Sidan 7 av 9 Första ... 56789 Sista
  1. #181
    MRX_Stefans avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    7,49 med R/T alu dragster
    19,49

    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    det var en riktig dyno jet så den stämmer!
    hehe, ni sa säkert 14, men menade 34 DDD

  2. #182
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av MRX_Stefan Visa inlägg
    24.04 ? va de väl ?
    Jag tyckte oxå dom sa det igår, tror det var det men snackade med roxxyque eller vad han nickar på moppenet, alltså han som satt vid datan och skötte bänken, han sa 24.84.
    Men vet inte säkert, man fick inga papper men han sa att han sparade bänkningarna i datan så skulle dom lägga upp dom på forumet.
    Så vi får se då, tycker oavsett det är helt ok

  3. #183

  4. #184
    MRX_Stefans avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Jag tyckte oxå dom sa det igår, tror det var det men snackade med roxxyque eller vad han nickar på moppenet, alltså han som satt vid datan och skötte bänken, han sa 24.84.
    Men vet inte säkert, man fick inga papper men han sa att han sparade bänkningarna i datan så skulle dom lägga upp dom på forumet.
    Så vi får se då, tycker oavsett det är helt ok
    Aha ok! Ja det hade vart kul att se kurvorna
    Haha, ja bra som fasen är det !

  5. #185

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    det var en riktig dyno jet så den stämmer!
    Det var ingen dyno jet! Det var en MJ power. Stor skillnad och mjp visar ~2-4hk mer än vad en dynojet gör. Inte hästarna som är det intressanta förutom att det är enklast att förklara. Hade vart kul om ni la ut kurvorna eller mailade dem till oss som eftersöker dem

    mvh

  6. #186
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Det var ingen dyno jet! Det var en MJ power. Stor skillnad och mjp visar ~2-4hk mer än vad en dynojet gör. Inte hästarna som är det intressanta förutom att det är enklast att förklara. Hade vart kul om ni la ut kurvorna eller mailade dem till oss som eftersöker dem

    mvh
    sorry
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  7. #187
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Det var ingen dyno jet! Det var en MJ power. Stor skillnad och mjp visar ~2-4hk mer än vad en dynojet gör. Inte hästarna som är det intressanta förutom att det är enklast att förklara. Hade vart kul om ni la ut kurvorna eller mailade dem till oss som eftersöker dem

    mvh
    ofta stefan bara bänkade 10-12 häst? ^^ o mats 18-16? låter galet, källa på att den visar ca 2-4hk mer? Bara intressant
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  8. #188

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    ofta stefan bara bänkade 10-12 häst? ^^ o mats 18-16? låter galet, källa på att den visar ca 2-4hk mer? Bara intressant
    Har pratat med dynojets lev/distrubutör. Han har jämfört alla dessa olika bänkar. Men huvudsaken är ju att det går fort på sprinten och inte bara peakar en massa häst.

  9. #189
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Har pratat med dynojets lev/distrubutör. Han har jämfört alla dessa olika bänkar. Men huvudsaken är ju att det går fort på sprinten och inte bara peakar en massa häst.
    Jag tycker denna bänk var ganska exakt, bänkade den gamla gråa Dappen oxå, den vart bänkad till 15.5hk i en annan bänk, och fick nu 15.7hk
    Skulle vilja säga att det är en acceptabel felmarginal?

  10. #190

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Jag tycker denna bänk var ganska exakt, bänkade den gamla gråa Dappen oxå, den vart bänkad till 15.5hk i en annan bänk, och fick nu 15.7hk
    Skulle vilja säga att det är en acceptabel felmarginal?
    j
    Absolut, varför jag är så petig är väl för att jag är bitter för andra platsen i bänktävlingen. 0,1 hk under vinnaren. Det intressanta är ju att kunna se skillnaden till föregående repa. Vi blev lite besvikna för att det inte var en riktig dynojet, för att våran bänk är kalibrerad efter en mjp i danmark. Men enligt chribba_021 så skall dynojet ha den mest riktiga hk faktorn av bänkarna runt ikring här i världen. Så det hade vart kul om våran var kalibrerad efter en sådan!

    Men det är klurigt med bara en hoj, skiljer så mycket på luft/fukt/tryck från dag till dag. Jaja, vad blev det för tid på din under träffen?

    mvh

  11. #191

  12. #192
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Wirgart's Airsal Extreme 88cc: 23,55WHP (skapligt oinställd låter den som Daniel )


    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  13. #193
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    j
    Absolut, varför jag är så petig är väl för att jag är bitter för andra platsen i bänktävlingen. 0,1 hk under vinnaren. Det intressanta är ju att kunna se skillnaden till föregående repa. Vi blev lite besvikna för att det inte var en riktig dynojet, för att våran bänk är kalibrerad efter en mjp i danmark. Men enligt chribba_021 så skall dynojet ha den mest riktiga hk faktorn av bänkarna runt ikring här i världen. Så det hade vart kul om våran var kalibrerad efter en sådan!

    Men det är klurigt med bara en hoj, skiljer så mycket på luft/fukt/tryck från dag till dag. Jaja, vad blev det för tid på din under träffen?

    mvh
    Aa grymt stor skillnad på väder osv.
    Min bästa tid hamnade som bäst när det hade torkat upp lite, det vart en låg 8, 8.084 eller något har jag för mig, lite osäker på tusendelen
    Kan kolla exakta tiden när jag är i garaget nästa gång.

  14. #194

  15. #195

  16. #196
    tog 8.6 på vårgårda nu..

    och varför har du 2 stycken från wiklund ?.. när det är samma motor och allt ?

  17. #197
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Har pratat med dynojets lev/distrubutör. Han har jämfört alla dessa olika bänkar. Men huvudsaken är ju att det går fort på sprinten och inte bara peakar en massa häst.
    Ja det är sant
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  18. #198
    Selander 2 fast 80 twintuned turboengine 38,95hk
    Utan Zäta skulle moppenet gå under.

  19. #199
    Ska byta rör och testa i en annan bänk så får vi se hur väl det stämde sedan Vårgårda. Litar inte riktigt på den bänken xD

  20. #200
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Ska byta rör och testa i en annan bänk så får vi se hur väl det stämde sedan Vårgårda. Litar inte riktigt på den bänken xD
    Det gick ju skit på strippen för dig, kom du bara dit för å bänka eller ?

  21. #201
    moddlarens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    dalsland
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    j
    Absolut, varför jag är så petig är väl för att jag är bitter för andra platsen i bänktävlingen. 0,1 hk under vinnaren. Det intressanta är ju att kunna se skillnaden till föregående repa. Vi blev lite besvikna för att det inte var en riktig dynojet, för att våran bänk är kalibrerad efter en mjp i danmark. Men enligt chribba_021 så skall dynojet ha den mest riktiga hk faktorn av bänkarna runt ikring här i världen. Så det hade vart kul om våran var kalibrerad efter en sådan!

    Men det är klurigt med bara en hoj, skiljer så mycket på luft/fukt/tryck från dag till dag. Jaja, vad blev det för tid på din under träffen?

    mvh
    Det ser ut som West bikes bänk i mellerud det är samma bänk som min är kalibrerad efter den har hygrometer inbyggd i systemet, jag får manuellt knappa in på min men det skiljer 40,000 i pris och för dom pengarna kan jag knacka in uppgifterna manuellt många gånger.
    mvh

  22. #202

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Det ser ut som West bikes bänk i mellerud det är samma bänk som min är kalibrerad efter den har hygrometer inbyggd i systemet, jag får manuellt knappa in på min men det skiljer 40,000 i pris och för dom pengarna kan jag knacka in uppgifterna manuellt många gånger.
    mvh
    ok

  23. #203
    moddlarens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    dalsland
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    ok
    Jag bromsade på eran när ni höll i vårgårda hade ni gjort eran data skälva till den bänken?? jag kör med detta systemet.

    Flapsworx.

    mvh

    Ps vann du?? jag var så otroligt impad när du gled runt i depån i karlstad o burnade med sippen jävlar vad gott den gick.

  24. #204

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Jag bromsade på eran när ni höll i vårgårda hade ni gjort eran data skälva till den bänken?? jag kör med detta systemet.

    Flapsworx.

    mvh

    Ps vann du?? jag var så otroligt impad när du gled runt i depån i karlstad o burnade med sippen jävlar vad gott den gick.
    Okej, vi kör DataMite i våran. Funkar kanon. Vi saknar en komponent för att våran varvtalsgivare skall fungera igen. Den gav bara upp.

    Nej jag kom tvåa nu på Vårgårda efter Hampus 2fast dragster. Var 2 tiondelar efter honom. Men min kolv måste få ny ring för att komma upp i vanlig prestanda igen. Skall sälja zippen. Jag och polaren skall bygga banracing zip nu, Köpte en orginal zip sp98 som vi skall bygga teamspeed 2 motor till. Sedan får den vara med ner i graven.

    Hur går det för din hoj? varför var du inte på vårgårda?

    mvh

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    Det gick ju skit på strippen för dig, kom du bara dit för å bänka eller ?
    provkörde motorn för första gången ca en vecka innan träffen. Så är helt nöjd med tanke på att jag inte har ställt in motorn och har gjort ett antal fusklagningar på den för att kunna köra på Vårgårda
    Senast redigerat av Wirgart den 2011-08-08 klockan 23:54.

  26. #206

  27. #207

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Borås/Brämhult
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    tog 8.6 på vårgårda nu..

    och varför har du 2 stycken från wiklund ?.. när det är samma motor och allt ?
    Haha 8.7 är från vårgårda och 8.4 är från gbg

  28. #208
    Hur kommer det sig att du körde med 5% olja? :o

  29. #209

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Zäta! Du kan skriva upp tcr zippen på 24,75 hk. Kolla min tråd där ligger grafen bänk ingen på Vårgårda gav inte mer än 23.41 hk för att det satt lättare vikter i den.

    Mvh

  30. #210

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in