1. #1

  2. Det är ju ditt fel som skickar pengar till honom innan du fått ditt paket. Se till att dem skickar med postförskott eller efterkrav med bussgods.

  3. #3

  4. Vad jag vet så är det upp till köparen att se till att allt går som det ska.

  5. #5


  6. #7
    Försök ringa han och om det inte hjälper så ring hans föräldrar o snacka om saken. Hjälper det inte samla ihop några polare o åk till han o ta ett "snack"! Typ de bästa man kan göra i din situation..

  7. #8
    kan vara bra att du lägger upp vem det är.. så ingen annan blir lurad :

  8. #9
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    kan vara bra att du lägger upp vem det är.. så ingen annan blir lurad :
    Bra sagt grabben!

  9. #10
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Försök ringa han och om det inte hjälper så ring hans föräldrar o snacka om saken. Hjälper det inte samla ihop några polare o åk till han o ta ett "snack"! Typ de bästa man kan göra i din situation..
    Det enda som förmodligen ger dig pengarna tillbaks, tala med knogarna!
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  10. #11

  11. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej, det ska man inte göra än.




    Däremot vill jag att du tar kontakt med mig Lennart och pratar om det hela så ska jag se hur långt jag kan hjälpa dig. Att du har betalat för en vara du inte har fått är inte okej. Ge mig lite uppgifter om personen så ska du se att du får tillbaka dina pengar rätt snabbt...
    låter som nästa samma kille som jag tror blivit lurad, köpte ett kåpsett och en tank men fick aldrig några saker av honom när de har gått 3,5 vecka nu, sen svara han inte på msn längre!

  12. #13

  13. #14


  14. Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Ring hans föräldrar och säg att du polisanmäler han för bedrägeri och dom för skyddande av brottsling och hoppas på att dom inte kan så mycket om juridik så kanske han ger sig ?

    Vet att det antagligen inte skulle funka så men värt ett försök iallafall

  15. #16

  16. #17

  17. Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  18. #19


  19. #21
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    en liten update.

    polisen hade ringt hans pappa igår som inte hade haft en aning. han hade inge skickat något paket åt sonen utan motorn hade legat på sin plats i garaget hela tiden.

    pappan fick tag på mitt nummer och så ringde han och bad om ursäkt osv.

    sonen får nog en redig utskällning när han kommer hem från skolan för pappan var skitförbannad.
    Dagens Win? skönt att det löste sig
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  20. #22


  21. #24
    Citat Ursprungligen postat av lennart Visa inlägg
    joo redigt skönt
    vad hände?

  22. #25


  23. Citat Ursprungligen postat av danisch Visa inlägg
    Skulle gärna vilja veta vem det är. Kollar själv mycket i säljes delen och köper mycket. Kan du tänka dig skriva ett PM om du inte vill förstöra hela hans liv här på moppenet /// Danne
    Alla behöver inte veta vem det var. MEN ! det ni borde lära er ungdomar är att på internet handlar man smart. Finns massa olika sätt. Bästa är postförskott eller paypal.
    Använder man skallen när man handlar över internet så slipper man bli lurad, och då slipper ni whina här på forumet.

    Ärendet är enligt mig utagerat, och grattis till en bra lösning lennart. Om det inte är trådskaparen emot så bommar jag och låser här.Trevlig helg gossar !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in