Sidan 7 av 12 Första ... 56789 ... Sista
  1. #181
    Tjena! har en speedfight som jag bara har dratt v-ringen på, och jag vill ha lite mer fart, men mest av allt bättre axx och styrka så att den orkar upp för backar. Har kollat på ett gianelli reverse, är det någon som vet om det skulle matcha mina önskemål? Vill inte att den ska varva alltför mycket heller. Behöver jag köpa en ostrypt cdi för att få ut någon effekt av det? Är gianelli reverse ett bra val eller vad finns det annars som kan vara bra?

  2. #182
    Hej MNF!
    Ska köpa en Aerox som är i stort sätt orginal, bara dragen v-ring!
    tänkte slänga på ett nytt rör , men jag är inte så insatt på scooter sidan för jag bara har kört växlat innan, men jag undrar vilket rör jag ska köpa för att få ut bäst effekt ur orginal cylindern.
    har också hört att där sitter ett 86 munstycke orginal och frågan är om jag måste byta upp mig ?
    och vilka vikter ska jag slänga på för få ett bra acc men samtidigt inte för lite topp
    och tryckfjäder behöver jag byta det med ?
    tacksam för svar!
    MVH Robinev
    Senast redigerat av robinev den 2011-04-25 klockan 13:37.

  3. #183
    Någon som vet vad man ska göra med slangen som gör från orginalröret på en speedfight, jag har testat att plugga igen den och att bara låta den vara, men när jag kommer upp i 45 så slutar den bara att gå. Någon som har haft samma problem som vet vad man ska göra med det?

  4. #184
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Köp ett stage 6 pro replica effektrör
    Till det behöver du ca 4G vikter och hårdare kopplingsfjädrar, ex blåa.
    Om det är en 30 moped så sitter det 86 munstycke i, är det en EU så brukar det vara 60.
    På EU mopederna behöver du 10 strl större munstycke, hur det är på 30 mopederna kan jag inte svara på, kanske kan funka och inte byta munstycket till ett större på dem. tveksamt dock!
    Mopeden kommer gå i ca 80km/h med bra acc.

    Någon som vet vad man ska göra med slangen som gör från orginalröret på en speedfight, jag har testat att plugga igen den och att bara låta den vara, men när jag kommer upp i 45 så slutar den bara att gå. Någon som har haft samma problem som vet vad man ska göra med det?
    räcker med att plugga för den, det går till en katasylator som renar avgaserna. Antar att du har bytt till effektrör?
    då behöver du byta till större munstycke mm.. läs ovan så förstår du
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  5. #185
    Sitter och velar lite mellan Yasuni R och Yasuni C16, Vilket kommer löna sig mest? Känns som C16 kanske är liite för vasst för streetrace cylindern

    Setupen blir:

    Stage6 streetrace
    Yasuni R/C16
    Stage6 19mm BE
    Stage6 Luftfilter
    Malossi Multivar
    Samt andra vikter och kopplingsfjädrar ofc.

  6. #186

  7. #187
    [QUOTE=Zäta;204673]Köp ett stage 6 pro replica effektrör
    Till det behöver du ca 4G vikter och hårdare kopplingsfjädrar, ex blåa.
    Om det är en 30 moped så sitter det 86 munstycke i, är det en EU så brukar det vara 60.
    På EU mopederna behöver du 10 strl större munstycke, hur det är på 30 mopederna kan jag inte svara på, kanske kan funka och inte byta munstycket till ett större på dem. tveksamt dock!
    Mopeden kommer gå i ca 80km/h med bra acc.



    Nej jag tror jag klarar mig med 86 munstycket, får testa!
    men är sugen på att köpa ZX för där får du med 4,3g vikter + kopplingsfjädrar. har även hört att där är rätt bra drag i dom , men jag har kanske fel ?
    Senast redigerad av robinev; 2011-04-25 klockan 13:37.
    LEET!

  8. #188

  9. #189
    [QUOTE=Zäta;211481]
    Citat Ursprungligen postat av robinev Visa inlägg
    ZX funkar riktigt bra till en originalmoppe. min gick över 80km/h med det röret och tillbehören som följde med + rätt munstycke.
    Jo jag tänkte det med tänkte börja stunta med och det är väl det bästa röret , i och med att det är låg varvit ?

    edit: tror du jag klarar mig på orginal munstycket ? 86 tror jag det är
    Senast redigerad av robinev; 2011-04-25 klockan 13:37.
    LEET!

  10. #190
    Vilket rör passar till denna setupen?

    Mhr Replica 70cc
    Malossi tändning
    21mm förgasare

  11. #191
    Citat Ursprungligen postat av erkan94 Visa inlägg
    Vilket rör passar till denna setupen?

    Mhr Replica 70cc
    Malossi tändning
    21mm förgasare
    zx från twostroke (: de nyare

  12. #192
    Citat Ursprungligen postat av erkan94 Visa inlägg
    Vilket rör passar till denna setupen?

    Mhr Replica 70cc
    Malossi tändning
    21mm förgasare
    Yasuni c16, Stage6 R1200

  13. #193

  14. #194
    Setup
    Stage 6 streetrace 70cc
    Dellarto 17,5mm
    filter
    vikter
    kopplingsfjäder och lite annat...
    Tror ni det kommer funka med Yasuni C16? Har också tänkt att lära mig stunta men då behöver man ett lågvarigt rör...?

  15. #195
    Citat Ursprungligen postat av slize Visa inlägg
    Setup
    Stage 6 streetrace 70cc
    Dellarto 17,5mm
    filter
    vikter
    kopplingsfjäder och lite annat...
    Tror ni det kommer funka med Yasuni C16? Har också tänkt att lära mig stunta men då behöver man ett lågvarigt rör...?
    Du behöver inte ett lågvarvigt rör. Om du har satt på hårdare kopplingsfjädrar så kommer den ju att varva mer "från början" och där har du ju effekt. Så det är inget måste att ha ett lågvarvigt.
    Får mecka lite ikväll
    Är du inte rädd att åka dit? -Nej, Varken dit eller hem!

  16. #196

  17. #197

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1
    Vilket avgasrör ger mest topp samt axx till min blaster 08a? Skriv gärna hur snabbt den kommer gå med det

  18. #198
    Har precis inhandlat en Speedfight 2, helt original. Går ca 45 km/h just nu. Hur mycket fortare skulle den gå om jag köpte ett Stage 6 pro replica rör + andra vikter? Vill att den ska ha en fin topp hastighet + så det inte blir svårt att köra lite bakhjul . Kom gärna med tips då jag är lite ny med trim osv.

  19. #199
    Har en speedfight 2 luftkyld. Vill ha bra axx och en topphastiget på ca 75km/h. Har tagit bort variatorbrickan och har stage6 pro replica (dock fortf strypt), undrar om jag ska byta variatorvikter till 7,5g och sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder?
    Är du inte rädd att åka dit? -Nej, Varken dit eller hem!

  20. #200
    Citat Ursprungligen postat av Gåzen Visa inlägg
    Har en speedfight 2 luftkyld. Vill ha bra axx och en topphastiget på ca 75km/h. Har tagit bort variatorbrickan och har stage6 pro replica (dock fortf strypt), undrar om jag ska byta variatorvikter till 7,5g och sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder?
    Stryp ur röret ist?

  21. #201
    Stage 6 racing modular
    Stage 6 HPC
    Stage 6 PWK 21mm
    Stage 6 Vforce 3
    Malossi Overrange

    Va tror ni , C20 eller C21 , skiljer en hundrig i pris , men vad bör ja gå på?

  22. #202
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Gianelli Next äre något att ha ?
    Har inte så stor budget och ska börja stunta !
    Ride on!

  23. #203

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Setup:
    Polini 70cc Sport
    Polini Speed control variator
    17,5mm förgasare
    dragen v-ring
    3,5 grams vikter och Polini kopplingsfjädrar

    Jag undrar då vilket effektrör som vore bra till denna setup, mina avsikter är framförallt stunt, men också cruisexD
    Det är en Gilera Stalker, jag har ett Stage6 Pro replica på just nu, duger det röret?

  24. #204
    Setup: Malossi MHR Replica 70cc Cylinder, Malossi cdi ostrypt, Polini speedcontroll, Polini fläktremskiva, Malossi rem, 17,5 mm fögg eller större, Sportluftfilter ,Malossi fly-clutch, Har också ändra vikter och hårdheten på fjädrarna vet jag.

    Min fråga lyder vilket av dessa rör hade ni tagit för att få ut mer effekt? Det ena röret är : http://twostroke.se/product.asp?product=22796

    Andra röret: http://twostroke.se/product.asp?product=11837

    Tacksam för svar!

    Har en Honda X8R
    Senast redigerat av anarata den 2011-06-23 klockan 11:56.

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Gianelli Next äre något att ha ?
    Har inte så stor budget och ska börja stunta !
    Det borde nog funka

  26. #206
    Jag håller på att göra i ordning en hyfsat körduglig Keeway Matrix (lite av en aerox kopia för er som inte stött på mopeden förut).
    Nu är det så att på mopeden jag fixar med är avgasröret slitet och jag känner för att byta ut det. Funderade lite på ett billigt men ändå kördugligt Technigas Silent pro som även ger en effektökning på ca 10km/h ostrypt, Men har hört dels att det bara passar till cpi motorer och dels att det ska funka på min Matrix ändå? Hur är det egentligen? Någon som vet?

    Tack på förhand!
    EErikzzon

  27. #207
    Stunt Neos -03

    Stage6 Sport Pro 70cc
    4.0g Vikter
    15% (orange) tryckfjäder
    Stage6 19mm Black Edition
    Stage6 koppling (minns inte till 100 om det var Delta Clutch eller Racing MKII Torque Controll)
    Kör nu med urpluggat orginalrör men mitt rör verkar ha deformerats lite under tiden jag inte använt det så det krånglar massvis. Därför tänkte jag köpa ett lågvarvigt rör typ som ZX eller ZX-R.

    Undrar om det finns andra bra stuntrör som skulle matcha min setup bra? Struntar i toppfarten så länge jag får bottendraget tidigt.
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

  28. #208
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Ackér Visa inlägg
    Stunt Neos -03

    Stage6 Sport Pro 70cc
    4.0g Vikter
    15% (orange) tryckfjäder
    Stage6 19mm Black Edition
    Stage6 koppling (minns inte till 100 om det var Delta Clutch eller Racing MKII Torque Controll)
    Kör nu med urpluggat orginalrör men mitt rör verkar ha deformerats lite under tiden jag inte använt det så det krånglar massvis. Därför tänkte jag köpa ett lågvarvigt rör typ som ZX eller ZX-R.

    Undrar om det finns andra bra stuntrör som skulle matcha min setup bra? Struntar i toppfarten så länge jag får bottendraget tidigt.
    Stage 6 Pro
    http://twostroke.se/product.asp?product=7630

    EDIT: Jag kör detta rör på min stuntneos med polini 70cc sport och sen snarlik setup som du, har sjukt bra bottendrag och åker lätt upp på bakhjulet med kräm hela tiden
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  29. #209
    Citat Ursprungligen postat av Ackér Visa inlägg
    Stunt Neos -03

    Stage6 Sport Pro 70cc
    4.0g Vikter
    15% (orange) tryckfjäder
    Stage6 19mm Black Edition
    Stage6 koppling (minns inte till 100 om det var Delta Clutch eller Racing MKII Torque Controll)
    Kör nu med urpluggat orginalrör men mitt rör verkar ha deformerats lite under tiden jag inte använt det så det krånglar massvis. Därför tänkte jag köpa ett lågvarvigt rör typ som ZX eller ZX-R.

    Undrar om det finns andra bra stuntrör som skulle matcha min setup bra? Struntar i toppfarten så länge jag får bottendraget tidigt.
    Åh vad jag skulle vilja säga att jag älskar dig!! Har nämligen precis det röret liggandes i källaren.. Slänger upp en projekttråd på neosen vilken dag som helst!
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

  30. #210
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    har ett ZX leovince handmade som jag fick med när jag köpte min ludix trend, grejen är att de inte passar, nån som har samma problem? lösning?
    Go Hard Or Go Home !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in