Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31

  2. #32

  3. #33

  4. #34

  5. #35

  6. #36
    jag har keeway års2010 ? samma som CPI men hur tar man bort strypningne i CDIn? jag har 70cc så skulle behöva ta bort den men köpte en ostrypt på 2s men den funkade inte? den startade inte?=/

  7. #37
    jag har keeway års2010 ? samma som CPI men hur tar man bort strypningne i CDIn? jag har 70cc så skulle behöva ta bort den men köpte en ostryptpå 2s men den funkade inte? den startade inte?=/

  8. #38
    Bobzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vålberg
    Inlägg
    33
    Piaggio ZIP 2T -01
    Variatorring
    Mässingbricka som stryper Luftflödet
    Avstickare/AKA Blindrör
    Karlstad Raceway Team

  9. #39
    En av mina polare har en Suzuki Katana LC, årsmodell vet han inte. Men den är en EU, och är yngre än -00 iallafall.

    Nu är han sugen på att kräma ur den lite, så vart sitter strypningarna på dessa?

    De vi känner till är:
    - Plugg i kröken *borta*
    - Blindrör
    - V-ring

    För tillfället gör den 55 nästan precis, gjorde runt 50 innan en av pluggarna försvann.
    "Inställningen är halva grejen"

  10. #40
    Någon som vet vart strypningen sitter på en Tomos flexer från 2008? - (och hur går jag tillväga för att moppen ska gå snabbare? )

  11. #41
    Pgo g-max efter 05

    1 mils långt blindrör, plugg i insuget
    Braap Braap

  12. #42

  13. #43
    Tydligen så är det så att cdi klipper vid 7800 varv. Klippa mintgrönkabel och isolera stumpen samt förlänga den andra till minus på batteriet.

    Citat Ursprungligen postat av marlon69 Visa inlägg
    Kymco Fever ZX 02:

    Variatorhylsa (svarvas ner eller köps en trimhylsa) (Fixat)

    CDI-box (Är det värt att klippa den gröna eller lila kabeln? Är det inte bra att begränsingen finns för motorns hälsa?) Hur fungerar FARTBEGRÄNSARE
    http://www.twostroke.se/group.asp?group=2048

    hittar ingen plugg i avgassystemet. (Tänkte försöka hitta en begagnad Leovince ZX)

    Toppfart 60 km/h sen så känns det som om förgasaren inte hinner med. Kan väl knappast vara CDI boxen som stryper efter 60km/h?

    Problem är att jag tycker att den kunde ha bättre acc vid rödljus och vara starkare i uppförsbackar.

  14. #44
    Hallå i Forumet!

    Är det någon som vet hur Suzuki AY50 Katana (luftkyld/2T/EU) årsmodell -03 är strypt? Har precis köpt en sån, och det sitter LeoVince Handemade TT avgassystem på (dock sitter förmodligen brickan kvar i mynningen till kröken).

    Mitt största problem är egentligen utväxlingen. Motorn känns rapp, och accelererar riktigt bra till 50 km/h. Toppfarten ligger väl på knappt 60 km/h, men redan efter ca 40 km/h varvar motorn hiskligt ordentligt. Tog bort kåpan för att ta bort eventuell variatorring, men hittade ingen. Sitter det en så kallad variatorringdistans på den i stället?

    Ägaren som hade den innan berättade att han bytt variatorvikterna. Han nämnde dock inget om variatorringen.

    Tacksam för svar.

  15. #45

    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    3
    Vart sitter strypningarna på en Longjia lj50qt-k?

  16. #46
    Var sitter strypningarna på en Zipp Buzzi YX50CF

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Hej
    Farsan har en Piaggio Zip 4t
    Var sitter strypningen på en sådan?
    Någon som vet?
    Jag skulle gissa att det är variatorring och strypt CDI.
    Det är det iaf på min Piaggio Liberty 50 4t.
    Titta här för att se hur man kan fixa CDI'n http://www.billig-scooter.dk
    Jag lyckades förstöra min CDI-enhet så jag köpte en ny ostrypt härifrån http://www.easyparts.nl
    Nu gör moppen ca 58km/h (mätt med GPS). På mätaren gör den 65-70km/h.

  18. #48

    PGO Bigmax 2013

    Är det nån som vet hur den är strypt?
    Fått höra att det är en trattliknande grej som begränsar "flödet"
    nån som vet mer? den gör 55 nu men det känns för farligt när man pendlar på en 70-80väg

    tacksam för svar

    kan tillägga att det får gärna gå att sätta tilllbaka till strypt skick pga garanti och sånt..

  19. #49
    Adly Gta 50 Eu . strypt cdi box ,

    Variator hylsan måste bytas om man ej har tillgång till svarv men rekomenderas att köpa ny glidhylsa som e ostrypt .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in