1. #1

    Question Pro Replica rör

    Hej! Jag har en Jetforce C-tech som hade ett leoVince zx rör förut men det gick sönder och jag köpte då ett Pro Replica rör men jag har kvar de vikter och fjädrar som man fick med från LeoVince röret och inget annat motormässigt är ändrat förutom rör och vikter och fjädrar och ingen variator ring.. nu är det så att Jetforcen går skit dåligt efter att jag har bytt till Stage6 röret... när jag hade Leovince röret så gick den jätte bra med bra axx och topp nu har den dåligt axx och dålig topp.. hur ska jag göra för att få den att gå bra?

    Nu när jag kör med Stage6 röret så går den jätte segt i början och typ "puffar" ifrån avgasröret men efter 5-10 meter sen sticker den iväg. Min kompis har sagt att jag ska byta Koppling och kopplings klocka... en annan kompis säger att jag ska byta variator och en annan kompis säger att jag ska byta till en större förgasare... Hjälp mig!! Tack på förhand

    MVH Alex.
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  2. #2
    Har du dragit pluggen i röret?
    Har du bytt munstycke?

  3. #3
    har inget med koppling eller variator att göra, för det första är pro replican ett högvarvigt rör sen måste du ställa in förgasaren efter röret! alltså byta munstycke och pilla lite på blandningen

  4. #4
    Nej jag har inte bytt munstycke i förgasaren men några förslag på vad som skulle funka?
    Röret levererades utan plugg...
    Ska jag kanske byta till lättare vikter och hårdare/mjukare fjädrar också?

    Skulle det fungera med att köpa större förgasare? vilken?

    Tack på förhand!!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Nej jag har inte bytt munstycke i förgasaren men några förslag på vad som skulle funka?
    Röret levererades utan plugg...
    Ska jag kanske byta till lättare vikter och hårdare/mjukare fjädrar också?

    Skulle det fungera med att köpa större förgasare? vilken?

    Tack på förhand!!
    köp en dellorto 17,5 mm förgasare och bestycka den rätt så ska du se att den sticker iväg bra i början!

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Nej jag har inte bytt munstycke i förgasaren men några förslag på vad som skulle funka?
    Röret levererades utan plugg...
    Ska jag kanske byta till lättare vikter och hårdare/mjukare fjädrar också?

    Skulle det fungera med att köpa större förgasare? vilken?

    Tack på förhand!!
    Pro replica levereras MED strypning om du har köpt det helt nytt. Angående munstycket så får du själv mixtra med strorlekar men du ska gå upp ungefär 10 +/- storlekar. Gör först detta och se sen hur den går.

    Mvh

  8. #8
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Pro replica levereras MED strypning om du har köpt det helt nytt. Angående munstycket så får du själv mixtra med strorlekar men du ska gå upp ungefär 10 +/- storlekar. Gör först detta och se sen hur den går.

    Mvh
    http://twostroke.se/product.asp?product=19206

    står annars där att det levereras ostrypt men vad vet jag..

  9. #9
    Vilket den gjorde också
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  10. #10
    Konstigt, polaren hade plugg i sitt =/

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    köp en dellorto 17,5 mm förgasare och bestycka den rätt så ska du se att den sticker iväg bra i början!

    "Bestycka"? vad betyder det??? :$ ... Skicka en länk på en bra förgasare som jag skulle kunna tänkas köpa

    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Konstigt, polaren hade plugg i sitt =/
    Men de till Minarelli är pluggade...
    Senast redigerat av JetforceAlex den 2010-10-11 klockan 18:39.
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    "Bestycka"? vad betyder det??? :$ ... Skicka en länk på en bra förgasare som jag skulle kunna tänkas köpa



    Men de till Minarelli är pluggade...
    Okej, sry visste inte det

    Bestycka förgasaren är samma som att ställa in den

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Okej, sry visste inte det

    Bestycka förgasaren är samma som att ställa in den
    haha lugnt.

    Okej, förslag på förgasare?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  14. #14
    Du är ju inte tvungen att byta förgasare men om du ska det så blir en 17,5mm hur bra som helst Kan tyvärr inte rekommendera någon då jag inte har erfarenhet av någon, men in på twostroke och kolla

    Mvh

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    haha lugnt.

    Okej, förslag på förgasare?
    här har du!
    http://twostroke.se/product.asp?product=7584

  16. #16
    Tack!

    Men om jag vill uppnå bättre axx och kanske förlorar lite på topp hastigheten, vilka vikter och fjädrar ska man ha då?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Du behöver inte byta nån jävla förgasare/koppling och allt vad det nu var.
    Köp några munstycken / andra vikter / andra kopplingsfjädrar och prova dig med.
    så kommer den gå minst eller till och med bättre än innan!

    Eller så köper du 70cc + större förgasare ( 17,5mm - 21mm ) så kommer
    den gå ännu bättre.
    Vill inte ha 70cc "/... men har du några förslag på vikter, fjädrar, munstycken?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Vill inte ha 70cc "/... men har du några förslag på vikter, fjädrar, munstycken?
    köp en sats och testa dig fram, enklaste sättet!

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    köp en sats och testa dig fram, enklaste sättet!
    Okej tack!

    Men om jag skulle köpa en större förgasare så skulle den här fungera? http://cykelkraft.se/index.php?conte...menu#moreinfo9 En 17,5mm Motoforce.

    Och vad har en Jetforce 07a för orginal huvudmunstycke storlek? (Gurtner 12mm Original förgasare)
    Senast redigerat av JetforceAlex den 2010-10-12 klockan 12:45.
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in