Sidan 8 av 12 Första ... 678910 ... Sista
  1. #211

  2. #212
    Rune
    Gäst
    Är stage 6 pro replica rören högvarviga ?

  3. #213
    Citat Ursprungligen postat av Rune Visa inlägg
    Är stage 6 pro replica rören högvarviga ?
    japp de är dom !

    har även en fråga jag med, Jag kör med Motoforce 70cc cylinder, vilket rör skulle passa bra till stunt / stadskörning ?
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  4. #214
    Setup : Malossi Sport 70cc, Andra tryckfjädrar i kopplingen, Andra vikter, Ostrypt v-bricka, Orginal förgasare men ska köpa Dellorto black edition 19mm

    Tror ni Leovince ZX röret passar bättre än Metrakit SP?
    Har en till fråga någon som vet en Hemsida som har Metrakit SP till honda x8r?
    Min polare sa nämligen att Slider's effektrör passar även X8R så då kan jag ju beställa slider rör och bara sätta på Tacksam för svar

  5. #215
    Polini Corsa 70cc
    19mm Arreche
    Leovince ZX
    Malossi Multivar med 6,6g vikter
    Motorforce Racing Clutch
    Blåa Motorforce kopplingsfjädrar
    Hebo 60% tryckfjäder

    Ska snart köpa nytt rör till moppen, sitter och funderar mellan Yasuni R/c16, vilket av dessa rör kommer ge ut bäst effekt till min setup?
    MVH

  6. #216

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Varför säger alla att stage 6 pro replica röret ska gå bäst med orginal cylinder?
    Senast redigerat av Wettaz den 2011-08-06 klockan 12:51.

  7. #217
    Citat Ursprungligen postat av tHORBJOERN Visa inlägg
    Polini Corsa 70cc
    19mm Arreche
    Leovince ZX
    Malossi Multivar med 6,6g vikter
    Motorforce Racing Clutch
    Blåa Motorforce kopplingsfjädrar
    Hebo 60% tryckfjäder

    Ska snart köpa nytt rör till moppen, sitter och funderar mellan Yasuni R/c16, vilket av dessa rör kommer ge ut bäst effekt till min setup?
    MVH
    timmy har gjort en skit bra guide om vilket rör som passar bra till en cylinder, perfekt att gå efter och enligt den listan så skulle yasuni r lira bäst med corsan.

    listan hittar du på följande länk
    http://www.garagego.se/forum/moped/m...stade-o-klara/

  8. #218
     hej jag har en aerox 05 4.5grams vikter 12fögge och 75 munstycke dragen v-ring vad ska jag ha för rör för att den ska få bättre axx och topphastighet??

  9. #219

  10. #220
    Vilket rör ger bäst effekt i en stalker med orginal cylle?
    Dragen V-ring
    Ostrypt CDI
    17,5 Orginal fögge

    Vill inte punkta ut mer än 1600kr ungefär, hellst mindre än det

    Tacksam för svar

  11. #221
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    Vilket rör ger bäst effekt i en stalker med orginal cylle?
    Dragen V-ring
    Ostrypt CDI
    17,5 Orginal fögge

    Vill inte punkta ut mer än 1600kr ungefär, hellst mindre än det

    Tacksam för svar
    ZX går jävligt bra med en övrigt original stalker Stage 6 pro replica också!
    Men köp ett nytt ZX rör så får du med vikter och kopplingsfjädrar. Så är det bara att byta upp i munstycke så kommer den gå hyffsat bra sen
    Mvh

  12. #222
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    ZX går jävligt bra med en övrigt original stalker Stage 6 pro replica också!
    Men köp ett nytt ZX rör så får du med vikter och kopplingsfjädrar. Så är det bara att byta upp i munstycke så kommer den gå hyffsat bra sen
    Mvh
    Tack för snabbt svar ! Vad kommer den toppa med ZX?har faktiskt funderat på det

  13. #223
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    Tack för snabbt svar ! Vad kommer den toppa med ZX?har faktiskt funderat på det
    POlarens gör 90 enligt mätaren, så ca 75 - 80 ärliga, kanske mer, kanske mindre! Aldrig haft den setupen själv så vet ej

  14. #224

  15. #225
    okej, vet ej vad det sitter på nu men kan lägga upp bild men enligt förra ägaren så ska den gå 100 ärliga med detta rör som är på nu men då låter det fint 80km/h räcker för mig

  16. #226
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Vilket rör är bäst för stunt på en Peugeot Vivacity? Ska helst inte vara överdrivet dyrt
    Kan jag ha zx-r trots att det står att det passar årsmodellerna 99-02 och min viva är en 03a så passar det då ändå eller?
    SETUP :
    Helt ostrypt

  17. #227

  18. #228
    ebroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    200
    Setup: Orginal cylinder, orginal förgasare, 4.5g vikter, ostrypt luftbox, hebo performance rör (urpluggat) och dragen variatorring samt större munstycke.

    Vill ha en rolig stadssetup som har bra bottendrag... Får dåligt med kraft i mellanregistret... Men har gött axx i början och drar på gött igen efter runt 53. Sen går drar den på snabbt upp till 70 mer eller mindre... Tips, för att få bra med kraft hela vägen och en något bättre top? Heboröret är väl högvarvigt? + skulle vilja byta mitt rör för det låter som in i... Förslag på ett nytt rör, som ger bra prestanda i samma prisklass som heboröret? Är Geannelli Reverse ett bra rör?

    Nån annan som känner igen sig att Hebo rören gör en jävla massa väsen...? Eller är de bara mitt...

  19. #229
    Rune
    Gäst
    jag har
    Stage 6 sport pro 70cc Hoff portat
    doppler reeds
    dellorto 17.5 fögge
    stage 6 boostbootle
    stage 6 starfilter
    orginal variator
    orginal koppling
    ska bara bruks köra / stunta lite vad ska jag ha för rör ?

  20. #230

  21. #231
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Rune Visa inlägg
    jag har
    Stage 6 sport pro 70cc Hoff portat
    doppler reeds
    dellorto 17.5 fögge
    stage 6 boostbootle
    stage 6 starfilter
    orginal variator
    orginal koppling
    ska bara bruks köra / stunta lite vad ska jag ha för rör ?
    en polare körde med c21 med Sportpro cylinder , gick ruskigt bra!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  22. #232

  23. #233
    jag är sugen på ett rör till min aerox 02, det ska vara lågvarvigt/mellanvarvigt och det ska inte låta allt för mycket! jag är sugen på zx eftersom det ska vara lågvarvigt och inte låter mycket men funkar det bra till min setup eller vad ska jag ha för rör?
    SETUP:
    Polini sport 70cc
    dellorto 17.5
    recingmembran

  24. #234
    Jag har tänkt köpa ett effektrör till min Rieju RRX 06:a! Har tänkt att strypa den så den fortfarande håller laglig hastighet men bättre acc osv.
    Det ska inte låta så mycket, helst så lite som möjligt för att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet!
    Hur går en strypt rrx?

    Jag har tänkt köpa ett Metrakit Thrower rör!

    Setup: Helt original

  25. #235
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jag har tänkt köpa ett effektrör till min Rieju RRX 06:a! Har tänkt att strypa den så den fortfarande håller laglig hastighet men bättre acc osv.
    Det ska inte låta så mycket, helst så lite som möjligt för att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet!
    Hur går en strypt rrx?

    Jag har tänkt köpa ett Metrakit Thrower rör!

    Setup: Helt original
    grymt onödigt... bättre att lägga pengar på nått annat. men de är bara som jag ser de

  26. #236
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    grymt onödigt... bättre att lägga pengar på nått annat. men de är bara som jag ser de
    Jo men nu frågade jag inte vad ni tycker om det är onödigt eller inte! Utan hur det skulle funka osv!

  27. #237
    Citat Ursprungligen postat av erikjo95 Visa inlägg
    jag är sugen på ett rör till min aerox 02, det ska vara lågvarvigt/mellanvarvigt och det ska inte låta allt för mycket! jag är sugen på zx eftersom det ska vara lågvarvigt och inte låter mycket men funkar det bra till min setup eller vad ska jag ha för rör?
    SETUP:
    Polini sport 70cc
    dellorto 17.5
    recingmembran
    Zx skulle funka bra till den setupen, kör liknande på min aerox och den går väldigt bra

  28. #238
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jo men nu frågade jag inte vad ni tycker om det är onödigt eller inte! Utan hur det skulle funka osv!
    vad var frågan då? hur en strypt rrx går? sätt dig på din strypta rrx och prova vetjag!

  29. #239

  30. #240
    Citat Ursprungligen postat av roxxen Visa inlägg
    Tjena! vilket rör ska jag ha till min yamaha slider?
    Setup; dragen variator-ring, 4grams vikter, malossi flyclutch, topracing insug och membran, sportluftfilter.
    Till dendär setupen skulle ett ZX/annat lågvarvigt rör gå bra Men är mycket roligare med högvarviga!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in