1. #1

    Problem med derbi senda

    Jag har problem med att jag körde med den och motorn stannade. Den var konstig innan det också för när jag hade full gas så blev det likadant så jag kunde köra i ca 40 km/h annars stannade motorn. Undrar ifall någon vet vad felet är?

  2. #2
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Det var inte en bra förklaring på problemet
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  3. #3
    det jag menade är när jag hade full gas så slocknade motorn, men om jag inte hade full gas så gick den normalt, men efter ett tag så slocknade motorn även när jag inte hade full gas. Det regnade dagen innan jag körde och även dagen jag körde, ifall det kan spela någon roll.

  4. #4
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Menar du att moppen dör när du gasar fullt?
    Låter det böööööhhhh typ när du lägger fullgas?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  5. #5
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    fel blandning kanske? Eller att luftfiltret är smutsigt
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  6. #6
    Ja, den låter typ böööööh

  7. #7
    Har du testat att byta munstycke eller ?

  8. #8
    gått bra innan dess?

    kan vara att luftfiltret blivit surt, plocka av det och tvätta innan du gör något annat
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  9. #9
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av derbisenda95 Visa inlägg
    Ja, den låter typ böööööh
    Så där var min när förgasaren var skitig , skruva isär sen och lägg den i ett bensin bad några timmar och blås rent alla hål
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #10
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Så där var min när förgasaren var skitig , skruva isär sen och lägg den i ett bensin bad några timmar och blås rent alla hål
    Några timmar? räcker med 30-45minuter^^

    derbisenda95 Testa först med att rensa luftfiltret. Om problemet fortfarande är där testa byta tändstift ( Låna någon polares eller något ) om den fortfarande dör, kolla membranet, ser det bra ut, rensa förgasaren. Säger detta så du testar alla lätta steg först, visst rensa förgasarn är ju inte så svårt men jag vet inte hur stor din kunskap är.. aja lycka till!

    Btw som selstedt påpekar. Har du i rätt munstycke? har den gått bra innan?
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  11. #11
    Kolla ALLTID tändstiftet när den böar! Gå ut och kolla sen säger du till vilken färg det hade!

    Jag skulle gissa på att luftfiltret blivit surt eller att förgasaren behöver sig en rengöring (bensinbad 30-40min), annars byta munstycke!

  12. #12
    ja skulle tro luftfilteret eller förasaren.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in