1. #1

    Vilket munstycke ska jag ha? Rieju RRX

    Tjeeeena!

    Jag vet, de är vinter, de är snö. men jag kör moppe ändå

    Men till saken, Jag har en Rieju RRX -06'a jag drog pluggen på idag. Dock UTAN att byta munstycke. Så nu kommer den upp i max 60. och förlorar kraft när jag varvar mkt.

    Men fakta om moppen: En rieju RRX -06'a, trim är Dragen plugg samt 13drev.

    Min förgasare är orginalet, Dellorto 16mm PHBN med huvudmunstycket 72 monterat. Till vad tycker ni jag ska byta till?
    Rieju RRX

  2. #2
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    10-15 storlekar kanske, du måste pröva dig fram!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  3. #3

  4. #4
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    köp ett munstyckes set, från 70 och uppåt,
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  5. #5
    Såg att jag felpostat nu. men eftersom admin inte sa något så fortsätter jag.

    Men grejen är, på rieju rrx är det rent ut sagt förjävligt att ta loss tändstiftet p.ga. tanken som är precis över. Så vill helst mekka där så lite som möjligt och helst inget alls :p

    Så om de finns någe mer specefikt vad som skulle gå bra? någon som har en lika moppe med dragen plugg?
    Rieju RRX

  6. #6
    Det är väl bara att ta loss förgasaren och byta munstycket?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Det är väl bara att ta loss förgasaren och byta munstycket?
    men man lär kolla färgen på tändstiftet?
    Rieju RRX

  8. #8
    ja iofs. Men det är väl lika mycket utrymme där som på min DT50?

  9. #9
    Jag hade samma problem! Men börja med 90 storlek och uppåt så kommer den nog gå Grymt
    att åka rieju är som att runka alltid lika härligt

  10. #10
    90 e bra om man har trimrör skulle rekomendera störst 85 men skaffet du riktigt rör kör på 95 men inte mer

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Beror ju från moppe till moppe...
    Men mellan 85-100strl

    Har 92 i min urpluggade mrx.

  12. #12
    Jag hade bara urpluggat orginalrör innan. Då hade jag 96 i munstyke och gick som en klocka och nu har jag 110 menmen..... Men som sagt alla motorer gör olika ... Men skulle rekomendra att börja med 85 och gå uppåt!!
    att åka rieju är som att runka alltid lika härligt

  13. #13
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Ogge Visa inlägg
    Jag hade bara urpluggat orginalrör innan. Då hade jag 96 i munstyke och gick som en klocka och nu har jag 110 menmen..... Men som sagt alla motorer gör olika ... Men skulle rekomendra att börja med 85 och gå uppåt!!
    Det är som Ogge säger ja, många urpluggade har ca 85 i munstycke. Min aprilia hade 82 i original så det skiljer mycket från motor till motor.

    Sen finns det väll en munstycketråd?

    Länk: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...esfrågor-här!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Beror ju från moppe till moppe...
    Men mellan 85-100strl

    Har 92 i min urpluggade mrx.
    Jag tog en derbi drd pro som exempel, motorn påminner ju om am6 osv..

  15. #15
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    min furia har 48 munstycke, urpluggad, jag ba wtf, sen frågade jag en kille på motocity sen han ba, är det inte 88? så kolla han, så va det tydligen 48, random fail.

    Men det går rent iaf! haha
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in