1. #1

    moppe Effektrör på Aprilia sr50 Ditech

    Tja jag undra om det blir någon skillnad ifall man drar på ett effektrör på en ditech?

  2. #2
    vilken fråga..det är väl klart att om du sätter på ett effektrör på en moppe så går den bättre?...alltså urpluggad..

  3. #3
    jaa det vet jag väll men en snubbe sa att om man tar på ett effektrör på en ditech får man inte ut lika mycket effekt som orginalröret om det är urpluggat och det låter lite konstig...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av EmppoSr50 Visa inlägg
    jaa det vet jag väll men en snubbe sa att om man tar på ett effektrör på en ditech får man inte ut lika mycket effekt som orginalröret om det är urpluggat och det låter lite konstig...
    Stämmer

  5. #5
    så orginal röret är bättre?

  6. #6
    Om jag hade varit du så skulle jag sälja moppen och köpt en moppe med insprut... Din är så kallad "Direktinsprut" (Ditech) kan inte så mycket om den teknologin. Vet bara att "Direktinsprutade" mopeder blandar allt i cylindern... Varför effektrör gör ingen skillnad på ditech vet jag inte. Kanske för att avgaserna inte stör så mycket blandningen så det blir ingen skillnad om avgaserna åker ut lättare eller stannar kvar.. Ditech går att trimma men tror mig.. det är mycket lättare med "insprutade mopeder". Lixom bara dra bort en liten rör så går den nån aning fortare, drar man v-ringen på ditech så måste man "Gameboytrimma" för att inte cyllen ska skära.

  7. #7
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av EmppoSr50 Visa inlägg
    så orginal röret är bättre?
    Ja o nej, när det gäller styrka så slår originalröret trimrör, o det har ja sätt på förgasarmopeder också. Men kör du raksträcka så får du bättre axx samt topp.. Har haft en ditech med Leovince TT o gameboy avstrypt ecu, kan säga dig, Den gick jäävligt bra!.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Ja o nej, när det gäller styrka så slår originalröret trimrör, o det har ja sätt på förgasarmopeder också. Men kör du raksträcka så får du bättre axx samt topp.. Har haft en ditech med Leovince TT o gameboy avstrypt ecu, kan säga dig, Den gick jäävligt bra!.
    Hur mycket Kostade "Spelet till gameboytrim"?

  9. #9

  10. #10
    eftersom det är ditech så har den ingen förgasare så den skickar utt ett visst (rpm) varvtal och bensin flöder in i den mängd som anges, gameboy trim har jag för mig om att man själv kan ange vilket varvtal osv den ska ha, finns massvis med filmer på tuben
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in