1. #1

    Körde utan kylarvatten, nu så vägrar den starta

    Tjena. Va i skolan för typ en vecka sen och när jag gick ut till moppen för att köra hem såg jag att den hade läckt nånting, var en stor jävla pöl under dracen. Så ja kollade i tanken men det hade inte runnit ut nånting därifrån, men hade inte en enda jävla tanke på att det kunde varit kylarvattnet....
    Menmen, iallafall så när jag skulle kicka så gick den jäveln inte igång, ändå efter 40 kickar...
    Så tänkte "äh vafan får väl prova o rulla igång skiten" så gjorde de, o då startade den med en gång. Sen gick den som vanligt hem o så, sen på kvällen när ja skulle köra med en kompis så startade den perfekt, på 1a kicken... (?)
    Men iallafall, körde då o sen hem, sen så stog den i typ 3 dagar i garaget, sen när ja skulle starta den så starta inte skiten så ja kolla tändstiftet och kylarvattnet, o de var ju fan tomt så fyllde på, , men stiftet var helt jävla "dyngsurt" så köpte ett nytt stift o satte i , då startade den på typ 10e kicken men dog efter 2 sekunder....
    Sen tog ja ur de o de va oxå helt jävla blött så tror den får för mkt bensin? Hur ställer man in det ? (på en original rieju drac 02)
    Kommer en jävla massa bensin ur avgas"öppningen" vid cyllen...


    Hjälp en moppekåt kille, snälla?

  2. #2
    Vevhuset kan vara fyllt med bensin?

  3. #3
    säker på att de är bensin och inte vatten som blöter stiftet?
    Riding around on my moped, burning out, having fun!

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Vevhuset kan vara fyllt med bensin?
    Är nybörjare, men hur får man ut de då?
    Citat Ursprungligen postat av holt Visa inlägg
    säker på att de är bensin och inte vatten som blöter stiftet?
    Ja, för det luktar bensin som fan..
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    ta komp prov. bör ligga vid 7 + ungefär.
    Okej, hur "mäter" man det då? Behöver ja nått special verktyg eller?

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ta bort röret, och plocka ur tändstiftet.
    Sen lägger du i 2an eller nåt och springer igång den, fast med tändningen av (låter lite konstigt ).

    Så gjorde jag med HKn, och då kom all bensin ur.
    Okej, polaren så nått om att göra så men ja våga inte pröva ( ) men ska testa imon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in