Sidan 2 av 2 Första 12

Ämne: Vattensport

  1. #31

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    186
    På skara finns, eller iaf fanns det inga hopp där inte

  2. #32
    Jag använder farsans gamla vindsurfingbräda och åker bakom båten, rätt skoj faktiskt.
    Kan även ligga och paddla och åka på vågor med den.

    Provade vindsurfa en mulen kall dag förra året, det gick käpprätt åt helvete, är inte så sugen att prova igen.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av He1boy Visa inlägg
    På skara finns, eller iaf fanns det inga hopp där inte
    Okkej , var där för några år sen men såg inget då . men kollade inte så noga då ..

  4. #34
    bumpar lite ...
    är de någon här inne som åker wakeboard lite mer seriöst ? hoppar o så `?

    Ska köpa ny bräda o vill ha lite reflektioner osv..

    Kör nu med en hyperlite solution Med Hyperlite focus bindningar.. Alltså en jämn rocker.

  5. #35
    Bumpar tråden ..

    Någon som har förslag på en bra ny börjar bräda ? (Wakeboard)

  6. #36
    någon som vindsurfar ??

  7. #37
    Är det någon som kör på en vattenskida är bra? dVs slalom fram och tillbaka över vågen?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  8. #38
    Jag tänkte bygga lite olika leksaker att ha o dra efter båten i sommar men vet inte hur jag ska lösa det med linan. Om jag drar en snowracer eller liknande så är det nog inte särskilt hälsosamt om jag ramlar av och den drar under vattnet, fästena i båten kommer ju slitas loss direkt då :/

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag tänkte bygga lite olika leksaker att ha o dra efter båten i sommar men vet inte hur jag ska lösa det med linan. Om jag drar en snowracer eller liknande så är det nog inte särskilt hälsosamt om jag ramlar av och den drar under vattnet, fästena i båten kommer ju slitas loss direkt då :/
    Kan du inte göra en båge eller dylikt, som du fäster linan på?

    Typ något som denna?
     
    Namn:  f�ste vattenskidor.jpg
Visningar: 760
Storlek:  71,2 KB

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Kan du inte göra en båge eller dylikt, som du fäster linan på?

    Typ något som denna?
     
    Namn:  f�ste vattenskidor.jpg
Visningar: 760
Storlek:  71,2 KB
    Det som dras efter eller linhållaren lär ju ändå gå sönder, det blir ju enorma krafter när den sugs ner under vattnet. Någon slags utlösare skulle ju vara bra, så om man ramlar och leksaken sugs ner under vattnet så hakas linan ur och leksaken flyter upp.

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Det som dras efter eller linhållaren lär ju ändå gå sönder, det blir ju enorma krafter när den sugs ner under vattnet. Någon slags utlösare skulle ju vara bra, så om man ramlar och leksaken sugs ner under vattnet så hakas linan ur och leksaken flyter upp.
    Jo, det är ju sant.. men kan du inte försöka att förstärka kroken/knapen då? Om du inte kommer på något annat vis.

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Jo, det är ju sant.. men kan du inte försöka att förstärka kroken/knapen då? Om du inte kommer på något annat vis.
    det kommer nog ändå inte att hålla i längden, jag tänkte ta bla en snowracer och prova om det är någe kul, om den sugs ner kommer ju antingen skenor och sånt slitas loss eller så brakar krokarna, men det måste ju finnas någon slags utlösare, det finns ju massa användningsområden för såna.

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    det kommer nog ändå inte att hålla i längden, jag tänkte ta bla en snowracer och prova om det är någe kul, om den sugs ner kommer ju antingen skenor och sånt slitas loss eller så brakar krokarna, men det måste ju finnas någon slags utlösare, det finns ju massa användningsområden för såna.
    Ja det borde det finnas.

  14. #44
    Snart kommer våren lääängtaar :

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in