Sidan 5 av 6 Första ... 3456 Sista

Ämne: Fiske tråden

  1. #121
    fiske är bara tålamod! tålamodet lönar av sig jag fick 2st 5-6kg gäddor förra sommaren epic

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Fixa tafs, så slipper du tappa fisk, bli av med drag o gäddan slipper simma runt med ett drag i käften.

    Kör själv alltid med någon form av tafs när det finns chans till gädda
    Hade tafs^^
    Aja den där linan har ändå sett sina bästa dagar. Dags att byta den.

  3. #123

  4. #124
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Fick min första fisk någonsin idag. Blev så sjukt glad.

    Makrill. Först fick min kompis två stycken sedan drog jag upp en. Tror alla försvann när jag skrek av lycka .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  5. #125
    Kvällens fångs av min bror. 100% inget i magen.... 103cm lång och 5.8kg
    Namn:  20110719135.jpg
Visningar: 554
Storlek:  119,5 KB
    Namn:  20110719139.jpg
Visningar: 549
Storlek:  107,0 KB

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Kvällens fångs av min bror. 100% inget i magen.... 103cm lång och 5.8kg
    Fin fisk , vad tog han den på ?

  7. #127
    De va en fin gädda

  8. #128
    Ska iväg senare idag till en gammal skogs sjö som har rikligt med gädda,öring ,abborre,mört och man har någon gång i tiden planterat in mal men har aldrig sett eller fått någon . ,
    SKa meta lite mört till kommande kräftfisket , sen se om jag kan dra någon gädda medans jag ändå är där .

  9. #129
    Kompisen och jag var och fiskade i råneå älv, som är känd för sitt gäddfiske.

    Har säkert haft på 5 gäddor och fått upp lika många. Största var kring 5-6kg och minsta kring 400gram xD
    Fast hade något sjukt monster på också som hoppade och hade och sen bet av linan uppskattar att den var ca 7-8kg med tanke på dess storlek! Fan va arg man blev som inte fick upp den..


    Kan tillägga att den största vi i min familj fått där är 10kg, men en 9grams spinnare(!!) Ska ha kort på den, ska kolla om jag hittar

  10. #130
    kul att min lille bror (7 år) tog mitt finaste spö och rulle och skulle fiska utan jag visste han kapa 10 meter lina satte en wobbler osv sånt sär asså, fick massa saker av farsan när han var i ullared

  11. #131
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Kompisen och jag var och fiskade i råneå älv, som är känd för sitt gäddfiske.

    Har säkert haft på 5 gäddor och fått upp lika många. Största var kring 5-6kg och minsta kring 400gram xD
    Fast hade något sjukt monster på också som hoppade och hade och sen bet av linan uppskattar att den var ca 7-8kg med tanke på dess storlek! Fan va arg man blev som inte fick upp den..


    Kan tillägga att den största vi i min familj fått där är 10kg, men en 9grams spinnare(!!) Ska ha kort på den, ska kolla om jag hittar

    Låter bra du , inte för att vara tjatig men .. använd tafs

  12. #132
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Låter bra du , inte för att vara tjatig men .. använd tafs
    Använder tafs

    Men min linan håller bara 6,5kg
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-07-25 klockan 15:58.

  13. #133
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Använder tafs

    Men min linan håller bara 6,5kg
    Nylon lina? Skaffa flätlina O använd slirbromsen

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Nylon lina? Skaffa flätlina O använd slirbromsen


    Vette fan tror det. Slirbromsen använder jag självklart. Men det hjälpte tydligen inte för det var ingen liten fisk det där^^

  15. #135
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Fin fisk , vad tog han den på ?
    Toby white flash tror jag den heter

  16. #136

  17. #137
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    konstigt att VARJE gång fisken drar sig så väger den minst 7kg typ. Hur han detta komma sig?
    Du påstår altså att folk överdriver eller ljuger?
    Kan nämna att större gädda där jag fiskar, inte är ovanligt.

  18. #138
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Sent svar, men vart drog du den? I kalmar?
    Du påstår altså att folk överdriver eller ljuger?
    Kan nämna att större gädda där jag fiskar, inte är ovanligt.
    Tycker bara att det är sjukt konstigt att varenda fisk som drar sig alltid är skitstora. Ja, men andra ord så tror jag folk överdriver det hela, eller mer att dem uppskattar fiskens storlek lite sisådär. Det är inte så lätt att uppskatta hur stor fisken är om man inte får upp den precis.

  19. #139
    Sen är ju att uppskatta, att inte veta.

    --
    Ont
    4,5 - 5kg

  20. #140

  21. #141

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Ute och fiska från brygga med kompisar förut, min kompis fick aborre på 1,1kg. Sen jag och min kusin fick sammanlagt 0,7kg benfri filé dock fick jag 2 st, mendans alla andra fick 10 plus.. Dom måste ju fuska eller nått !
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  22. #142
    Polarna fick upp aborrar runt 0.8 idag ganska så fina fick på några nu i kväll men dom släppte osv kan fixa fram bilder sen

  23. #143
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    För typ nån vecka sen fick jag en gädda på 8,5kg. Kvällen efter det fick jag en 6,5kgs , Sen har jag fått en jävla massa småskit. runt 1-2 kg Kör trolling....
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  24. #144
    Har som sagt varit i överkalix oxh fiskat nu i 4-5 dagar. Fått massor med fisk.

    Gädda, aborre, röding osv.

    Största gäddan vi fick upp var kring 3-4kg, litet jag vet...iaf för att ha varit i 5 dagar.
    Jag fiskade även i en liten sjö där det fanns ädelfisk. Helt sjukt, Fick 6 stycken 2-300Grams rödingar på 6 kast(!) Altså röding på varje kast.
    Hade säkert kunnat få 4 till då dom bara nappade. Och sen mitt i allt blev det stendött

  25. #145
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Ute och fiska från brygga med kompisar förut, min kompis fick aborre på 1,1kg. Sen jag och min kusin fick sammanlagt 0,7kg benfri filé dock fick jag 2 st, mendans alla andra fick 10 plus.. Dom måste ju fuska eller nått !
    Fan vad folk får fisk... själv ska man vara nöjd om man får upp en gammal stövel från 98 i östra mälaren där jag bor

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nya båten som kom hem i fredags, ingen fiskkärra direkt men man kommer bra snabbt till vikarna
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  26. #146

  27. #147
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    http://imageshack.us/photo/my-images/827/dsc05548j.jpg/

    storgäddan idag då, inte ens 1 hg
    Sjukt cool ))
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  28. #148
    Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Sjukt cool ))
    Haha tack

    Edit: vilken länk ska jag ta för det ska bli bra utan all den texten, vad den heter på ImageShack

  29. #149
    Haft Norrmänn på besök i våran stuga i råneå.

    Och tro fan att en av dom får en 8.3Kg gädda på kastspö från land... Har bild på huvudet.

  30. #150

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Köpte nytt ''hobbyspö'' igår, är ett stort fan av teleskop spön pga att de är så smidiga. Blev ett Mitchell som är gjort i kolfiber. Vad har ni andra för utrustning? Har förövrigt en mysig Shimano TX 130Q rulle som fungerat klockrent än så länge.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in