Visa resultat för omröstning: Vilket försäkrings bolag använder ni?

Antal röster
42. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Folksam

    6 14,29%
  • IF

    7 16,67%
  • Länsförsäkringar

    16 38,10%
  • Trygg Hansa

    7 16,67%
  • Övriga

    6 14,29%
Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637

    Vilket försäkringsbolag använder ni?

    Som topic lyder; Vilket försäkrings bolag använder ni?

    Gör denna tråd så folk kan dela med sig utav sina erfarenheter med olika bolag, så man kan hjälpa dom som funderar på att teckna försäkring eller ev. byta.

    Så tänker att ni ska bygga upp era inlägg så här:

    Försäkrings bolag:

    Betyg: 0-10, 0= Skit bolag, rekommenderas ej!, 10=Bäst!, rekommenderas.

    Egna erfarenheter:

    Så jag kan börja:

    Försäkrings bolag: IF
    Betyg: 10
    Egna erfarenheter: Jag har som tur är bara behövt använda min försäkring tre gånger. Två gånger med min gamla Roxx och en annan gång när CPIn blev stulen. IF har aldrig gjort det jobbigt för mig utan dom ersätter mig oftast med pengar inom extremt kort tid. Som när jag vurpa med Roxxen tog det inte ens en vecka innan pengar satt på kontot för att kunna köpa nya kåpor, kick och sånt som gick med i vurpan. Relativ låg självrisk tycker jag och snabb respons och alltid lika trevlig att ha och göra med.

    Hoppas nu ni tycker min idé är bra
    Senast redigerat av Rexxy den 2010-11-12 klockan 11:39.

  2. #2
    har ingen försäkring
    forshaga shoppern med pneumatik och liggande minarelli
    www.moppenet.nu/showthread.php/4469
    till salu!

  3. #3

  4. #4
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Har Trygghansa trafikförsäkring, kostar ca. 1100 per år. Har aldrig behövt använda försäkringen så jag kan inte säga mycket om servicen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Har Trygghansa trafikförsäkring, kostar ca. 1100 per år. Har aldrig behövt använda försäkringen så jag kan inte säga mycket om servicen.
    hade trygghansa när ja blev påkörd. dom klöddade rätt mkt å ja fick inga pengar förens efter ca 5 månader. men de va för ca 3 år sen, kan ju hända att dom har bättrat sig sen dess
    forshaga shoppern med pneumatik och liggande minarelli
    www.moppenet.nu/showthread.php/4469
    till salu!

  6. #6
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Har Länsförsäkringar, CH´n blev stulen i somras och det gick ganska fort att få pengar, dock ett jävla underpris fast ändå ett par tusenlappar mer än dyraste på blocket för stunden.

    Få se hur det går nu när det var inbrott i bilen förra helgen..
    Don´t make excuses, make horsepower!

  7. #7

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Ligger uppe en omröstning nu med så ni kan man välja där, valde dom största att skriva namnet på

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Pappa har länsförsäkringar, dock aldrig behövt använda försäkringen, kostade ca 3700kr för helförsäkring på Rieju RRX...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Pappa har länsförsäkringar, dock aldrig behövt använda försäkringen, kostade ca 3700kr för helförsäkring på Rieju RRX...
    koster det 3700 i månaden eller om året?

  11. #11
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    koster det 3700 i månaden eller om året?
    Om året skulle jag tro, annars verkar de vara överpris.

  12. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Om året skulle jag tro, annars verkar de vara överpris.
    Japp, det är för ett helt år.

  13. #13
    vad är det helförsäkring täcker ?

  14. #14
    perfekt tråd! har funderat vad för försäkring man ska ha ? läste lite att IF var bra. Borde man också köra de ? hel eller halv försäkring ? priser ? ge tips, tack iförhand
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  15. #15
    Använde länsförsäkringar. men nu är det länge sen min moped var påstald

  16. #16
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    vad är det helförsäkring täcker ?
    Läs nedre:

    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    perfekt tråd! har funderat vad för försäkring man ska ha ? läste lite att IF var bra. Borde man också köra de ? hel eller halv försäkring ? priser ? ge tips, tack iförhand
    Jag rekommenderar helt klart hel försäkringen, speciellt nu efter min moppe faktiskt blev stulen, för innan det händer tänker man ju alltid att "det händer aldrig mig men tråkigt för dom som de händer för". Och då va IF sjukt snabba och snälla. När moppen blir stulen betalar man en självrisk på 3k till IF oavsett om du bara låste den med styrlås eller mera. Så för 3k och om polisen inte hittar din moppe får du en ny moppe för 3k.

  17. #17
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Försäkring till min gamla pgo kostade 4400 per år! fan mer än vad moppen kostade! så efter det har jag aldrig haft nån försäkring på nån av mina moppar

  18. #18
    blir nog IF.. låter ju helt perfekt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  19. #19
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Försäkring till min gamla pgo kostade 4400 per år! fan mer än vad moppen kostade! så efter det har jag aldrig haft nån försäkring på nån av mina moppar
    Bara idiotiskt att inte försäkra

    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    blir nog IF.. låter ju helt perfekt
    Kör på det, jag är sjukt nöjd med det. När jag hade en Runner (30moppe) så körde ja med trafikförsäkring, då kosta de 30kr/månad

  20. #20
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Bara idiotiskt att inte försäkra
    Jo absolut e det de! blir väll till å försäkra till våren!

  21. #21

  22. #22

  23. #23
    Jag har ju haft lite olika moppar, på de första 2 hade jag trygghansa men på aeroxen hade jag IF. Hade halvförsäkring på derbin, osäker på vad det kostade. På aprilian hade jag halv också, krockade en gång då fick jag inte ha kvar moppen, köpte den för 10k fick 11 k för den plus 2k i personskador. Fast det blev inga personskador Så alltså 13 tusen som jag köpte derbin för, fick pengarna efter en månad ungefär! Händer för lite mer än ett år sedan!

    På aeroxen hade jag IF fast jag behövde aldrig använda försäkringen men den va billig. 320 kr i månaden för helförsäkring. Ganska billigt enligt mig!

    Derbin jag har nu är avställd så ingen försäkring på den just nu!

    Försäkringsbolag: Trygghansa

    Betyg: 8

    Försäkringsbolag: IF

    Betyg: 10 hittills (billigt)

  24. #24
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Bra Engert du förstod hur ja mena med tråden

  25. #25

  26. #26
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Bara idiotiskt att inte försäkra
    Beror ju HELT på vad för moppe man har, vad den är värd på ciaon är det meningslöst då självrisken är ca 3k, och en ciao är värd ca 3-4k på blocket (dom går efter orgskick) alltså skulle jag få tillbaks max ca 1000, och då har man säkert redan betalt mer i försäkringspengar Är i princip samma me resten av mopparna så kör trafik på alla tror dock sendan e avställd?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #27
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Beror ju HELT på vad för moppe man har, vad den är värd på ciaon är det meningslöst då självrisken är ca 3k, och en ciao är värd ca 3-4k på blocket (dom går efter orgskick) alltså skulle jag få tillbaks max ca 1000, och då har man säkert redan betalt mer i försäkringspengar Är i princip samma me resten av mopparna så kör trafik på alla tror dock sendan e avställd?
    Kanske inte lika skoj om du krockar med en Ferrari?

  28. #28
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Kanske inte lika skoj om du krockar med en Ferrari?
    smitning ftw närå men man få ta de lugnt när man ser fina bilar helt enkelt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  29. #29
    döda vinkeln Nä men tror det inte är allt för stor chans att man krockar med en ferarri, klart han bor i sthlm men tror dom kör mest på motorvägar o sånt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  30. #30
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    döda vinkeln Nä men tror det inte är allt för stor chans att man krockar med en ferarri, klart han bor i sthlm men tror dom kör mest på motorvägar o sånt
    Ne men jag försökte mest få fram det att det är inte skoj att behöva betala för allas skador.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in