Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461

    Bombdåd i stockholm.

    Tycker vi kan diskutera om denna chockande händelse http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8265883.ab


  2. #2

    Schacktråden

    För alla oss som gillar schack!



     
    BOMBDÅD I STHLM

    DISKUTERA HÄR OCH HOPPAS ATT ABK INTE SER NÅT, JAG JOBBAR UNDERCOVER HÄR!!!!!!

  3. #3
    jag tror det var en vit svensk som ropade på arabiska för att värva medlemmar till sverigedemokraterna....

  4. #4
    jag tycker schack är roligt, men jag suger på det


     
    ut med packet, abk också

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Bara för att jag vill ha ett Sverige rent från idioter är jag främlingsfientlig? Det är nog fan abk som är det då han ser att så fort man nämner att man vill ha ett rent Sverige så är man rasist, GAH!

  6. #6

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    All makt åt Hitler, vår befriare.

     
    Hoppas ingen tar detta seriöst.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag tycker schack är roligt, men jag suger på det


     
    ut med packet, abk också
    Samma här, tycker de där ponnysarna är svåra, de går så konstigt!

     
    Jag har bild på snubben som sprängde sig om nån vill se

  8. #8

    Terrordådet i Stockholm 2010-12-11

    Diskutera detta här.

    Håll det rent och vettigt så kommer tråden finnas kvar.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    GM i fråga.

    Då.


    Nu.


    Hans brev.

    "Cirka tio minuter före explosionerna skickades ett mejl till TT, även adresserat till Säpo, där en man vänder sig till "Sverige och svenska folket". Han hänvisar till den svenska tystnaden kring Lars Vilks målningar, de svenska soldaterna i Afghanistan och säger att "nu ska era barn, döttrar och systrar dö lika som våra bröder och systrar och barn dör."

    – Våra aktioner kommer att prata för sig själva. Så länge ni inte slutar ert krig mot islam och förnedrande mot profeten och ert dumma support till grisen Vilks, säger mannen.

    Därpå uppmanar mannen alla muslimer i Sverige att "sluta fjäska och förnedra er". Han avslutar meddelandet med ännu en uppmaning till "alla mujahedin i Europa och Sverige":

    – Nu är det dags att slå till, vänta inte längre. Kom fram med vad än ni har även om det är en kniv och jag vet att ni har mer än en kniv att komma med. Frukta ingen, frukta inget fängelse, frukta inte döden.

    Säpo har inte velat kommentera innehållet för TT eller bekräfta om man fått mejlet, som innehåller ljudfiler där både svenska och arabiska talas. "

  10. #10
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    haha jag älskar att ni killar är så grymt mogna xD (grooooooooooooooooooooooooov sarkasm)
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    haha jag älskar att ni killar är så grymt mogna xD (grooooooooooooooooooooooooov sarkasm)
    Far åt helvete om du inte kan vara seriös nu när vi fått en vettig tråd.

    __________________________________________________ __________________________________________________ _____________________________

    Hans fru var tydligen helt med på detta, hoppas de tar in henne så hon inte gör något liknande.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    haha jag älskar att ni killar är så grymt mogna xD (grooooooooooooooooooooooooov sarkasm)
    ja jävlar, vi är nog både dumma i huvudet, o-utbildade och omogna. nog bäst att vi gör som de andra sådana människor gör, ut på drottninggatan och spränga oss!

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Hans fru var tydligen helt med på detta, hoppas de tar in henne så hon inte gör något liknande.
    Försökte ringa henne, det var upptaget
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2010-12-12 klockan 03:42.

  13. #13
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Det kommer från den som är så seriös och skämtar om detta i spoilers? Woow, mycket bra uttalande. Men visst, om jag ska vara seriös så, skall jag vara det, ber om ursäkt.

    Edit: hejsvejs, nu kan du ju också syfta på både vanliga svenskar och araber då det både finns omogna och o-utbildade svenskar samt araber?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  14. #14

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Det är tydligen riktat mot Lars Wilks alltihopa, den jäveln.

     
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Det kommer från den som är så seriös och skämtar om detta i spoilers? Woow, mycket bra uttalande. Men visst, om jag ska vara seriös så, skall jag vara det, ber om ursäkt.
    Använd arton kommatecken till nästa gång så kanske jag lyssnar.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Edit: hejsvejs, nu kan du ju också syfta på både vanliga svenskar och araber då det både finns omogna och o-utbildade svenskar samt araber?
    när såg du senast en svensk springa runt på drottninggatan med en väska full av spik och sprängmedel?

  16. #16
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det är tydligen riktat mot Lars Wilks alltihopa, den jäveln.

     


    Använd arton kommatecken till nästa gång så kanske jag lyssnar.
    Jaja alla får väl lov att ha sina egna åsikter, även om dom är rasistiska och grundade på fördommar mot ett helt folk
    Edit: hejsvejs, du behöver inte dra alla över en kam för att en fanatiker bestämmer sig för att spränga sig själv på mitten? Kan erkänna att jag också ha lite fördommar mot dom som är av utländsk härkomst ibland, men drar fortfarande inte alla över en kam.

     
    men jo visst svaniis det är klart att jag kan göra det,,,,,,,om du så gärna vill ha 18 kommatecken så får du gärna det ,,,. Har du aldrig träffat en enda trevlig person av utländsk härkomst i hela ditt liv?,,,,,, Då tycker jag du har missat något för dom kan vara lika schysta som vanliga svenskar och väldigt roliga att umgås med,, där har du dina 18 kommatecken
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  17. #17

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Det var ju ett 2m långt rör som inte detonerade, sen hade han spiken i en väska. Snacka om misslyckat dåd.

     
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Jaja alla får väl lov att ha sina egna åsikter, även om dom är rasistiska och grundade på fördommar mot ett helt folk men jo visst svaniis det är klart att jag kan göra det,,,,,,,om du så gärna vill ha 18 kommatecken så får du gärna det ,,,. Har du aldrig träffat en enda trevlig person av utländsk härkomst i hela ditt liv?,,,,,, Då tycker jag du har missat något för dom kan vara lika schysta som vanliga svenskar och väldigt roliga att umgås med,, där har du dina 18 kommatecken.
    Lär dig att göra spoilers.

  18. #18
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det var ju ett 2m långt rör som inte detonerade, sen hade han spiken i en väska. Snacka om misslyckat dåd.

     


    Lär dig att göra spoilers.
    Det var ju tur att ingen förutom bombmannen kom till allvarlig skada
    Edit: Edde det är din åsikt och jag respekterar den.

     
    det är inte så svårt att göra o mäktige svaniis, glömde bara att skriva det i slutet serrö
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    när såg du senast en svensk springa runt på drottninggatan med en väska full av spik och sprängmedel?
    När senast såg du en arab göra det?

    Jävla fundamentalist, skönt att han bara tog ihjäl sig själv.

  21. #21

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    När senast såg du en arab göra det?

    Jävla fundamentalist, skönt att han bara tog ihjäl sig själv.
    Igår ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    När senast såg du en arab göra det?

    Jävla fundamentalist, skönt att han bara tog ihjäl sig själv.
    Ett ord, Rosengård

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Ett ord, Rosengård
    Jag vill ändå påstå att det inte är varje dag.
    En sak är säker och det är att alla terrordåd är gjorda och kommer förbli gjorda av araber, tyvärr måste jag säga. Nästa gång jag ser en arab med väska så ska jag springa till jag slocknar.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Jag vill ändå påstå att det inte är varje dag.
    En sak är säker och det är att alla terrordåd är gjorda och kommer förbli gjorda av araber, tyvärr måste jag säga. Nästa gång jag ser en arab med väska så ska jag springa till jag slocknar.
    Så bara för det inte är varje dag så är det på en gång okej?
    Händer det så gott som en gång pga religion i Sverige så är det för mycket, spelar ingen roll om personen försöker stå upp för kristendomen, islam eller vilken annan religion den nu tillhör.

    Själv kommer jag inte befinna mig i Sthlms inre stadsdelar på ett bra tag nu, utan kommer använda mig av köpcentrum i ytterkanten istället för mina inköp.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Så bara för det inte är varje dag så är det på en gång okej?
    Händer det så gott som en gång pga religion i Sverige så är det för mycket, spelar ingen roll om personen försöker stå upp för kristendomen, islam eller vilken annan religion den nu tillhör.

    Själv kommer jag inte befinna mig i Sthlms inre stadsdelar på ett bra tag nu, utan kommer använda mig av köpcentrum i ytterkanten istället för mina inköp.
    Klart det inte är okej, det borde vara en nolltolerans där alla araber slussas ut för att en eventuell bomb smäller av igen. [ironi]
    Försvarar inte dom på något sätt, detta är ju resultatet av en mångkultur, jag förväntade mig ingenting annat utan att vara rasistisk.
    Smällar man får ta antar jag.

    Bor i en relativt liten stad så kan julhandla som vanligt, men hade jag bott i Stockholm så hade jag då fan tagit det lugnt, om det händer något så är det med största sannolikhet nu vid Julruschen.
    Senast redigerat av sogat den 2010-12-12 klockan 15:07.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Så bara för det inte är varje dag så är det på en gång okej?
    Händer det så gott som en gång pga religion i Sverige så är det för mycket, spelar ingen roll om personen försöker stå upp för kristendomen, islam eller vilken annan religion den nu tillhör.
    En gång är väl en gång för mycket, oavsett vad personen i fråga har för syfte.

    ---
    Terrorism går, och kommer förmodligen alltid att gå, i vågor. Denna våg, den islamska terrorvågen, kommer även den att svalna av, precis som vågen av vänsterterrorism gjorde efter slutet av 1970-talet. Det handlar inte om någon slags muslimskt maktövertagande, som vissa gärna verkar vilja tro.

  28. #28

  29. #29
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Varken extrabladet.dk eller friatider går att gå in på, al qaida är i farten.

    Terrorattacker utförs av alla med extrema åsikter, inte bara inom islam. Men jag kommer faktiskt inte på någon annan religion/grupp som har så mycket självmordsbombningar som Islam..

    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in