Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338

    Thumbs up Stuntkategori i projektdelen?

    Tjenare!
    Jag är nog inte den ända som har sett att stuntprojekten har ökats i projektdelen! Men därimot är det krongligt att hitta dom varje gång man ska kolla efter update. Och personligen vill jag även göra stuntsporten större i sverige.

    Så undrar om ni kanske kan fixa en stuntdel i projekt? Tror många skulle respektera det och kanske tillochmed bli sugen att börja bygga och designa egna stunt åk och sedan börja stunta!
    Tex:
    Racing
    Scooter
    cross/sm
    Övrigt
    Stunt

    Har för mig att det här har varit aktuellt förut, men de verkade inte leda nånstans. så gör ett nytt försök!

    Syftet med det här är då att främst göra det lättare för folk att hitta stuntprojekt och även kanske göra folk sugna på att börja själva!
    Hoppas att idén går igenom!
    Mvh/Eze_08
    Senast redigerat av Eze_08 den 2010-12-16 klockan 17:11.

  2. #2

  3. #3
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Aa exakt! Fler kan ju kommentera vad dom tycker så modsen vet lite vad folket tycker så dom kan se om de är nån ide!

  4. #4

  5. #5
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    sant sant men större MÅSTE den bli!

  6. #6
    Håller med roligt att se vad andra gör så kan man sno lite idéer
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Alla kör väl i princip samma stuk, med olika färger och fräschet Men ändå bättre att ha alla stuntmoppar samlade på 1 ställe..
    Sant
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  9. #9
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    "Gilla tråd"


    Tycker det inte finns någon nackdel om jag ska vara ärlig, intresset har kommit tillbaka hos moppepöjks
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #10

  11. #11
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    När fanns inte intresset menar du?
    menar förståss att det blivit större
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #12
    jävligt bra ide asså ice

  13. #13

  14. #14
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Japp vi har så många projekt nu så det skulle inte bli tomt någonstans ifall det gjordes en ny avdelning. Får hoppas modsen håller med om detta nu

  15. #15

  16. #16
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Får min minimoto va med då , den har trotsallt 12platta(med hjul)
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #17

  18. #18

  19. #19
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    kör på det!

    men modsen tycker jag verkar lata när det gäller sånt här, är som att prata med en vägg.
    Aa de verkar så, ingen av dom har skrivit något här ännu, men vi får vänta och se! forumsfolket verkar gilla iden iaf och de är ju ett +

  20. #20

  21. #21

  22. #22

  23. #23
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Ser inte häller någon nackdel med en stunt avdelningen, vi har ju en "race" så varför inte stunt??
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  24. #24
    skulle va sjukt nice ifall det var så.. hoppas på förändringar!
    Mer stunt åt folket!
    bra eze att du tar upp det! <3
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  25. #25

  26. #26
    Stuntar inte själv men tycker det låter som en bra ide att låta stuntare ha en egen projekt del här på forumet

  27. #27
    Gillar inte idén. En stunthoj är enligt mig inget man bygger på under en lång tid och har som projekt. Det enda som görs på en stunthoj är oftast att montera en lite vassare setup än original, en "tolva" och kanske ev ett par krashpuckar. Alltså inget intressant att följa.
    Det som är intressant är att se hur föraren utvecklas med sin teknik och skicklighet. Och detta har vi stuntavdelningen samt filmavdelningen för?

    Dock kanske en kategori i bilder för stunt inte hade skadat, där kan bilder postas både på hojen och stunttricken som sedan kan följas lite som ett projekt?

    Eller en omstrukturering av stuntavdelningen med två kategorier. Bilder och filmer, samt huvudavdelningen för generella diskussioner om stunt.. Dvs flytta in stuntfilmer från filmavdelningen till stuntavdelingen samt lägga till bilder där också.

  28. #28

  29. #29
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Gillar inte idén. En stunthoj är enligt mig inget man bygger på under en lång tid och har som projekt. Det enda som görs på en stunthoj är oftast att montera en lite vassare setup än original, en "tolva" och kanske ev ett par krashpuckar. Alltså inget intressant att följa.
    Det som är intressant är att se hur föraren utvecklas med sin teknik och skicklighet. Och detta har vi stuntavdelningen samt filmavdelningen för?

    Dock kanske en kategori i bilder för stunt inte hade skadat, där kan bilder postas både på hojen och stunttricken som sedan kan följas lite som ett projekt?

    Eller en omstrukturering av stuntavdelningen med två kategorier. Bilder och filmer, samt huvudavdelningen för generella diskussioner om stunt.. Dvs flytta in stuntfilmer från filmavdelningen till stuntavdelingen samt lägga till bilder där också.
    Finns en poäng i det du säger! Att det skulle kunna finnas en kategori i bild avdelningen osv. Men Står fortfarande kvar vid min ide eftersom att jag vill samt många andra(vad jag har förstått) att stuntsporten ska bli större och fler stuntare osv. Och det du säger om att man bara trimmar och sätter på en tolva är enligt mig felaktigt. Jag har själv byggt 1½ stunthojj och vet hur mycket det är att fixxa, och kan säga dig att det skulle bli en stoor projekt tråd om man gjorde en!
    Så tror faktiskt att folk kan bli inspirerade och intresserade själva att bygga stuntmoppar och börja stunta själva!
    Även noterat att de finns en del stora stuntprojekt här, iallafall på förra MNF. så varför inte nu?

    Vad jag har förstått så är Stunt en faktor och Race en faktor. Men bara race har en projekt kategori? Menar på tex ett moppemeet är det två sektioner Race och stunt. Så stunt verkar ju ungefär lika stort om man ser på så de flesta lägger upp meets? Tycker lite som Larse, Diskriminering mot stunters.
    Hoppas att ni mods förstår vad jag försöker mena, och kanske tillslut fixxar en liten kategori åt oss antingen blir det ett riktigt stolpskott, eller så blir det ett stjärnskott! Värt ett försök

  30. #30

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jo men varenda kotte här kan ju räkna ut att säkert alla moderatorer här har varit inne o glott här men inte skrivit något.. håller med dig, synd som fan!

    Gillar inte idén. En stunthoj är enligt mig inget man bygger på under en lång tid och har som projekt. Det enda som görs på en stunthoj är oftast att montera en lite vassare setup än original, en "tolva" och kanske ev ett par krashpuckar. Alltså inget intressant att följa.
    Det som är intressant är att se hur föraren utvecklas med sin teknik och skicklighet. Och detta har vi stuntavdelningen samt filmavdelningen för?

    Dock kanske en kategori i bilder för stunt inte hade skadat, där kan bilder postas både på hojen och stunttricken som sedan kan följas lite som ett projekt?

    Eller en omstrukturering av stuntavdelningen med två kategorier. Bilder och filmer, samt huvudavdelningen för generella diskussioner om stunt.. Dvs flytta in stuntfilmer från filmavdelningen till stuntavdelingen samt lägga till bilder där också.
    ja du har ju rätt till viss del.. men det är ändå stuntmoppar. som eze säger, det är inte bara en setup och en tolvplatta.. Och allting är ju relativt, för dom som är intresserade av stunt är det mycket intressant.. Jag är inte intresserad av racing nånting alls, aldrig ens varit inne på den avdelningen under min tid här, men tycker ju självklart att den ska finnas ändå!
    Och då blir alla stunthojjar samlade på ett ställe dessutom, där man nu inte behöver vara inne om intresset inte finns.
    Att föra över detta till stuntavdelningen låter inte som en bra ide, där kommer absolut ingen gå in och kolla eftersom stuntavdelningen är riktigt död.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in