Ämne: Derbin dör..

  1. #1

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    103

    Angry Derbin dör..

    Godafton!
    Har ett ganska irriterande problem med min härkelmoppe ala Derbi DRD pro.
    Det är så att när jag far ut och kör med han så vill han slockna när jag kör ett par hundra meter med fulla varv på sexan. Sen är det ett jävla problem att få igen den igen och när den väl går igång igen så går den 200/300 meter och slocknar igen.
    För att underlätta lite så är det like this, varvar ut varje växel och när jag når sista och kör max i cirka 200 meter så slocknar den.
    Har någon varit med om samma problem?

  2. #2
    Är mopeden trimmad eller helt original? Börja kolla upp förgasaren, får den för mycket eller för lite bensin?

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Jag har varit med om samma problem, dock med en mustang mamba.
    I mitt fall räckte det att byta upp sig 8 storlekar i huvudmunstycket, kan vara mindre/större i ditt val.

    Testade med att köpa större munstycke, om den fortfarande dör så är det förmodligen att det är dåligt flöde från bensinkranen till förgasaren så koppen tömms.


    Mvh Kevin

  4. #4
    låter som den värmenyper? eftersom den dör när den blir varm och sen när den kyls ner startar den igen?

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Jag har varit med om samma problem, dock med en mustang mamba.
    I mitt fall räckte det att byta upp sig 8 storlekar i huvudmunstycket, kan vara mindre/större i ditt val.

    Testade med att köpa större munstycke, om den fortfarande dör så är det förmodligen att det är dåligt flöde från bensinkranen till förgasaren så koppen tömms.


    Mvh Kevin
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    låter som den värmenyper? eftersom den dör när den blir varm och sen när den kyls ner startar den igen?
    Nu när jag tänker efter så tror jag nog det är munstycket ändå, måste ALLTID choka för att få igång den om jag inte kört ett tag och startar direkt efter. När den slocknar så dör den tvärt bara och enda chansen att få igång den igen är med choke.

  6. #6
    Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Ale Kommun (L)
    Inlägg
    60
    Har samma problem med min, fast en mh furia, kan köra ca 200 m, sen dör den, kan hålla igång den genom att stänga av bensinkranen, ligga på låga varv ett tag, sen sätta på bensinkranen och upprepa detta, vad kan vara felet?

  7. #7
    kolla tändstiftet när den har dött, är det väligt tort o vitt så äre att den får för lite soppa=)

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Razzy Visa inlägg
    Har samma problem med min, fast en mh furia, kan köra ca 200 m, sen dör den, kan hålla igång den genom att stänga av bensinkranen, ligga på låga varv ett tag, sen sätta på bensinkranen och upprepa detta, vad kan vara felet?
    Den flödar över, kolla flottören och att allt sitter ordentligt i förgasaren

  9. #9
    Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Ale Kommun (L)
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av wille Visa inlägg
    Den flödar över, kolla flottören och att allt sitter ordentligt i förgasaren
    Problemet löst, det var så simpelt så det berättar jag inte här
    I've known it all my life

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Razzy Visa inlägg
    Problemet löst, det var så simpelt så det berättar jag inte här
    Mening med ett forum är att andra i framtiden skall kunna se svaret om dom själva kanske har samma problem, så jag tycker du ska skriva.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Mening med ett forum är att andra i framtiden skall kunna se svaret om dom själva kanske har samma problem, så jag tycker du ska skriva.
    Han vill inte bekänna att han inte vet hur man höjer tomgången bara.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  12. #12
    Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Ale Kommun (L)
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Mening med ett forum är att andra i framtiden skall kunna se svaret om dom själva kanske har samma problem, så jag tycker du ska skriva.
    Okej, jag löste problemet genom att tanka, nöjd du?
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Han vill inte bekänna att han inte vet hur man höjer tomgången bara.
    Jo, jag vet hur man höjer tomgången!
    I've known it all my life

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Razzy Visa inlägg
    Okej, jag löste problemet genom att tanka, nöjd du?
    Jag är nöjd Du förlängde just mitt liv med ett gott skratt

    Men jag har gjort likadant

  14. #14
    Razzys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Ale Kommun (L)
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Jag är nöjd Du förlängde just mitt liv med ett gott skratt
    haha xD
    I've known it all my life

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in