
    10
    Hej, var skickar man effektdiagrambeviset/jpg för en Zundapp på 66cc Athena cylinder?

  12. #222
    Citat Ursprungligen postat av KawasakiH2 Visa inlägg
    Hej, var skickar man effektdiagrambeviset/jpg för en Zundapp på 66cc Athena cylinder?
    Posta bara det i denna tråd?

  13. #223

  14. #224

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    26872
    Inlägg
    10
    Det verkar som tråden frusit fast trots att man skickar in infon på effekten och mopeden det gäller med bifogat effektdiagram

  15. #225

  16. #226

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    26872
    Inlägg
    10
    Det har du fått, MINITHERM 66cc som ger ca 10hkr orörd men nu portad av mig , TM 24 förgasare, KTM65 pipa.

  17. #227

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    26872
    Inlägg
    10
    Det är en Mustang Cobra grön

  18. #228

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av BernhardssoN_91 Visa inlägg
    Oroa dig inte, ja ska snart putta ner dig
    Vad hände?

  19. #229
    När kan man få bänkpapperna från vårgårdaträffen ?

  20. #230
    Någon som vet vad rekordet på flygande km på is ligger med moppe ?

  21. #231
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    När kan man få bänkpapperna från vårgårdaträffen ?
    kan kolla med robin om han har de om intresset är större till sommaren kommer ja fixa ett till vårgårda
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  22. #232
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    kan kolla med robin om han har de om intresset är större till sommaren kommer ja fixa ett till vårgårda
    Fixa flera så inte moppetiden dör ut helt , vårgårda är ju typ den enda vettiga träffen som är kvar:/
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  23. #233

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Fixa flera så inte moppetiden dör ut helt , vårgårda är ju typ den enda vettiga träffen som är kvar:/

    malmby? dala open?

  24. #234
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    malmby? dala open?
    Det var ju mycket klagomål på malmby förra året har jag för mig och dala open har jag ingen aning om
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  25. #235
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Det var ju mycket klagomål på malmby förra året har jag för mig och dala open har jag ingen aning om
    Tidtagningen strulade i och med att det var så varmt ute, annars var det väll inga fel med den träffen. Förhoppningsvis händer det inte igen.

  26. #236

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Tidtagningen var andra gången den användes, så visst problem var det.

    Träffarna i sig är lätt dem roligaste jag varit på. Nästan alltid haft tur med vädret osv!

  27. #237

  28. #238
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Det var ju mycket klagomål på malmby förra året har jag för mig och dala open har jag ingen aning om
    Dumt att säga något när man inte har någon koll.

    Hoppas intresset är lite större i år än det var förra året...
    Var mycke snack om att folk skulle dyka upp men som inte gjorde det, fan om man vill åka på en träff så fixar man så man kan göra det oxå, inte bara snackar om det.

    Men dom som var på träffarna förra året, måste säga att det var skitkul alltså! Själv ska jag försöka pressa ner mina egna tider detta år

  29. #239

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    håller oxå med om att malmby var rätt schysst. men upplägget var inte det bästa. hoppas på bättre i år!!
    hoppas allt du dyker upp så man får slänga ett par ord med dig ;D

  30. #240
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Dumt att säga något när man inte har någon koll.

    Hoppas intresset är lite större i år än det var förra året...
    Var mycke snack om att folk skulle dyka upp men som inte gjorde det, fan om man vill åka på en träff så fixar man så man kan göra det oxå, inte bara snackar om det.

    Men dom som var på träffarna förra året, måste säga att det var skitkul alltså! Själv ska jag försöka pressa ner mina egna tider detta år
    mm håller med mycket snack med ingen som va där... ja malmby va redigt roligt lätt värt de 5 timmar i bil! själv när de gäller tider så skall ja pressa upp min ca 1 sek haha XD inte en chans att ja kör snabbare än 8.25 med en växlad hoj
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in