Sidan 3 av 5 Första 12345 Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Här har det varit uppresning ser man. Typ en hel sida med inlägg är borta..
    va ju bara massa laserturken fraser ändå typ, inte så intressant...

    Om det händer något mer, vart tror ni det händer då?

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Här har det varit uppresning ser man. Typ en hel sida med inlägg är borta..
    Ja för att de är inlägg i stil med "att alla muslimer borde dö, ge sig efter hans barn" osv. Alltså inlägg med en intelligensnivå ungefär lika låg som en hög småsten. Vilket iof inte är så förvånande när majoriteten här består av testosteronladdade coola moppekillar.

  3. #63
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Ja för att de är inlägg i stil med "att alla muslimer borde dö, ge sig efter hans barn" osv. Alltså inlägg med en intelligensnivå ungefär lika låg som en hög småsten. Vilket iof inte är så förvånande när majoriteten här består av testosteronladdade coola moppekillar.
    Har varken sagt att det är bra eller dåligt bara påpeka. Sen måste jag ha missat flera av dem inläggen som du beskrev...

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Jag hoppas att du skämtar. Kolla på lite vettig statistik så bör du inse att väldigt få av de terrordåd som sker är gjorda av muslimer.

    http://www.europol.europa.eu/publica.../Tesat2010.pdf (sidan 12)
    http://www.europol.europa.eu/publica.../TESAT2009.pdf (sidan 14)
    http://www.europol.europa.eu/publica.../TESAT2008.pdf (sidan 12)

    Enligt de tre presenterade källorna är, i genomsnitt de senaste tre åren, endast 0,34 % av alla de terrordåd som utförs i EU varje år utförda av muslimer.

    Det ser snarlikt ut i USA, där är det dock 4 % av alla dåd som är utförda av muslimer.
    http://www.loonwatch.com/2010/01/not...s-are-muslims/
    4% är ganska mycket om man tittar på hur många muslimer det faktiskt finns i de länder där detta inträffar. I Sverige har det skett ett större terrordåd(det som var igår) och hur många muslimer finns det i landet för tillfället? Omöjligt att räkna ut, du kan ju vrida och vända hur fan du vill på det och alltid få fram olika svar.

    Säger inte att du har fel, snarare jag som var snabb med att formulera vad jag egentligen menade.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jo.
    Haha, eller hur. Första anmärkningsvärda terrordådet i Sverige och det är nu man ska börja oroa sig för folk som går omkring med väska? Trångsynt.
    Större chans att man blir misshandlad till döds natten mot Söndag.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tror ni det blir mer sånt här inom snar framtid eller va det bara en "varning"?
    Nej, jag tror det är som Joha säger.

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    4% är ganska mycket om man tittar på hur många muslimer det faktiskt finns i de länder där detta inträffar. I Sverige har det skett ett större terrordåd(det som var igår) och hur många muslimer finns det i landet för tillfället? Omöjligt att räkna ut, du kan ju vrida och vända hur fan du vill på det och alltid få fram olika svar.

    Säger inte att du har fel, snarare jag som var snabb med att formulera vad jag egentligen menade.
    Återigen, du tar saker ur luften utan att backa upp med någon form av källa. I min mening är Ambassadockupationen 1975 ett större terrordåd då två civila faktiskt dog och en avsevärt större bomb gick av.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ambassa...Stockholm_1975
    http://svtplay.se/v/1392925/oppet_ar..._ut__lagg_ut__

    Du kan också vrida på saker som du vill, såklart? I fallet med USA står latinamerikaner för 42% av dåden. I USA finns det någonstans ca 3,5 miljoner araber och 48,4 miljoner latinamerikaner. Förhållandet terrordåd/capita i de två folkgrupperna blir då faktiskt snarlika, så ditt påstående säger just ingenting. 318 dåd har skett sedan 1980 enligt FBI (http://www.fbi.gov/stats-services/pu...05/terror02_05), varav ca 13 av araber och 144 av latinamerikaner. Det ger 3,7 dåd per miljoner araber och 3,0 per miljoner latinamerikaner. Något högre är det ju, men det är inga milsvida skillnader.

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Återigen, du tar saker ur luften utan att backa upp med någon form av källa. I min mening är Ambassadockupationen 1975 ett större terrordåd då två civila faktiskt dog och en avsevärt större bomb gick av.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ambassa...Stockholm_1975
    http://svtplay.se/v/1392925/oppet_ar..._ut__lagg_ut__

    Du kan också vrida på saker som du vill, såklart? I fallet med USA står latinamerikaner för 42% av dåden. I USA finns det någonstans ca 3,5 miljoner araber och 48,4 miljoner latinamerikaner. Förhållandet terrordåd/capita i de två folkgrupperna blir då faktiskt snarlika, så ditt påstående säger just ingenting. 318 dåd har skett sedan 1980 enligt FBI (http://www.fbi.gov/stats-services/pu...05/terror02_05), varav ca 13 av araber och 144 av latinamerikaner. Det ger 3,7 dåd per miljoner araber och 3,0 per miljoner latinamerikaner. Något högre är det ju, men det är inga milsvida skillnader.
    Jag har ingen lust till att söka fakta som tar 2 timmar att finna till ett mopedforum.

    Latinamerikaner kan ju för tusan också vara muslimer, det är skillnad på muslim och arab. Är man arab så har man troligtvis föräldrar som kommer från mellanöstern medans man kan konvertera till muslim hurdan man vill eller inte oavsett om du är latinamerikan eller något kristet fan från Sverige.

    Folk influeras av något extremistiskt, suger upp det likt en dammsugare och får sedan något släpp i skallen där man kommer på att man ska döda för att göra världen någonting bra. Det skulle lika gärna kunna vara du som var muslim och hade dom åsikterna, man behöver inte vara arab.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    4% är ganska mycket om man tittar på hur många muslimer det faktiskt finns i de länder där detta inträffar. I Sverige har det skett ett större terrordåd(det som var igår) och hur många muslimer finns det i landet för tillfället? Omöjligt att räkna ut, du kan ju vrida och vända hur fan du vill på det och alltid få fram olika svar.
    .
    5% av Sveriges befolkning är muslimer enligt en utländsk nyhetsbyrå. Dvs ca 500 000st.

  10. #70
    Måste säga detta var lite förväntat i det oväntade. Men dom vill ha ur oss i afganistan, kom vi går och låter dom döda varandra men inge terror i sverige tack
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #71
    En svensk tiger!

  12. #72

  13. #73
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    hur många har fått sina inlägg raderade ? , även dom seriösa , inte dom med kaos skämten

  14. #74

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av peter_95 Visa inlägg
    hur gammal är du ? Och nej ja är p15 ,
    .

  15. #75

  16. #76
    Synd att sånt här sker i Sverige. Hoppas att det var sista gången.

  17. #77
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    5% av Sveriges befolkning är muslimer enligt en utländsk nyhetsbyrå. Dvs ca 500 000st.
    Ouch, mer än vad jag först trott.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Ouch, mer än vad jag först trott.

    I Sverige bor det ungefär 1,3 miljoner invandrare, 14,3 % av befolkningen. (Detta är de som blivit födda utomlands och sedan flyttat till Sverige, alltså räknas inte andra generation invandrare)

    År 2009 invandrade sammanlagt 102 280 personer till Sverige, medan 39 240 utvandrade, vilket ger en nettoinvandring på 63 040 personer.
    På 2000-talet har barnafödandet ökat och 2009 fick Sverige ett tillskott med 112 000 barn.

    Dvs nästan 50% av alla nya svenskar varje år är invandrare (då ej räknat med att även de som redan invandrat har en andel av barnafödandet i Sverige som minst är lika stor som deras totala procent folkmängd).

    Kan sätta mig och göra en lång uträkning i fall nån är sugen på att se hur det ser ut 2050 men kan tänka mig att detta redan finns nånstans på nätet om nån är sugen...
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2010-12-13 klockan 16:25.

  19. #79
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Hur kan man avgöra om det är ett terrorattentat eller ett självmord? Ganska obvious att det till en början var tänkt som ett attentat men risken att en rörbomb bara smäller av är ju inte så stor.
    Senast redigerat av Linus den 2010-12-13 klockan 16:33.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  20. #80
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Hur kan man avgöra om det är ett terrorattentat eller ett självmord? Ganska obvious att det till en början var tänkt som ett attentat men risken att en rörbomb bara smäller av är ju inte så stor.
    Han hade sex rörbomber på sig så det är ganska logiskt att han tänkte använda alla.

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Hur kan man avgöra om det är ett terrorattentat eller ett självmord? Ganska obvious att det till en början var tänkt som ett attentat men risken att en rörbomb bara smäller av är ju inte så stor.
    Normalt att en arab med massa bomber bestämmer sig att åka ända från Jönköping till Stockholm för att ta självmord. Sen hade ju Säpo redan fått ett brev några min innan att det skulle säga "KABOOOOOOM".

  22. #82

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    96
    dom kan få behålla sina självmordsbombare nere i sina egna länder!!!

    islam lär väll endå vara den religion som ligger bakom flest terrordåd o liknande, självklart drar man alla över en kam när det inte är några andra religioner som har sånna konstigheter för sig som dom har...

  23. #83
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Han hade sex rörbomber på sig så det är ganska logiskt att han tänkte använda alla.
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Normalt att en arab med massa bomber bestämmer sig att åka ända från Jönköping till Stockholm för att ta självmord. Sen hade ju Säpo redan fått ett brev några min innan att det skulle säga "KABOOOOOOM".
    Jo, men att bara en small och att han inte var i närheten av folk kan ju bero på att han ångrade sig och tog sitt liv. Kan förstås hänt av misstag men chansen att en rörbomb bara smäller av är inte så stor.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av danne_drd_limited Visa inlägg
    dom kan få behålla sina självmordsbombare nere i sina egna länder!!!

    islam lär väll endå vara den religion som ligger bakom flest terrordåd o liknande, självklart drar man alla över en kam när det inte är några andra religioner som har sånna konstigheter för sig som dom har...
    Nej inte alls, alla andra religioner är fullt normala och inehåller inget som kan leda till att människor begår hemskheter. Jag menar korstågen var ju awesome eftersom det var i kristus namn, inga konstigheter alls, för att inte nämna alla sköna kristna sekter...

  25. #85
    ha sa att han gnällde på lars vilks målningar och det var därför han spränge, tycker det är fel av vilks att provocera men muslimerna för fan lära sig att ta de så jävla seriöst, de får bli mer toleranta, religion e fan inte allt.

  26. #86

  27. #87
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Nej inte alls, alla andra religioner är fullt normala och inehåller inget som kan leda till att människor begår hemskheter. Jag menar korstågen var ju awesome eftersom det var i kristus namn, inga konstigheter alls, för att inte nämna alla sköna kristna sekter...
    De flesta religoner är skit titta bara på Kristendomens försök att få alla kristna under medeltiden,deras metoder mot sk kättare osv . Men inutid är Islam den största skiten.(enligt mig)
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg

    I Sverige bor det ungefär 1,3 miljoner invandrare, 14,3 % av befolkningen. (Detta är de som blivit födda utomlands och sedan flyttat till Sverige, alltså räknas inte andra generation invandrare)

    År 2009 invandrade sammanlagt 102 280 personer till Sverige, medan 39 240 utvandrade, vilket ger en nettoinvandring på 63 040 personer.
    På 2000-talet har barnafödandet ökat och 2009 fick Sverige ett tillskott med 112 000 barn.

    Dvs nästan 50% av alla nya svenskar varje år är invandrare (då ej räknat med att även de som redan invandrat har en andel av barnafödandet i Sverige som minst är lika stor som deras totala procent folkmängd).

    Kan sätta mig och göra en lång uträkning i fall nån är sugen på att se hur det ser ut 2050 men kan tänka mig att detta redan finns nånstans på nätet om nån är sugen...
    ojävlar! bull eller är det verkligen så?

  29. #89
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Jo, men att bara en small och att han inte var i närheten av folk kan ju bero på att han ångrade sig och tog sitt liv. Kan förstås hänt av misstag men chansen att en rörbomb bara smäller av är inte så stor.
    Om han ångrade sig skulle han väl gått i väg dit det inte var nå folk. Jag tror att den smällde av en olyckshändelse turligt nog.

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Visa inlägg
    Om han ångrade sig skulle han väl gått i väg dit det inte var nå folk. Jag tror att den smällde av en olyckshändelse turligt nog.
    tror det var i expressen jag läste att vittnen hade sett han tappa kontrollen av nervositet och sen tagit upp den och BOOM
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in