Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741

    Vad blir det för träffar 2011?

    Tja , undrar vilka seriöst arrangerade träffar som kommer genomföras 2011?
    Ni kan väl göra en lista och skriva upp träffarna .
    Kul och veta när och var så man vet när man ska ha klart bygget
    Den här sesongen ska jag verkligen vara med och busa med er så de vore ju kul om de blev
    ett antal seriösa träffar.

    /Berggren
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  2. #2
    Frihamnen Förträff
    Frihamnen Marathon
    Frihamnen Summermeet (eventuellt)
    Frihamnen Säsongsavslutning

    Vi försöker klämma in ett meet (förhoppningsvis fixas lagligt) i Bromma där också.

    Alla dessa i Stockholm.

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Jag fattar inte riktigt dethär med alla Frihamnen-meets. :

    Är det bara olika namn på vanliga meets eller är det olika innehåll också? (tänker då på Frihamnen Open som var en Race-träff only)

    När brukar det komma flest mopeder/personer (på vilket frihamnen-meet)?
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Jag fattar inte riktigt dethär med alla Frihamnen-meets. :

    Är det bara olika namn på vanliga meets eller är det olika innehåll också? (tänker då på Frihamnen Open som var en Race-träff only)

    När brukar det komma flest mopeder/personer (på vilket frihamnen-meet)?
    Dom flesta kommer till marathon-träffen. Är egentligen ingen direkt betydelse på namnet, eller ja open skiljer sig ju då förstås!

  5. #5
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Frihamnen Förträff
    Frihamnen Marathon
    Frihamnen Summermeet (eventuellt)
    Frihamnen Säsongsavslutning

    Vi försöker klämma in ett meet (förhoppningsvis fixas lagligt) i Bromma där också.

    Alla dessa i Stockholm.
    blir det inget Stockholm Sightseeing? :o
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  6. #6
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    När kommer dessa meet genomföras ?=)

  7. #7

  8. Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    det kommer upp trådar i träffar och meets delen när det börjar närma sig. marathon träffen är samma dag som Stockholm marathon.
    Och förträffen är 3 veckor innan den

  9. #9
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Åkaj, måste ju veta när man ska vara klar och börja planera

  10. #10
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Frihamnen Förträff
    Frihamnen Marathon
    Frihamnen Summermeet (eventuellt)
    Frihamnen Säsongsavslutning

    Vi försöker klämma in ett meet (förhoppningsvis fixas lagligt) i Bromma där också.

    Alla dessa i Stockholm.
    Men alla dessa är olagliga? sure ?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  11. #11

  12. Frihamnen Summermeet låter ju som det man skulle satsa på att komma på. om inte maraton beroende på vilken årstid det är? har ju nämligen tänkt att åka tsm med en kompis på en "Mopedsemester" eller vad man nu ska kalla det tanken är att åka ganska långt i allafall och kombinera det med frihamnen. och få ett riktigt roligt avslut på mopedåkandet

  13. #13

  14. Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    Det blir en jävla bit men Marathon brukar det kommer mest folk eller typ första träffen ?
    Blir cirka 30mil men lär ju ha riktigt kul på vägen plus att man sover på motell okej

  15. #15
    Dags att dra utomlands känns de som
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  16. #16
    Japp funderar på Frankrike!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Japp funderar på Frankrike!
    Gött, jag siktar på DHS. Sawe om de är möjligt
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Zirre Visa inlägg
    Gött, jag siktar på DHS. Sawe om de är möjligt
    Sawe bara för scooters?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Sawe bara för scooters?
    Jag vet faktiskt inte
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  20. #20
    Blir det nått i karlstad?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  21. #21
    Man kan ju hoppas på ngr NOVA träffas och BILTEMA men ngr datum vet jag ej?

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    om du är rädd för att polisen ska komma och ta din lilla moped när du tävlar så kan du vara lugn. dom har bara hälsat på och sen dragit och dom har inte haffat en enda under alla år.
    Finns en som blivit tagen, detta då personen i fråga körde som en idiot genom staden på hemvägen och sedan ut på motorväg och fick därför poliseskort hem med en moped som stod kvar på plats.

    Polisen hälsar alltid på på träffarna, men de tar aldrig fast någon moped just på träffarna (hänt att de letar efter arrangörer, men då finns redan regler för det som arr. kommer bestämma), och sålänge som vi kör ordentligt och lagenligt när vi tar oss genom staden så säger de att det inte är några problem.

  23. #23
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av emiluhde Visa inlägg
    Man kan ju hoppas på ngr NOVA träffas och BILTEMA men ngr datum vet jag ej?
    haha får se om man pallar ha något, brukar liksom inte vara så jävla kul nu längre tycker jag xd

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Frihamnen Summermeet låter ju som det man skulle satsa på att komma på. om inte maraton beroende på vilken årstid det är? har ju nämligen tänkt att åka tsm med en kompis på en "Mopedsemester" eller vad man nu ska kalla det tanken är att åka ganska långt i allafall och kombinera det med frihamnen. och få ett riktigt roligt avslut på mopedåkandet
    Marathonträffen är den som brukar bli absolut störst, vi hade strax över 200 mopeder på förra marathonträffen, infaller (som tidigare nämnt) samma dag som Stockholm Marathon och det brukar vara vår/sommar (vi har ALLTID haft mycket bra väder på den träffen). Sedan brukar förträffen och säsongsavslutningen vara två stora träffar. Summermeet är lite mindre eftersom så många är bortresta då.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Finns en som blivit tagen, detta då personen i fråga körde som en idiot genom staden på hemvägen och sedan ut på motorväg och fick därför poliseskort hem med en moped som stod kvar på plats.

    Polisen hälsar alltid på på träffarna, men de tar aldrig fast någon moped just på träffarna (hänt att de letar efter arrangörer, men då finns redan regler för det som arr. kommer bestämma), och sålänge som vi kör ordentligt och lagenligt när vi tar oss genom staden så säger de att det inte är några problem.
    Ingen har blivit gripen/omhändertagen på någon av träffarna, endast i anslutning till träffarna och då har personen i fråga endast haft sig själv och sin idiotiska körning att skylla på.



    Till er andra säger jag bara, håll ögonen öppna! Snart dyker trådar upp för Förträff och Marathon!

  25. #25
    [QUOTE=abk;97539]Marathonträffen är den som brukar bli absolut störst, vi hade strax över 200 mopeder på förra marathonträffen, infaller (som tidigare nämnt) samma dag som Stockholm Marathon och det brukar vara vår/sommar (vi har ALLTID haft mycket bra väder på den träffen). Sedan brukar förträffen och säsongsavslutningen vara två stora träffar. Summermeet är lite mindre eftersom så många är bortresta då.

    Okej tack för info! nått av meeten blir det nog att åka på

  26. #26

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Glöm inte Malmby Topspeed!


    Att kolla ärliga toppfarten för en moped är alltid kul! Ska själv dit om mitt nya bygge är klart, siktar på c:a 130km/h+
    När är det herr Rexxy?

  28. #28

  29. #29

  30. Dissar träffarna här i Sverige då dom rent ut sagt suger. Ska ner och briljera med FS1:an i Frankrike nästa år istället. Ni som ska med give me a PM.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in