1. #1

    konstiga avgasa smällar

    Tjenare, har någon skit moppe från indien vid namnet hero winner och behöver lite hjälp, nu till saken

    den går alltid igång på först eller andra kicken och går skit bra när den står uppe på stöd man kan gasa fult och den varar som den ska ( det är en scooter )
    Men så fort man ställer ner den från stödet och ska åka iväg så kommer det avgasasmällar ur röret och ibland känns det inte som moppen vill åka iväg, men så fort avgasarsmällarna försvinner så går den skit bra och toppar runt 60, men sen när man slutar gasa och ska vända om eller om man håller gasen förlänge på en rak sträcka eller någe så kommer avgasa smällarna igen och den tar sig inte frammåt

    SNÄLLA GE MIG SNABBA SVAR OCH SNÄLLA HJÄLP MIG!

  2. #2
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Avgassmällar brukar tyda på felbestyckning, att bensinen går igenom cylindern och inte förbränns förens i röret. Kan också vara fel på tändningen. Setup?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Avgassmällar brukar tyda på felbestyckning, att bensinen går igenom cylindern och inte förbränns förens i röret. Kan också vara fel på tändningen. Setup?
    original, bara dragit v-ringen, men om det är fel på tändningen vart är det då? måste man byta kablarna från tändplattan då eller?

  4. #4
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Är det verkligen avgassmällar eller puffar det bara?
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  5. #5
    kolla så att tändhatten sitter åt, testa byta tändstift också, kan också vara så att det är skit i tändningen som vatten eller dylikt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av acezz Visa inlägg
    Är det verkligen avgassmällar eller puffar det bara?
    Det smäller, ibland kommer det ut eld och ibland inte

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    kolla så att tändhatten sitter åt, testa byta tändstift också, kan också vara så att det är skit i tändningen som vatten eller dylikt
    Men om det är vatten eller någe sånt i tändningen vart byter jag det då? för jag har bara kablar från tändplattan, upp till den där boxen, sen till tändhatten, inga andra kablar, kan det vara någe fel med tändplattan då eller?

  8. #8
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Kan vara kryskilen som är paj
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Kan vara kryskilen som är paj
    och den sitter vart?

  10. #10
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av hcqderbi Visa inlägg
    och den sitter vart?
    om du plockar lös svänghjulet så sitter det en kil på veven som ska hålla svänghjulte i rätt läge, och om den går av så kan det bli galet!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  11. #11
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Nu kom jag på en sak det kan vara! Röret kan vara igensotat! Prova häll i någon liter bensin i röret och tänd på! Sen prova igen! Eller prova när du inte har något rör alls.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Nu kom jag på en sak det kan vara! Röret kan vara igensotat! Prova häll i någon liter bensin i röret och tänd på! Sen prova igen! Eller prova när du inte har något rör alls.
    Det ska inte göra så det smäller!

    Den tänder på felställe eller så är det fel munstycke! Prova vrid på tändplattan om det går!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  13. #13
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Nej men att den inte orkar gå!

  14. #14
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Testa byta tändstift och se hur det går, ge oss update sen och berätta om det funka eller inte. Man kan inte alltid säga vad ett problem är direkt, kan va massa olika saker. Alltid testa dig fram, testa först med att byta tändstift för att det är typ det enklaste.
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  15. #15
    Okej, prövar att byta tändstift först, sen det där med svängjhulet, sen röret , och om det är tänd plattan måste jag inte klyva hela motorn då? eller vart ifrån ser man det lättast

  16. #16
    Krysskilen var felet på min, när jag hade liknande problem!

    EDIT; Kolla på filmerna i tråden och se ifall din beter sig lika som min gjorde.
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...-ur-r%C3%B6ret
    Isåfall kan de vara krysskilen som jag skrev ovan
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-07 klockan 14:23.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in