1. #1

    Dt50x startar inte...

    Tjena!
    Jag har en DT50X-08 och för några dagar sen gick tändstiftet sönder Jag drog självklart till macken för att köpa ett nytt. Jag monterar på det nya tändstiftet och sticker ut och kör ca 40-50min. Jag gick aldrig över något så högt varvtal, gränsen kanske var 4000rpm. Det var kanske -10C eller runt den temperaturen. Den gick fint och allting funkade som det skulle.
    Sen dagen efter fick jag sug efter att köra, så startar den fint men efter ca 1 min stannar motorn när jag kör Jag rullar hem moppen och kollar om det finns en gnista i tändstiftet. Det fanns det inte.. Tvättar bort all bensin på den och sätter tillbaka den. Startar ändå inte Tankade också någon dag innan tändstiftet gick sönder så bensinen är det inte fel på. Kan det vara fel på tändhatten eller vatten i bensinen? Tacksam för svar!
    Mvh

  2. #2
    så du har ingen gnista? då e de inte bensinen de e fel på kolla tändkabeln och hatten innan du går vidare, har du nåt liggandes från en bil eller nåt så e de bara att testa.

    sen får du ju kolla cdin samt tändplattan mät isf upp dioden om den öppnar bl a men detta gör du ju såklart efter du testad de andra

  3. #3

  4. #4
    förhoppningsvis inget kina, de e ju en ganska ny moppe så

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in