1. #1

    Speedfight 2 rem problem!!!!

    Hej!

    Har problem med remmen till min spf 2 , den gick av rätt så rejält bara smulor kvar av den.
    Har nu köpt en ny och satt dit körde med den i ca 10min allt gick bra men sen började det rassla lite och då tog jag bort kåpan igen och ser att den nya remmen börjar bli sliten som faan !!!
    Det verkar som om den inte går fritt i klockan bak kan det vara fjädern som sitter där? den blir skapligt varm .
    Någon som vet något om detta vad man kan kolla ? vad kan vara problemet?
    Variatorn är nybytt med nya vikter etc.......hoppas på hjälp.

    Mvh Matte

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av kvarten Visa inlägg
    Hej!

    Har problem med remmen till min spf 2 , den gick av rätt så rejält bara smulor kvar av den.
    Har nu köpt en ny och satt dit körde med den i ca 10min allt gick bra men sen började det rassla lite och då tog jag bort kåpan igen och ser att den nya remmen börjar bli sliten som faan !!!
    Det verkar som om den inte går fritt i klockan bak kan det vara fjädern som sitter där? den blir skapligt varm .
    Någon som vet något om detta vad man kan kolla ? vad kan vara problemet?
    Variatorn är nybytt med nya vikter etc.......hoppas på hjälp.

    Mvh Matte
    Har du trimmat något? låter som att det antingen är för mjuk tryckfjäder = remmen slirar, vilket sliter mycket på remmen.
    eller för hård tryckfjäder = hög friktion mot remmen, vilket också sliter, men inte lika mycket
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Har du trimmat något? låter som att det antingen är för mjuk tryckfjäder = remmen slirar, vilket sliter mycket på remmen.
    eller för hård tryckfjäder = hög friktion mot remmen, vilket också sliter, men inte lika mycket
    Har dragit v-ringen samt ett annat avgasrör inget annat , har precis bytt variatorn helt ny är detta problemet kanske ? innan remmen gick av 1:a gången har den funkat klockrent ?
    Fjädern som sitter i klockan nu är gul vet man om denna är hård elr mjuk? vad ska man testa ......mjukare eller hårdare?
    Hur byter man fjädern?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in