Sidan 4 av 12 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    torslanda/göteborg
    Inlägg
    2
    Posta! ;d

  2. #92
    Vilket rör ska jag ha till min vivacity? Setupen på den är just nu är Stage 6 70cc sport pro, Leovince tt, 17.5mm förgasare. Jag har kollat på yasuni r skulle det fungera bra med min setup i både toppfart och axx?

  3. #93
    tja, har en SF-2 och undrar vad för rör som skulle kunna ge bäst effekt?
    allt är orginal, har inte ens dragit v-ringen xD, men kommer göra deet snart... Har hört att Gianelli är bra men vill gärna ha andra förslag oxå

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av xrecon Visa inlägg
    tja, har en SF-2 och undrar vad för rör som skulle kunna ge bäst effekt?
    allt är orginal, har inte ens dragit v-ringen xD, men kommer göra deet snart... Har hört att Gianelli är bra men vill gärna ha andra förslag oxå
    Gianelli eller Doppler S3R ska vara bra. Känner en som har ett Gianelli reverse på en Speedfight 2 50cc och den går jättebra

  5. #95
    Tjena har nyss köpt stage6 pro replica rör och behöver byta vikter till min speedfight 2 vilka vikter ska jag ha ?

  6. #96

  7. #97
    Är det någon som vet om Gianelli "Extra" är ett högvarvigt rör? och hur vet man om röret är hög elr lågvarvigt?

  8. #98

  9. #99

  10. #100
    Citat Ursprungligen postat av JinXeR Visa inlägg
    Tjeena allihopa

    Jag funderar starkt på att köpa ett nytt avgasrör till min moppe(Aerox 08), det jag vill få ut är lite bättre axx, men helst inte så mkt högre toppfart. Vad rekommenderar ni?
    Du kan inte få bättre axx utan att få bättre toppfart, men satsa på ett Leovince zx det är väldigt lågvarvigt.

    Mvh

  11. #101

  12. #102
    Det som ger bäst effekt av dem rören är stage6 pro replica, men eftersom du inte vill ha så mkt större skillnad i toppen så satsa på något av dem andra 2 rören.

    Det billigaste är ju Gianellit men du får tänka på att risken för ytrost är ganska stor.

    Mvh

  13. #103
    Tjena!
    Tycker det är dags att öka effekten lite på min nrg nu.

    Setup:
    Stage6 70cc sport pro
    17.5mm dellorto
    Hårdare tryck och kopplingsfjädrar
    Stage6 reeds
    Sportluftfilter

    Letar efter ett rör som är relativt högvarvigt men ändå inte för slött på låga varv, har satt max pris på 1500:-
    Några tips?
    Hade mest tänkt o ha moppen till "vanlig" körning, något lite bakhjulsåkning blir det kanske oxå
    Paj

  14. #104

  15. #105
    jag har en vivacity med 50cc sport cylinder stage 6 ( inte delad avgasport) med sportvariator (kommer inte ihåg märket) + 4g vikter och hårdare tryckfjäder!

    undrar vilket rör som passar bäst till denna setup använder yasuni Z lågvarvig rör men undrar och jag skulle behöva ett bättre rör för utökad effekt?

    obs, har 10% kopplingfjäder i kopplingen med!!!!

  16. #106
    Tja, jag o min speedfight 2 igen då.. Bör man ta bort strypningsbrickan i mynningen på röret innan man sätter på det? isf, hur gör man, det sitter lixom fast svetsat o.O

  17. #107

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hemligt
    Inlägg
    28
    Ta >Bort
    Senast redigerat av Putte93 den 2010-09-12 klockan 12:02.

  18. #108
    tjena gubbs, har en neos med s6 sport pro och hebo variator och 19 mm dolerto black, kör med leovince tt nu. Kommer det bli stor skillnad i botten om jag byter till zx?

  19. #109
    Citat Ursprungligen postat av KungLind Visa inlägg
    tjena gubbs, har en neos med s6 sport pro och hebo variator och 19 mm dolerto black, kör med leovince tt nu. Kommer det bli stor skillnad i botten om jag byter till zx?
    Nope.

  20. #110
    Ska för de mesta stunta med min yamaha slider + ska kunna köra hyffsat snabbt med den, ty

  21. #111
    Citat Ursprungligen postat av vivamannen92 Visa inlägg
    jag har en vivacity med 50cc sport cylinder stage 6 ( inte delad avgasport) med sportvariator (kommer inte ihåg märket) + 4g vikter och hårdare tryckfjäder!

    undrar vilket rör som passar bäst till denna setup använder yasuni Z lågvarvig rör men undrar och jag skulle behöva ett bättre rör för utökad effekt?

    obs, har 10% kopplingfjäder i kopplingen med!!!!
    yasuni z är väl högvarvigt?

  22. #112
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    yasuni z är väl högvarvigt?
    ingen aning vad jag har fått hört från en del så är det lågvarvigt och yasuni R är högvarvigt

  23. #113
    Hur bra Lirar Stage 6 pro replica med Stage6 Sport 70cc pro ?
    Finns det något likvärdigt rör som fungerar bättre?
    Paj

  24. #114

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av NRG Visa inlägg
    Hur bra Lirar Stage 6 pro replica med Stage6 Sport 70cc pro ?
    Finns det något likvärdigt rör som fungerar bättre?
    Stage 6 Pro röret är avstämt för Stage 6 sport pron.

    Citat Ursprungligen postat av vivamannen92 Visa inlägg
    ingen aning vad jag har fått hört från en del så är det lågvarvigt och yasuni R är högvarvigt
    Du har så rätt så, Z är lågvarvigt och R är högvarvigt.

  25. #115
    Ska köpa nytt rör till min Aerox o undrar vilket som lämpar sig bäst till min setup:
    Malossi 70cc sport
    21mm dellorto
    Stage6 Insug
    Stage6membran
    Hebo Big power luftfilter
    Motoforce racing vev
    Polini speed control variator
    Malossi Fly-clutch Röda mhr racing kopplingsfjädrar, Hebo 50+ tryckfjäder

    Enda kravet är väl egentligen att det ska kosta under 2000:-

  26. #116
    Citat Ursprungligen postat av Dolling Visa inlägg
    Ska köpa nytt rör till min Aerox o undrar vilket som lämpar sig bäst till min setup:
    Malossi 70cc sport
    21mm dellorto
    Stage6 Insug
    Stage6membran
    Hebo Big power luftfilter
    Motoforce racing vev
    Polini speed control variator
    Malossi Fly-clutch Röda mhr racing kopplingsfjädrar, Hebo 50+ tryckfjäder

    Enda kravet är väl egentligen att det ska kosta under 2000:-
    Stage6 Pro, Yasuni R eller nåt liknande rör går nog bra.

    Mvh

  27. #117
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    80km/h
    vadå 80km/h

  28. #118
    Tjena, jag har en aerox 09 med bara dragen v-ring.
    Vilket är dt bästa röret om jag vill få ut mer kräm, men inte dra till mig för mycket uppmärksamhet ( både ljud och utseendemässigt) ?
    I'm fuckin' instoppable!

  29. #119

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av sliderN Visa inlägg
    Tjena, jag har en aerox 09 med bara dragen v-ring.
    Vilket är dt bästa röret om jag vill få ut mer kräm, men inte dra till mig för mycket uppmärksamhet ( både ljud och utseendemässigt) ?
    kör på en polini sport istället och stryp av orginal röret, så låter den exakt som orginal men går tusen ggr bättre

  30. #120

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    kör på en polini sport istället och stryp av orginal röret, så låter den exakt som orginal men går tusen ggr bättre
    Okej, men vad är dt för skildnad på 10mm och 12mm kolvbult ?
    I'm fuckin' instoppable!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in