1. #1

    Polerings utav tank/bakskärm ->mt5<-

    Shuhu. Undrar om det går bra att polera tank / bakskärm på mt5? tänkt mest på rost. vad ska jag göra för att hålla rosten borta?

    Andra bra tips?

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    tror att de bara är aluminium och rosfritt man kan polera utan att de rostar men de går nog att göra de på stål också men då måste man nog klarlacka de

  3. #3
    Tror du det håller med endast klarlack då? eller någon med ett säkert inlägg?

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av 1157126 Visa inlägg
    Tror du det håller med endast klarlack då? eller någon med ett säkert inlägg?
    jag är säker på att de håller med klarlack bara du täcker hela tanken men de blir inte lika blankt som i rostfritt eller alu när du klarlackar

  5. #5
    Ok. hur blir reslutat ungefär då? du har inte lust att hjälpa mig fixa någon bild eller något? tänkte så man ser på en ungefär innan man börjar länge ner en massa jobb

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av 1157126 Visa inlägg
    Ok. hur blir reslutat ungefär då? du har inte lust att hjälpa mig fixa någon bild eller något? tänkte så man ser på en ungefär innan man börjar länge ner en massa jobb


    så ser de ut när man polerar en alu tank http://www.sporthoj.com/forum/attach...1&d=1166215435

  7. #7
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Mt-5 tank och bakskärm är inte aluminium, och jag tror inte det skulle bli så snyggt att polera det faktiskt

  8. #8
    Skiter i vad du* tycker. vill somsagt ha råd hur jag ska göra för att det inte ska rosta

    Vet hur det ser ut när man polerar alu polerat förr.. men senast jag polerade mitt avgasrör så började det rosta som in i helvete.
    Senast redigerat av 1157126 den 2010-10-04 klockan 21:50.

  9. #9
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Mt-5 tank och bakskärm är inte aluminium, och jag tror inte det skulle bli så snyggt att polera det faktiskt

    de sa jag inte häller om de va de du mena men hittade ingen bild på en ståltank bara på en alu tank

  10. #10

  11. #11
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    plåt* det går att polera men man måste ha klarlack, för färgen är ju igentligen till för att skydda plåten mot rostangrepp osv


    de är väll stålplåt eller??

  12. #12

  13. #13
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kroma ist. klarlacken tar bort all glans typ

    men att kroma den tanken kosstar typ 2k också tror inte han vill lägga de på att kroma en tank om han inte har en väldigt tjock plånbok då villsäga

  14. #14

  15. #15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in