1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328

    Hur ser er Julafton ut?

    Har för mig vi hade en sån här tråd förra julen @ förra forumet. Känns ganska rimligt att ta upp den nu igen.

    10.00 - Vaknar, käkar mysig frukost med familjen typ. Sedan blir det väl duscha, göra iordning sig till släkten kommer, julmusik spelas osv.

    15.00 - Alla har kommit, de flesta bänkar sig framför Kalle anka medan vissa fixar julmat. Typ. Efter Kalle Anka så käkar vi, tar någon/några timmar. efter det youtube-klipp, umgås med folk, och annat i väntan på Jultomten.

    20.00 - Jultomten kommer från öppna spisen. Paketutdelning. Efter det så umgås man med allt folk och har kul tills allt folk har dragit hem kring 3 på natten typ. De äldre börjar väl ramla ut kring 11.

    Det är väl ungefär hur min julafton ser ut.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  2. #2
    Vaknar, käkar lite trevligt sen blir det mer käk... Äter hela dagen typ
    Sen öppnar vi presenter vid ungefär femtiden!
    Yellowfail

  3. #3
    ställer klockan på 06:00
    för att se alla barn program .. (A).. känns just under jul afton.. som man blir barn på nytt och känns faktiskt bra att titta på alla barn program haha. aja

    sen blir det äta gröt klockan 09:00. med hela familjen . som bara händer just under julafton.. och det känns jävligt bra !

    sen blir det och klä på sig lite fin kläder.. åka till pappas syster 13:00 och äta julbord och ha det trevligt med dom..

    15:00 självklart kalle anka <3..
    sen åka hem.. dra till min syster vid 18:00 och äta julbord och eventuelt titta på kan du vissla johanna . karl bertils jul.. osv osv ..

    sen vid 8-9 blir det lite paket.. sen åka hem och tänka på dagen när man sover och försöker känna sig som ett barn igen.. även fast detinte går hehehe

  4. #4
    går upp som vanligt vid 10 någon gång
    äter frukost med familjen, någon/a skinkmacka/or och risgrynsgröt.
    ~11-12 börjar göra sig i ordning för att åka iväg till antingen morfar och mormor eller farmor och farfar
    14-15 börjar dra oss mot morfar och mormor (300m) eller farmor och farfar som bor i sthlm.
    dricker glögg och varvar ner lite innan maten.
    äter i ett par timmar.
    fikar lite efter maten, så småningom paketöppning.
    alla börjar leka med sina julklappar, efter en stund påfyllning av kaffe/glögg/whatever
    efter några timmar börjar folk dra sig hem/lägga sig osv.
    1-2 dagar senare upprepar sig processen hos den man inte varit hos, mao antingen morfar och mormor eller farmor och farfar.

    edit: kan iofs tillägga att i år kommer farmor och farfar & farbror med flickvän till oss så vi "slipper" åka till dem...

  5. #5
    Har vart ändring förra året. Vaknar väl runt 10 - 11 släpar mig upp ur sängen öppnar sista luckan i choklad kaländern <3 sen käkar ja frukost o titta lite teve men finns aldrig motorsport på julafton sen sätter ja mig vid datorn och med mellanrum nallar ja lite käk o tugga på innan stora käket kommer EFTER KALLE ANKA ! Har blivit så uttjatat man vet exakt vad som händer ändå. Men titta morfar ja kan vissla trorja de heter brukar vi titta på. Sen efyer de äre efterrätt (Y) sen kanske klockan är 5 o ja är jävligt otålmodig vill öppna paket Brukar få min vilja igenom o sen brukar man prova vaman fått som förra året en ny data skärm sen äre slut på kul
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  6. #6
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Skippar alarm, men brukar vakna runt 10 kanske, tigger om att få öppna ett litet paket sen duscha, käka frukost osv, sen åker vi till mormor. Snackar där lite, om ja får tråkigt ser ja på tv/spelar en stund. Sen fika, efter det kalle anka.(måste ju ses)
    sen tror jag faktiskt att vi öppnar paketen efter det om ja minns rätt sen så äre bara o softa resten av tiden, pröva klapparna osv. Kanske försöka supa morbror full
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #7
    Haha vad är det här för stalker-tråd?

    Jag sover ut som jag gör på helger, tar det lugnt i några timmar innan morfar kommer. Sen blir det kanske Kalle Anka men jag har tröttnat så hemskt mycket på det så jag vet inte om jag orkar se det, förmodligen blir det kalle anka men skippar resten. Sen..mat. Hehe. Sen är det lugnt ett tag sen är det julklapp-öppning sen lär jag ju sitta och pilla på min nya telefon hela natten. Jag vet att det är fel att veta om presenterna man ska få, men det var då tusan om jag inte skulle få en ny telefon med tanke på hur sliten den jag har för närvarande är.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    slagsmål med farsan, morsan gråter, hundarna skäller och grannarna bankar på dörren

    min jul

    jag blir avundsjuk
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Jobba förhoppningsvis, hatar denna jävla hypade högtid.

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av FredriKkh Visa inlägg
    Vaknar, käkar sån här grisröv på mackorna. Sätter sig vid datorn och kollar lite på skärmen, måste ju avbelasta ögonen mot all snö Åker till farmor halv 1 typ, käkar lite där mm. paket nån gång på eftermiddagen, tittar INTE på tv 03.00, det var kul dom första åren. Senare på kvällen åker man till min "låtsasmamma"s föräldrar. Får massa paket mm sitter där och glor på tv tills 10-11 på kvällen, sen åker man hem. När man kommit hem öppnar man sina chokladaskar man har fått och spelar lite black ops eller nåt, antagligen. Ajuste..till choklad avnjutes julmust också.


    Brukar vara sådär. Förutom black ops förstås.
    Varför ska man inte kolla på tv klockan 03:00? Är det porr på Canal+ då eller..på Julafton?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  14. #14

  15. #15
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Vaknar käkar frukost med familjen. Runt 5-6 äter vi med släkten och efter det blir det väl presentutdelning
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #16
    Vaknar, Tar lite julmat om de finns i kylen, går och lägger mig, vaknar på kvällen och sticker till en polare och degar på livet (så har det sett ut dom 4 senaste aftonen)

  17. #17
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Vaknar kl 9 för att se på tv medans de andra ser på julkalendren. Vid 10-tiden öppnar vi julklapparna som vi fått av morsan och farsan(brukar bli många ). Äter frukost vid 11-tiden och brukar sedan dega vid datorn/eller se på någon julfilm med familjen. Äter Julmat vid kl 14-tiden. Kollar sen på Kalle Anka och efter det åker vi till släkten och firar med dem. Vid 18 äter vi julmat än en gång. Öppnar julklappar som jag fått av släkten. Kör sedan någon slags presentlek där man "spelar" om mer julklappar med hjälp av tärningar. Åker hem vid kl 23.
    Julen är UNDEBAR enligt mig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #18
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    vakna vid, ja, 10-11-12? sen dra till någon släkting och kolla kalleanka (även fast ingen pallar) sen blir de lite julmat i 3 timmar typ sen öppnas paketen efter en låååång vänta sen efter de softar vi överlänge för att sedan dra hem och sova...

  19. #19
    Hatar allt som har med julen o göra, denna julafton blir det en heldag i garaget!

  20. #20
    vaknar runt elva tiden, går upp å glor i mitt tomma kylskåp. gör lite gröt å käkar.
    gör mig i ordning å tar en god dricka. sen bär de nog av hem till svärfar som bjuder på sprit,julmat och ocensurerad jul musik med eddie meduza
    forshaga shoppern med pneumatik och liggande minarelli
    www.moppenet.nu/showthread.php/4469
    till salu!

  21. #21
    Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Ort
    Nordpolen
    Inlägg
    15
    Hohoho, min jul är rätt hektiskt. Den 23:e jobbar nissarna för fult i verkstan för att få ihop edra juklappar. Då många önskar sig iphone's och sådant, har nissarna fått gå en utbildning hos Apple för att kunna bygga dem. Likadant med andra elektronikprylar!

    Sen natten till den 24:e tar jag min släde med Rudolf i spetsen. Och åker hem till er alla och delar ut klapparna! Det finns många människor i världens som ska få klappar, men i år prioriterar jag er Moppenetmedlemmar först!

    God Jul Allesammans!

  22. #22
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Jultomten Visa inlägg
    Hohoho, min jul är rätt hektiskt. Den 23:e jobbar nissarna för fult i verkstan för att få ihop edra juklappar. Då många önskar sig iphone's och sådant, har nissarna fått gå en utbildning hos Apple för att kunna bygga dem. Likadant med andra elektronikprylar!

    Sen natten till den 24:e tar jag min släde med Rudolf i spetsen. Och åker hem till er alla och delar ut klapparna! Det finns många människor i världens som ska få klappar, men i år prioriterar jag er Moppenetmedlemmar först!

    God Jul Allesammans!
    Med tanke på att du bor i Rovaniemi kan du börja med haparanda och sen neråt, går snabbast så.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  23. #23
    Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Ort
    Nordpolen
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Med tanke på att du bor i Rovaniemi kan du börja med haparanda och sen neråt, går snabbast så.

    Jag bor på många ställen gossen min! Just nu sitter jag i Nordpolen och övervakar Mina små tomtenissar.
    Nej, nu ropar tomtemor att julgröten är klar! God Jul!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in