1. #1
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376

    Dellorto och PWK förgasare

    Hur stor skillnad är det när det gäller munstycken mellan Dellorto och PWK förgasare? Alltså är 100 i Dellorto munstycke 100 i PWK också? Eller är 100 i Dellorto 200 i PWK?

    Hoppas ni fattar vad jag menar!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  2. #2

  3. #3
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    varför vill du ens veta det? XD

    jag har jämfört ett pwk 110 munstycke med ett 110 dellorto. inge skillnad
    Haha vill bara veta det. Lättare att ställa in den här konstiga PWK förgasaren jag har fått nu då Okej hur jämförde du det?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  4. #4

  5. #5
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jämförde storleken på hålet. men skulle tro att det flödar mindre genom dellorto munstyckena
    Ja det var det jag tänkte också för 95 i munstycke med PWK förgasaren var uppenbarligen för stort... Det var det jag hade med Dellorto förgasaren. Jag har Top Performance Trophy 70cc, Yasuni C16 och Förgasarna då som båda är på 21mm.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  6. #6
    Man kan inte jämföra på det viset. Två lika stora förgasare av samma märke men olika modell, med samma munstyckstyp kan kräva helt olika munstycksstorlek på samma motor. Man börjar från scratch när man börjar ställa in en ny förgasare, det finns inget sätt att översätta den gamla förgasarens inställningar.

  7. #7

  8. #8
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Okej! Nej men det blir fortfarande lättare för mig att ställa in den rätt om jag vet hur munstyckena på Förgasaren funkar. Tack för svaren!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  9. #9
    Högre siffra betyder mer soppa. Det är vad som gäller på alla förgasarmunstycken jag känner till, så jag vet inte vad du lyckats lära dig i denna tråden...

  10. #10
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Högre siffra betyder mer soppa. Det är vad som gäller på alla förgasarmunstycken jag känner till, så jag vet inte vad du lyckats lära dig i denna tråden...
    Det jag lärde mig var det som Rexxy sa. Tack åter igen iallafall.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  11. #11
    Spelar väl ingen roll att munstyckena mäts på samma sätt, när förgasaren ändå arbetar annorlunda och inte använder samma storlek...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in