Sidan 95 av 102 Första ... 45859394959697 ... Sista
  1. #2821

  2. #2822
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg



    Och såhär ser jag ut just nu:



    Som ni ser har jag en rätt oskön kagge som jag gärna blir av med, tips..?
    vänta nu, va?
    kagge? jag ser då ingen kagge..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #2823
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Har hört det massa gånger av folk som ska börja träna. "Inte ute efter att bli en bodybuilder".

    Ozcaarl, du är inte lönnfet. Deffar du nu så kommer det bara se värre ut imo, visst man kanske kan få fram lite separationer på magen med inte värt det, du kommer se ut som en undernärd pinne bara. Kör långsam bulk och satsa på strandraggandet nästa år istället
    Kör på som vanligt ett tag nu och ser vart det tar mig.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    vänta nu, va?
    kagge? jag ser då ingen kagge..
    Har en stenhård mage sen ett hyfsat för stort lager fett på det, ingen ölkagge direkt men det ser ju inte bra ut. Känns ju lagom deprimerande när ett 50tal bilringar dyker upp i sittande ställning också.

  4. #2824
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg

    Har en stenhård mage sen ett hyfsat för stort lager fett på det, ingen ölkagge direkt men det ser ju inte bra ut. Känns ju lagom deprimerande när ett 50tal bilringar dyker upp i sittande ställning också.
    Varför bry sig? Kör på magövningar, och se till att dela upp dina pass lite mer (dvs fler pass om du vill komma nånstans)

    Och glöm inte kycklingen! 95% kyckling, resten potatis.
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2012-07-07 klockan 19:41.

  5. #2825
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Kör på som vanligt ett tag nu och ser vart det tar mig.



    Har en stenhård mage sen ett hyfsat för stort lager fett på det, ingen ölkagge direkt men det ser ju inte bra ut. Känns ju lagom deprimerande när ett 50tal bilringar dyker upp i sittande ställning också.
    haha, lika här. väger ca 74kg och dom tittar ju fram när man sitter i soffan vid datorn.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #2826
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Har en stenhård mage sen ett hyfsat för stort lager fett på det, ingen ölkagge direkt men det ser ju inte bra ut. Känns ju lagom deprimerande när ett 50tal bilringar dyker upp i sittande ställning också.
    Din mage är inte "stenhård", no offence eller så. Jag personligen har svårt för denna "silverskedsmentalitet" många sitter inne med (tror inte jag är ensam). Folk vill ha resultat men vill inte träna, eller äta därefter.

    Du ska få det svart på vitt. Börja med att prioritera, lägg upp en plan, skippa alkoholen, ät en proteinrik kost med mycket kött, håll inne på kolhydraterna, träna som ditt liv berodde på det, vila.

    Om du nu vill ha rutor så får du köra mycket core-baserade övningar. Tunga sådana. Mark, böj, cablecrunches, hjulet, dragonflags osv.

    Skippa deffen för du måste bygga upp massa först.

    Sköt allt snyggt och konsekvent så ska du se att resultaten kommer därefter.


    Edit: Old school is back. 2000-talets Serge Nubret!

    Senast redigerat av Parden den 2012-05-25 klockan 14:32.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  7. #2827
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Din mage är inte "stenhård", no offence eller så. Jag personligen har svårt för denna "silverskedsmentalitet" många sitter inne med (tror inte jag är ensam). Folk vill ha resultat men vill inte träna, eller äta därefter.

    Du ska få det svart på vitt. Börja med att prioritera, lägg upp en plan, skippa alkoholen, ät en proteinrik kost med mycket kött, håll inne på kolhydraterna, träna som ditt liv berodde på det, vila.

    Om du nu vill ha rutor så får du köra mycket core-baserade övningar. Tunga sådana. Mark, böj, cablecrunches, hjulet, dragonflags osv.

    Skippa deffen för du måste bygga upp massa först.

    Sköt allt snyggt och konsekvent så ska du se att resultaten kommer därefter.


    Edit: Old school is back. 2000-talets Serge Nubret!

    Det var ett evigt tjat om rutor, har aldrig sagt något om att jag tränar för att få rutor. Jag kommer att tänka på vad jag käkar i framtiden och jag kommer att träna så mycket jag kan, men jag kommer inte gå från att inte träna någonting alls till att träna som om mitt liv berodde på det. Man måste börja någonstans! Tack för svar i vilket fall, kommer förmodligen synas mer i den här tråden.

  8. #2828
    Fuck magrutor!

    Haha, har ett högt antal fettceller naturligt så buhuu på det, spelar inte så stor roll som 95a ändå tycker jag.. haha
    nån bild från januari tror jag.. fet såklart men det duger!
    Namn:  IMG_0091.jpg
Visningar: 523
Storlek:  93,6 KB

    får inte till deltsen ja vet

  9. #2829
    Har tränat i ca 3 månader nu och ser ganska stor skillnad. Är dock rätt tanig från början så jag tänkte börja bulka inom en snar framtid, men hur ska jag göra med mat? Vad ska jag äta mycket av osv? Kan inte bestämma lunch och middag själv.

  10. #2830
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Har tränat i ca 3 månader nu och ser ganska stor skillnad. Är dock rätt tanig från början så jag tänkte börja bulka inom en snar framtid, men hur ska jag göra med mat? Vad ska jag äta mycket av osv? Kan inte bestämma lunch och middag själv.
    Ät, ät och ät
    Träna, ät ät ät
    Vila, ät ät ät sova äta äta äta äta äta träna äta äta äta vila äta äta äta sova
    YEAAAAH BUDDY.

    Ät proteinrikt, ät endast snabba kolhydrater innan/efter träning som pre eller post-tränings käk
    Äter du kolhydrater annars så käka helst långsamma, snabba kolhydrater som t.ex vanlig pasta osv är bara skit i längden(talar både anekdotiskt och från fakta)

    Kötta med basövningar och många set för ökad hypertrofi(muskeltillväxt)
    Det händer inte mycket om du bara kör 3 set på varje övning.. kör minst 5 per övning.

    hantelcurls? pfft. skivstångscurls, yes.
    benspark? pfft. knäböj/hacklift, yes.
    axellyft på en maskin? pfft. militärpress, yes.

    orkar inte med stor å liten bokstav nu blablalbalbal.
    ba fråga om du undrar något.. han varit med ett tag känner jag

  11. #2831
    Utvecka vad felet är på hantelcurls, variation skadar inte alls. Sen blir hammercurls väldigt svårt med skivstång Kör du en benövning? Man kan faktiskt kombinera benspark och knäböj...
    F.d summertime

  12. #2832
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Utvecka vad felet är på hantelcurls, variation skadar inte alls. Sen blir hammercurls väldigt svårt med skivstång Kör du en benövning? Man kan faktiskt kombinera benspark och knäböj...
    Han skulle börja bulka, å vill bygga massa/muskler.
    Jag gav han ett råd om vad han borde köra då dem är väl kända för att vara de bästa övningarna för just det.

    Toppa desserten kan han göra senare, variation är inget du behöver hela tiden.
    Kroppen anpassar sig inte lika så som du skulle bli van med nikotin eller få sötsugsanfall.

    Chocka musklerna kan han göra efter ett par månader, men som nybörjare så borde han hålla sig till detta.
    Chockträning å spontana byten av scheman är något för mer erfarna som vet vad kroppen svarar bäst på och vad som förblir nack- å fördelen av det följande valet.

    ps
    hammercurls är inte hantelcurls
    å koncentrationcurls har inget med dem å göra heller.

    det skulle vara som att förknippa enarms hantelrodd med pinching.
    kör en benövning? dummaste jag hört.
    ja det kan man om man vill

  13. #2833
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Ät, ät och ät
    Träna, ät ät ät
    Vila, ät ät ät sova äta äta äta äta äta träna äta äta äta vila äta äta äta sova
    YEAAAAH BUDDY.

    Ät proteinrikt, ät endast snabba kolhydrater innan/efter träning som pre eller post-tränings käk
    Äter du kolhydrater annars så käka helst långsamma, snabba kolhydrater som t.ex vanlig pasta osv är bara skit i längden(talar både anekdotiskt och från fakta)

    Kötta med basövningar och många set för ökad hypertrofi(muskeltillväxt)
    Det händer inte mycket om du bara kör 3 set på varje övning.. kör minst 5 per övning.

    hantelcurls? pfft. skivstångscurls, yes.
    benspark? pfft. knäböj/hacklift, yes.
    axellyft på en maskin? pfft. militärpress, yes.

    orkar inte med stor å liten bokstav nu blablalbalbal.
    ba fråga om du undrar något.. han varit med ett tag känner jag
    Haha, det hjälper inte att man har varit med ett tag om man inte kan så mycket (säger en hel del fel saker) =)

  14. #2834
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Haha, det hjälper inte att man har varit med ett tag om man inte kan så mycket (säger en hel del fel saker) =)

    +1


    Och om du har "varit med ett tag" så kanske du bör fundera på om din kunskap är så värst bra. Då din fysik inte är imponerande för fem öre.
    F.d summertime

  15. #2835
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    +1


    Och om du har "varit med ett tag" så kanske du bör fundera på om din kunskap är så värst bra. Då din fysik inte är imponerande för fem öre.
    Lite onödigt kaxigt kanske, han försöker ju så gott han kan. Du vet ju inte hur länge han tränat för att uppnå den fysik han har idag.
    Och dumt att kasta sten i glashus också

  16. #2836
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Tjena killar! Brukar äta i skolan rätt ofta men vid vissa tillfällen funkar det tyvärr inte och då blir det att man drar till donken. Vad ska man äta och dricka där för att det inte skall påverka ens form allt för mycket?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #2837
    En sallad och en Ramlösa eller liknande. Hur bra deras sallader är låter jag vara osagt.
    F.d summertime

  18. #2838
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    En sallad och en Ramlösa eller liknande. Hur bra deras sallader är låter jag vara osagt.
    Okej, så några Cheeseburgare och en cola-zero funkar inte heller?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #2839
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, så några Cheeseburgare och en cola-zero funkar inte heller?
    Cheesen innehåller ju 300 kcal. Så två stycken plus en cola light blir ju 600 kcal och drygt 32 gram protein.
    Duger väl, men inte speciellt bra! Ungefär som skollunchen om man äter någorlunda mycket skulle jag säga.
    Dock mindre med protein.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #2840
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, så några Cheeseburgare och en cola-zero funkar inte heller?

    Äsch kör på, så noga behöver det inte vara så länge man inte gör det hela tiden
    F.d summertime

  21. #2841
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Cheesen innehåller ju 300 kcal. Så två stycken plus en cola light blir ju 600 kcal och drygt 32 gram protein.
    Duger väl, men inte speciellt bra! Ungefär som skollunchen om man äter någorlunda mycket skulle jag säga.
    Dock mindre med protein.
    Det är väll just det, gillar jag inte maten i skolan så blir att man knappt äter något alls.
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Äsch kör på, så noga behöver det inte vara så länge man inte gör det hela tiden
    Ska göra det. Tränar ändå minst 4 gånger i veckan så det borde fungera?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #2842
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Haha, det hjälper inte att man har varit med ett tag om man inte kan så mycket (säger en hel del fel saker) =)
    Okej, tyvärr så är det ju inte så

    Det hjälper en jävla massa, det kallas erfarenhet ditt nötskal.
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    +1


    Och om du har "varit med ett tag" så kanske du bör fundera på om din kunskap är så värst bra. Då din fysik inte är imponerande för fem öre.
    Jag är 95a.
    Så jo, det är det ju tyvärr

    Din är ju inte heller nå imponerande om du nu tycker det.
    Sen så har ju min kunskap även gett mig erbjudande om jobb på Sats och Flex samt hjälpt folk en hel jävla del.

  23. #2843
    Du är född 95 och anser dig ha "varit med ett tag"?


    Känns som att man ska ha tränat ett par år för att säga så.
    F.d summertime

  24. #2844
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Okej, tyvärr så är det ju inte så

    Det hjälper en jävla massa, det kallas erfarenhet ditt nötskal.


    Jag är 95a.
    Så jo, det är det ju tyvärr

    Din är ju inte heller nå imponerande om du nu tycker det.
    Sen så har ju min kunskap även gett mig erbjudande om jobb på Sats och Flex samt hjälpt folk en hel jävla del.
    Du är möjligtvis inte släkt med Martin Löwgren?

  25. #2845
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du är född 95 och anser dig ha "varit med ett tag"?


    Känns som att man ska ha tränat ett par år för att säga så.
    Haha, nej nu missförstod du mig ^^

    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Du är möjligtvis inte släkt med Martin Löwgren?
    Nej men om han heter Lowgrein på Body så har jag sett han ett par gånger för den delen.
    Vadåra, någon ohumanistisk början till en massa spydiga kommentarer från din sida?

  26. #2846
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Haha, nej nu missförstod du mig ^^


    Nej men om han heter Lowgrein på Body så har jag sett han ett par gånger för den delen.
    Vadåra, någon ohumanistisk början till en massa spydiga kommentarer från din sida?
    Nej inte Lowgrein på Body. Martin Löwgren är känd som "axon".

  27. #2847
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Nej inte Lowgrein på Body. Martin Löwgren är känd som "axon".
    Jaja juste, han känner jag till.
    Visste bara inte vad han hette

    Brukade läsa lite ibland på hans blogg för ett tag sedan...

    VAD är din poäng ?

  28. #2848
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Okej, tyvärr så är det ju inte så

    Det hjälper en jävla massa, det kallas erfarenhet ditt nötskal.

    Haha, varför slutade du svara 2 sidor tillbaks ? För att du kände att du hade FEL och att det inte var någon ide att argumentera tillbaka??

  29. #2849
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Haha, varför slutade du svara 2 sidor tillbaks ? För att du kände att du hade FEL och att det inte var någon ide att argumentera tillbaka??
    Är inte inne hela tiden så jag ser inte om någon citerar eller inte, ska kolla vad söta Bosse har skrivit nu.

  30. #2850
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    1. Jo, fibrer påverkar avsevärt hur fort upptagningen sker av kolhydraterna i magen/tarmen!


    2. 4 reps och 10 set så har kalle eller vad du kallar han haft på mer vikter och ansträngt kroppen mer men inte lika länge!
    Hypertrofi är likadant som muskeltillväxt. Man får mer muskeltillväxt när man kör 10 rep och 4 set än tvärt om. Man blir däremot starkare om man kör färre reps och fler set.
    Det är bara att kolla på styrkelyftare och bodybuildare på hur dom tränar så ser du att du har fel. Men det är också bara riktlinjer det finns mycket som spelar in.
    Bigger weights may not beget bigger muscles http://www.nrcresearchpress.com/doi/...1139/h2012-022


    3. Man ska inte tro på allting man läser på internet. Man kan inte "forma" en muskel med en viss sorts övning där muskeln inte blir större/starkare.
    Man kallar knäböj en BYGG övning för man kan använda TYNGRE vikter än om man gör en benspark. Kör man knäböj så gynnar det mer muskeltillväxt än om man kör benspark. Det är vi väl överens om. Men benspark är som vilken annan övning som helst där man inte kan använda så mycket vikter. Och varför ska man då köra benspark och knäböj på olika dagar ? och varför skulle man inte kunna bli starkare/större med benspark?

    =)
    1.
    Ja, men dock inte avsevärt.

    2.
    Jo men nu är det så att bodybuilders kör inte rent så just därför kan dem också köra väldigt långa set, å dem kör fortfarande rätt många också.
    Jag har inte heller sagt att tyngre vikter bygger större muskler, det var en jämförelse på medelpersonen i gymmet.

    Jag menar också i en långsam takt, du ska inte ravea stången

    3.
    Därför tar man allt med en nypa salt, som du t.ex gör.
    Det är exakt det man kan, man kan inte FORMA den hur man vill men man kan gå från en tjock-liknande till en mer ''separerad''
    exempelvis genom att träna muskeln från olika vinklar.


    Jag förespråkar mycket som just fungerar bra för mig, det må inte fungera för dig men det har då gjort susen på min unga kropp.
    Edit
    ledsen för dubbelpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in