Sidan 12 av 17 Första ... 21011121314 ... Sista
  1. #331

  2. #332

  3. #333
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Vivarn: Onödigt att göra på det vistet IMO. Jag gjorde själv likandant när jag började dricka vilket ofta slutade i på toaletten. Bättre att blanda 4-6cl sprit i en drink eller grogg så man har koll på hur mycket man har druckit. En ~4:a sprit motsvarar en 33cl starköl. Blir dessutom godare så.

    Buddha: Laphroaig single malt ska vara en fin, god och len whisky. Om den ska vara fin så är nästan single malt ett krav, blended-sorterna har ofta avsmak av finkel. Personligen gillar jag Fameus Grouse och Tullamore Dew även ifall båda är blended. Dessa är avsevärt lenare med en renare smak jämfört med t.ex. Johnny Walker Red Lable som också är en billig sort. Men dessa är inte i samma liga som det du är ute efter, som Laphroaig.
    Sen finns Black Grouse också som jag gillade, lite rökigare karaktär. Dock tyckte jag inte om Tullamore, tror det var eftersmaken som spökade för mig.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  4. #334
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Ohh, bra att du påminde mig. Jag har ju tre stycken i kylen! Grymt bra öl, älskar hur fruktig den är. Bra mycket bättre än den gamla varianten.



    Jag har, hur så?
    Undrar om den är god?
    Most stickpeople are black

  5. #335
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Undrar om den är god?
    Den är väl helt ok, dock var jag inte sådär superimponerad. BrewDog har godare öl och det finns mycket bättre julöl. Kryddorna tog för stor plats (framförallt kanelen) och självaste öldelen av smaken och aromen hamnade i skymundan. Ölet är ju en stout och smakar lite som en stout ska men jag hade föredragit om malten hade spelat en större roll och kryddorna en mindre. Såhär skrev jag om ölet för snart ett år sen:

    33 cl bottle from Systembolaget. Dark brown/black appearance with tan, medium sized, thick head. Nice lacing. Smells sweet and "Christmasy". Notes of cinnamon, ginger and some hops. Taste is malty with some roasted tones and a little bitterness towards the ending. Ends rather quickly. Light to medium bodied with a somewhat watery mouthfeel. A bit disappointing coming from Brewdog.

    Gav det 3 av 5 i betyg.

    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Buddha: Laphroaig single malt ska vara en fin, god och len whisky. Om den ska vara fin så är nästan single malt ett krav, blended-sorterna har ofta avsmak av finkel. Personligen gillar jag Fameus Grouse och Tullamore Dew även ifall båda är blended. Dessa är avsevärt lenare med en renare smak jämfört med t.ex. Johnny Walker Red Lable som också är en billig sort. Men dessa är inte i samma liga som det du är ute efter, som Laphroaig.
    Om du tycker att Famous och Tullamore är lena så är Laphroaig något helt annat. Laphroaig (i alla fall de yngre varianterna) har en rejäl, kärv rökighet som inte finns allt i de blended sorterna som du skrev om. En prisvärd variant om man vill testa något närmare de rökigare Islay-sorterna är Islay Mist som kostar runt 250 på systemet. Den är en blended mellan just Laphroaig och ett par andra whiskys (bl.a. The Glenlivet). Den är inte alls lika extremt rökig som Laphroaig men det finns helt klart där.

    Själv är jag inte så mycket för rökig whisky. Min favorit är Isle of Jura 16-årig. Väldigt len och balanserad med mycket fatkaraktär (vanilj, trä och så vidare). Samtidigt är den lite mer komplex än många blended (denna är en Single Malt).
    Senast redigerat av Megavirre den 2011-11-13 klockan 15:55.

  6. #336

  7. #337
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    just nu:
    *Bild på öl*
    Har alltid undrat vad dom där smakar?
    Flaskorna ser rätt fräna ut, men you don´t judge the book by it´s cover som man säger
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  8. #338
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Har alltid undrat vad dom där smakar?
    Flaskorna ser rätt fräna ut, men you don´t judge the book by it´s cover som man säger
    smakar inte alls som norrlands eller liknande. just den här smakar rätt beskt men samtidigt friskt och fruktigt riktigt gott är det i a f. punk IPA som jag postade någon sida bak är liknande, också den riktigt god.

  9. #339
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    smakar inte alls som norrlands eller liknande. just den här smakar rätt beskt men samtidigt friskt och fruktigt riktigt gott är det i a f. punk IPA som jag postade någon sida bak är liknande, också den riktigt god.
    Okajj, får ta att pröva nån gång då!
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  10. #340
    En norrlands guld såhär på kvällen är inte fel, inte den finaste ölen man kan få tag i men jag tycker den e riktigt god är en personlig favorit

  11. #341
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Har brewdog slutat med sink the bismark eller? Är aldrig i lager när jag kollar på sidan.

  12. #342
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Har brewdog slutat med sink the bismark eller? Är aldrig i lager när jag kollar på sidan.
    Inte vad jag vet i alla fall, dock tillverkar de inte den särskilt ofta utan bara några satser per år. Det går ut väldigt mycket öl och det är väldigt dyrt att frysdestillera så det blir rätt små mängder av det.

  13. #343
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Sitter och smuttar på en Amstell pulse just nu, fyfan, det var en av dom äckligaste öl'en jag någonsin druckit, inslag av mousserande vin i den för fan.

    Usch usch...
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  14. #344
    tjena grubbs.

    vilken av Minttu smakerna är godast ? peppermint eller blackmint ?

    tacksam för svar
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  15. #345
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    tjena grubbs.

    vilken av Minttu smakerna är godast ? peppermint eller blackmint ?

    tacksam för svar
    Vanlig imo! (alltså peppermint)
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  16. #346

  17. #347
    Testade en riktigt god Ale i helgen, old speckeld hen heter den, rekommenderas till alla som gillar ale öl

  18. #348
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Vanlig imo! (alltså peppermint)
    går det att svepat rent eller vad blandar den sig bäst med ?
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  19. #349
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    går det att svepat rent eller vad blandar den sig bäst med ?
    Den shotar man, dvs rent, imo

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #350

  21. #351
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Den shotar man, dvs rent, imo

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    tackar eller har du nått annat bra tips på vad man kan dricka ?

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag tycker faktiskt lakritsen är godare, minten smakar ju exakt som listerine, vilket jag stör mig lite på. inte för att den är äcklig, men jag gillar som sagt lakritsen mer
    hahahah gott med listerine ju )
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  22. #352
    Någon som har en idé om vad man kan göra med/blanda Absolut Peppar med? Smakar pissäckligt när man blandade med trocadero då pepparsmaken verkligen kändes...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  23. #353

  24. #354
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag tycker faktiskt lakritsen är godare, minten smakar ju exakt som listerine, vilket jag stör mig lite på. inte för att den är äcklig, men jag gillar som sagt lakritsen mer
    Jag drack för mycket utav den en gång, alltså black mint. Efter det har jag hatat den
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  25. #355
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Hmm. Jag gillar Sourz, med smak av äpple. Smakar som godis, fruktansvärt gott. Megavirre hade en sådan i sin kyl såg jag. Egentligen är jag inget fan av att dricka rent. Föredrar lite mer drinkar. Mojito exempelvis, väldigt gott

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  26. #356
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Hmm. Jag gillar Sourz, med smak av äpple. Smakar som godis, fruktansvärt gott. Megavirre hade en sådan i sin kyl såg jag. Egentligen är jag inget fan av att dricka rent. Föredrar lite mer drinkar. Mojito exempelvis, väldigt gott

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Jo, är klockrent att blanda med vaniljvodka och sprite, blir en P2a. Gott och jätteenkelt att blanda.

  27. #357
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    vilket mousserat vin tycker ni bäst om? Jag tycker att Launois är väldigt bra till ett rimligt pris och är i mina ögon mycket bättre än möet mfl. Inte licka sticksig utan lite mjukare(http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...archquery%252c). Tänkte testa en Tsarine i helgen (http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...k/?varuNr=7877) som ursprungligen tog frams till den ryska tsaren. Någon som testat denna innan?

  28. #358
    Russchan Vodka, en av de bättre/ diskreta drinkarna som går att svepa en efter en Ni borde testa.

  29. #359
    Har en vodka att vaska - några mix-tips ?
    "Inställningen är halva grejen"

  30. #360
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Har en vodka att vaska - några mix-tips ?
    Grogga med Schweppes Päron Lime och Mojito drinkmix! Smaken av vodkan skiner knappt igenom om man blandar rätt. Annars kan du ju köra på den lite lättare varianten, att bara blanda med till exempel Fanta pineapple eller Exotic.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in