Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Question Är detta bra trimdelar? + passar röret

    Naraku - kopplingsskål (R-Vent) 112mm ny pris :389kr

    Narku - koppling (112mm) ny pris :419

    hebo - Drivrem ny pris :199

    Motoforce - variator ( Racing) har 4.0g 6st ny pris :499

    Yasuni - Avgassystem (Scooter R) black Edition ny pris :2199

    stage6 membran

    allt uton membran och röret ligger inte i org.låda

    1300kr

    det är ju ett bra pris, men det jag undrar är om det är bra grejer, över på tsr så säger dem att nakaru och motoforce är inte kända för sin kvalite, men jag undrar därav jag frågar er här, ni hjälpte mig mer sist angående hyper setup än dem gjorde.

    Och så en viktig fråga till är angående röret, ska ha streetrace 70cc på min så undrar om röret passar till den? samt om det är hög eller lågvarvigt?

    tackar iaf för snabba svar.

  2. #2
    jag kör på motorforce midrace cylle "70cc" och den fungerar jävligt bra!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    jag kör på motorforce midrace cylle "70cc" och den fungerar jävligt bra!
    Ok, ja jag har läst lite iaf att folk som har deras cylindrar tycker dem är rätt bra, dock kan det skilja sig ifrån resten så att säga.

    tack för svar

    hoppas fler kan ge mig svar, vorre bra då jag måste köpa det inom några dagar.

  4. #4
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Du kommer verkligen inte bli missnöjd med ett Yasuni R rör till en 70cc cylle!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Du kommer verkligen inte bli missnöjd med ett Yasuni R rör till en 70cc cylle!
    Ok, tar det som att den går bra med streetrace cyllen , var rädd för att den var för en starkare 70cc

    kommit en bit iaf

    nu är det bara

    Naraku - kopplingsskål (R-Vent) 112mm ny pris :389kr

    Narku - koppling (112mm) ny pris :419

    Motoforce - variator ( Racing) har 4.0g 6st ny pris :499

    jag vill ha reda på vad det ger mig, iaf koppling och kopplingsskål, har variator men inte fel med en ny om den är bra.

  6. #6
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Att köpa en ny koppling gör så att den sticker ifrån lite snabbare, asså att den reagerar bättre på gasen ifrån stilla stående.

    Sen kopplingskålen ökar ditt vridmoment så även den ökar ditt acc

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Att köpa en ny koppling gör så att den sticker ifrån lite snabbare, asså att den reagerar bättre på gasen ifrån stilla stående.

    Sen kopplingskålen ökar ditt vridmoment så även den ökar ditt acc

    ok tack, är det baserat på dem jag listade eller generelt?

    är mest på kvaliten, tråkigt koppla in det sen så ger det antingen knappt någon skillnad eller att det slits fort jämnfört med andra märkens saker.

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    ok tack, är det baserat på dem jag listade eller generelt?

    är mest på kvaliten, tråkigt koppla in det sen så ger det antingen knappt någon skillnad eller att det slits fort jämnfört med andra märkens saker.
    Det är mest generellt, men det är ju som alltid, man får det man betalar för. Jag körde med en Stage6 kopplingsklocka på min gamla Aerox och där blev det en klar förbättring. Men jag har en polare som satte en Naraku koppling på sin kina scoot och även den fick bättre acc

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det är mest generellt, men det är ju som alltid, man får det man betalar för. Jag körde med en Stage6 kopplingsklocka på min gamla Aerox och där blev det en klar förbättring. Men jag har en polare som satte en Naraku koppling på sin kina scoot och även den fick bättre acc
    ja ok, får ta och kolla vad jag har sen när jag ska montera ner mopeden, har jag original så borde den iaf ge en förbättring så att säga men kör på det tackar för svar iaf.

    mest orolig för avgasröret inte vara rba för cylindern.

  10. #10
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    ja ok, får ta och kolla vad jag har sen när jag ska montera ner mopeden, har jag original så borde den iaf ge en förbättring så att säga men kör på det tackar för svar iaf.

    mest orolig för avgasröret inte vara rba för cylindern.
    Jadå men du lär märka en skillnad iaf

    Men avgasröret är inget problem, Yasuni har sitt Z för 50cc och sitt R för 70cc, den kommer gå som en dröm Jag har en polare som kör med ett 70cc rör på en 50cc cylle och den går fint så röret behöver du inte oroa dig över

  11. #11
    hört av en polares polare läst att motorforce cylindrarna va dåliga, hade han läst. Men han hade fått upp med lite portning sin roxx i 115 kmh på snut dyno. Så motorforce är nog inte dåligt. Yasuni är bra grejer så den kommer röra sig ganska bra
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Att köpa en ny koppling gör så att den sticker ifrån lite snabbare, asså att den reagerar bättre på gasen ifrån stilla stående.

    Sen kopplingskålen ökar ditt vridmoment så även den ökar ditt acc
    Nej , kopplingen ställer du in via Kopplingsfjädrarna vid vilket varvtal du vill att den ska dra. En "värre" koppling ska bara hålla bättre.
    Kopplingsklockan (Som ni kallar kopplingsskål) kyler antagligen bättre och håller mer samt glappar inte lika mycket som en original gör.


  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Orolig för att det blir för mycket eller vad?
    Det är för lite! Välj ett högvarvigare, C16 eller R1200 skulle jag köra med.
    Du kan köra med hyperrör på org cylindrar också, men då kommer dom inte gå så bra om resterande är org, men i detta fall kommer din gå bättre med nått utav rören jag nämde!
    ok hehe kör med stage 6 billigaste rör just nu hehe eller gjorde och det gav bra resultat, men är okunnig så hehe

    iaf en sidofråga: TopPerformance Throphy 70cc LC något att ha? gått 200 mil, 600kr, nypris 1500kr klarar originalvevn det?


    ps: ni har varit jättebra på att svara här jämnfört med dem på tsr

  15. #15

  16. #16
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Nej , kopplingen ställer du in via Kopplingsfjädrarna vid vilket varvtal du vill att den ska dra. En "värre" koppling ska bara hålla bättre.
    Kopplingsklockan (Som ni kallar kopplingsskål) kyler antagligen bättre och håller mer samt glappar inte lika mycket som en original gör.
    När jag slängde på min S6 Wingcooler R/T på min gamla Roxx ökades vridet iaf Så jag pratade utav egna erfarenheter och inget vetenskapligt bevisat.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Org veven klarar alla cylindrar som passar. Slänger du på en hyper cylinder sen har du resterande org så visst funkar det, det är först när förgasare/avgasrör ex monteras när det börjar bli lite sug i motorn som du bör byta vevpartiet. Angående cylindern kan jag inte svara om det är nått att ha!
    Ja ok, hade tänkt köra på det packetet sen streetrace cyllen, men eftersom avgasröret var för klent så fanns där på blocket 1300kr för Throphy + c16 röret, men osäker på cylindern ju, eller enbart R1200 men den personen ska säkerligen ha typ samma bara för det.


    Men alltså om vi säger såhär, skillnad på c16 och R1200 i prestanda? samt skillnad på dem 2 vs Yasuni (Scooter R) black Edition, kan väldigt lite om rör, t ex hur många % mer dem ger, för det är inte lönt för mig att klydda till det om det bara ger mig par % mer topp eller något, men är det stor skillnad så självklart.

    edit: ifrån nätet Top Performances - although i rate their kits i can't stand their exhausts, so they get 0/10 from me

    vet inte vad han menar med det, om han ger dem 0 pga avgasrören enbart eller vad.
    Senast redigerat av toxicstone den 2010-11-10 klockan 19:34.

  18. #18
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    om du inte ska racea utan ha den som bruks**** så borde du la välja det som är mest ekonomiskt för dig?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    om du inte ska racea utan ha den som bruks**** så borde du la välja det som är mest ekonomiskt för dig?
    jo klart men om Yasuni (Scooter R) black Edition är mycket bättre än stage 6 vet inte namn men troligtvis det billigaste avgasröret så tar jag såklart det, och är det andra man fick till bra så är det ett stort plus, men eftersom någon sa att ett R1200 eller C16 är bäst för den så klart man vill ha det, frågan är mest hur mycket mer det ger än Yasuni (Scooter R) black Edition, står att Yasuni (Scooter R) black Edition är bra för midrace och streetrace är upper sport så, men är Yasuni (Scooter R) black Edition hög eller lågvarvigt? står aldrig det på beskrivningen nästan vet inte varför, samt om C16 och R1200 är låg eller hög. samt storlek på förgasare som är max för rören t ex Yasuni (Scooter R) black Edition är 21 då max? och dem andra.

    ps: vet att man kan ha princip hur stort som helst men vill ha max det som ger effekt, att ha större måste man bara pilla me luftskruven och det ger inte mer effekt endå om ni fattar.

    tackar tackar återigen för alla svar

  20. #20
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    jo klart men om Yasuni (Scooter R) black Edition är mycket bättre än stage 6 vet inte namn men troligtvis det billigaste avgasröret så tar jag såklart det, och är det andra man fick till bra så är det ett stort plus, men eftersom någon sa att ett R1200 eller C16 är bäst för den så klart man vill ha det, frågan är mest hur mycket mer det ger än Yasuni (Scooter R) black Edition, står att Yasuni (Scooter R) black Edition är bra för midrace och streetrace är upper sport så, men är Yasuni (Scooter R) black Edition hög eller lågvarvigt? står aldrig det på beskrivningen nästan vet inte varför, samt om C16 och R1200 är låg eller hög. samt storlek på förgasare som är max för rören t ex Yasuni (Scooter R) black Edition är 21 då max? och dem andra.

    ps: vet att man kan ha princip hur stort som helst men vill ha max det som ger effekt, att ha större måste man bara pilla me luftskruven och det ger inte mer effekt endå om ni fattar.

    tackar tackar återigen för alla svar
    De där va inte direkt kortfattat men 21mm låter lagom tycker jag men jag har för mig att R:röret är högvarvigt (?) en sak som kanske inte hör till men Yasuni rören låter mysigare

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    De där va inte direkt kortfattat men 21mm låter lagom tycker jag men jag har för mig att R:röret är högvarvigt (?) en sak som kanske inte hör till men Yasuni rören låter mysigare
    För mig är det kort

    Ok men var lite duktig och använde google R är hög och Z är låg, lite synd är ute efter mer acc än topp, men om det är mycket bättre än stage 6 röret "billigaste" ? så är jag nöjd är trots allt helt nytt också, men om någon ramlar in på tråden och kan svara om dem andra sakerna ifrån nakaru och motoforce så bugar jag

  22. #22
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    För mig är det kort

    Ok men var lite duktig och använde google R är hög och Z är låg, lite synd är ute efter mer acc än topp, men om det är mycket bättre än stage 6 röret "billigaste" ? så är jag nöjd är trots allt helt nytt också, men om någon ramlar in på tråden och kan svara om dem andra sakerna ifrån nakaru och motoforce så bugar jag
    högvarvigt ger både bäst topp och axx, så det är ju bäst, enda är att lågvaarvigt kan va skönare för gata, tex i städer. Också bättre för stunt.

    Kör på den första setupen den borde duga gått o väl, tycker c16/r1200 känns lite överdrivet för att köra gata..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #23
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    högvarvigt ger både bäst topp och axx, så det är ju bäst, enda är att lågvaarvigt kan va skönare för gata, tex i städer. Också bättre för stunt.

    Kör på den första setupen den borde duga gått o väl, tycker c16/r1200 känns lite överdrivet för att köra gata..
    Håller med C16/R1200 rören lite för överdrivet.

    Angående naraku så har ja en polare som körde med naraku koppling och variator och han fick bättre acc då

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Håller med C16/R1200 rören lite för överdrivet.

    Angående naraku så har ja en polare som körde med naraku koppling och variator och han fick bättre acc då
    ok men kör på det packetet då så får vi hoppas på bästa blir 1550kr med frakt, bara röret kostar över 2000kr så hehe.

    Är en cylinder också jag nog kommer fråga efter, om säljaren svarar någongång då där inte stog något.


  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    högvarvigt ger både bäst topp och axx, så det är ju bäst, enda är att lågvaarvigt kan va skönare för gata, tex i städer. Också bättre för stunt.

    Kör på den första setupen den borde duga gått o väl, tycker c16/r1200 känns lite överdrivet för att köra gata..
    Ok, blev dock förvirrad, om högvarvigt ger bäst topp och avv varför är då lågvarvigt bra för stunt? och vad gör det skönare? kör i en småby "staffanstorp" inte direkt statstrafik ju

  26. #26
    köp ett begagnat och rör och lägg resterande pengar på en ny cylinder iställe !! en Stage6 70cc Sport duger bra till gata speciellt me ett Yasuni R / Stage6 rör


  27. #27
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av toxicstone Visa inlägg
    Ok, blev dock förvirrad, om högvarvigt ger bäst topp och avv varför är då lågvarvigt bra för stunt? och vad gör det skönare? kör i en småby "staffanstorp" inte direkt statstrafik ju
    för att det blir ryckigare med högvarvigt, med lågvarvigt som tex zx så blir effektkurvan jämnare Om man kör tex c16 osv så blir det i princip fullgas för att ta sig framåt, kan va jobbigt ibland
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    köp ett begagnat och rör och lägg resterande pengar på en ny cylinder iställe !! en Stage6 70cc Sport duger bra till gata speciellt me ett Yasuni R / Stage6 rör
    förvirra mig nu inte är du snäll, ska ta packetet då det verkade bra enligt er andra här, och då får jag röret med, ska ha streetrace cylle då jag hade det på den innan den skar pga oljeslangen gick isönder.

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    för att det blir ryckigare med högvarvigt, med lågvarvigt som tex zx så blir effektkurvan jämnare Om man kör tex c16 osv så blir det i princip fullgas för att ta sig framåt, kan va jobbigt ibland

    jo klart nä men kör på R röret, så lågvarv ger, mjukare acc eller jämnare? hehe så jag fattar, men då kör jag på röret, vill gärna kunna få upp den men kanske inte går med cyllen och det röret, inte hela världen bara något kul, men kör på det då får se om han svarar med cyllen vad det nu var för någona nnanars får jag köpa en streetrace på tsr eller något

  30. #30
    bara så du vet , yasuni R är högvarvs


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in