Sidan 93 av 102 Första ... 43839192939495 ... Sista
  1. #2761
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Broscience?
    hehe

  2. #2762
    Bellmans avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Mitt i sverige!
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Där har jag varit. Det sämsta beslutet jag nånsin gjort.
    Många har varit där, hoppas vi räddade denna pojke!

    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Skippa kolhydraterna ett par timmar innan läggdags, det kommer hjälpa ökningen avsevärt i längden.
    Det sabbar dina insulinnivåer vilket sabbar dina ökningar.


    Träningen är slut cirka 2timmar innan sängdax, så finns nog inget bättre ställe att proppa i sig kolhydrater. (Då det blir som 2 sammanhängande mål, med cirka 15minuters paus mellan mina 2 mål, försökt att äta det tidigare på dagen, men hungern finns helt enkelt inte, och större mål på dagen är jag heller inte så motiverad för! Så kör på detta istället)

    -För träningsresultaten är det mycket viktigare att fylla på glykogendepåerna och förhindra muskelnedbrytning, vilket kolhydrater gör i detta tillfälle.

    Kolhydrater efter träning lagras inte heller som kroppsfett, win win!

    Vh
    Bellman

    PS. jag äter väldigt segt!
    L'existentialisme est un humanisme

  3. #2763
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Löser sig nog ska du se. Kolla lite motivationsvideos och kötta!

    Går frammåt. Lutar åt Fitness5 framövet.
    Hur ligger du till i dom olika grenarna?

  4. #2764
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Någon här som kan ge tips på hur man får motivationen till att äta rätt? Tränar kondition ca 3-4 gånger i veckan och gymar eller kör fys 1 gång i veckan. Känner dock att jag hade kunnat nå en mycket bättre kondition samt bränt mer fett om jag ätit bättre. Så jag vet att jag måste ta tag i det, men inte hur.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #2765
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon här som kan ge tips på hur man får motivationen till att äta rätt? Tränar kondition ca 3-4 gånger i veckan och gymar eller kör fys 1 gång i veckan. Känner dock att jag hade kunnat nå en mycket bättre kondition samt bränt mer fett om jag ätit bättre. Så jag vet att jag måste ta tag i det, men inte hur.
    http://www.youtube.com/watch?v=Sk56VxaeqEQ

    Den bästa motivationsfilmen tycker jag!

  6. #2766
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Hur ligger du till i dom olika grenarna?
    Chins: 30.
    Dips: 56.


    Det är dom noteringarna jag har gjort hittills. Ska se vad jag ligger till i bänken och böj. Bänken misstänker jag inte är några större probs. Böj däremot är nåt jag får jobba med då jag har slarvat rätt mycket med benen då motovationen där är i botten.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  7. #2767
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Chins: 30.
    Dips: 56.


    Det är dom noteringarna jag har gjort hittills. Ska se vad jag ligger till i bänken och böj. Bänken misstänker jag inte är några större probs. Böj däremot är nåt jag får jobba med då jag har slarvat rätt mycket med benen då motovationen där är i botten.
    Imponerande! Hur länge har du tränat och hur gammal är du?

  8. #2768
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Imponerande! Hur länge har du tränat och hur gammal är du?
    Cirka 1,5 seriöst blir det nu. Är 20 år.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  9. #2769
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Cirka 1,5 seriöst blir det nu. Är 20 år.
    Fett! Hoppas på liknande resultat när jag är 20 också. Jag är 16år nu och känner mig ruggigt klen
    för min ålder. Har tränat i 2år nu

    75kg bänk
    13st pullups
    15st chins
    dips har jag inte mätt..

  10. #2770
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Fett! Hoppas på liknande resultat när jag är 20 också. Jag är 16år nu och känner mig ruggigt klen
    för min ålder. Har tränat i 2år nu

    75kg bänk
    13st pullups
    15st chins
    dips har jag inte mätt..
    För din ålder är det rätt bra.

    Ät bra, vila, Ha TÅLAMOD och kriga på gymmet som om varje dag vore den sista du kliver in där. Varje dag är ett tillfälle som du loosar om du inte gör rätt. En förlorad dag är en dag längre det tar för dig att bli bättre. Att inte vara nöjd med sin tidigare prestation betyder bara att man kommer att förbättra. Och låt dig inte sänkas av dom dagarna det går åt helvete, för det kommer det att göra. Ta istället nya tag och reflektera över vad som gick fel. Låt dig inte påverkas om vad folk runt omkring dig uppfattar dig som. Bryr man sig om vad andra pysslar med på gymmet så har man problem.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  11. #2771
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    För din ålder är det rätt bra.

    Ät bra, vila, Ha TÅLAMOD och kriga på gymmet som om varje dag vore den sista du kliver in där. Varje dag är ett tillfälle som du loosar om du inte gör rätt. En förlorad dag är en dag längre det tar för dig att bli bättre. Att inte vara nöjd med sin tidigare prestation betyder bara att man kommer att förbättra. Och låt dig inte sänkas av dom dagarna det går åt helvete, för det kommer det att göra. Ta istället nya tag och reflektera över vad som gick fel. Låt dig inte påverkas om vad folk runt omkring dig uppfattar dig som. Bryr man sig om vad andra pysslar med på gymmet så har man problem.

    Tack ska du ha! Kul att du tog dig tid att skriva texten, den fick mig på mycket bättre humör.
    Ska tänka på detta och se framåt Kötta på! Det enda rätta

  12. #2772
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Bryr man sig om vad andra pysslar med på gymmet så har man problem.
    Älskar folk som hela tiden går runt och bryr sig om vad folk tycker om de på gymmet...

    Lite boobies igår


    Viktfest

  13. #2773
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    För din ålder är det rätt bra.

    Ät bra, vila, Ha TÅLAMOD och kriga på gymmet som om varje dag vore den sista du kliver in där. Varje dag är ett tillfälle som du loosar om du inte gör rätt. En förlorad dag är en dag längre det tar för dig att bli bättre. Att inte vara nöjd med sin tidigare prestation betyder bara att man kommer att förbättra. Och låt dig inte sänkas av dom dagarna det går åt helvete, för det kommer det att göra. Ta istället nya tag och reflektera över vad som gick fel. Låt dig inte påverkas om vad folk runt omkring dig uppfattar dig som. Bryr man sig om vad andra pysslar med på gymmet så har man problem.
    Du har ingen dagsformsbild? Tror inte att jag har sett någon från dig tidigare.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Älskar folk som hela tiden går runt och bryr sig om vad folk tycker om de på gymmet...

    Lite boobies igår
    [IMG]http://i46.tinypic.com/125qtfk.jpg[/IG]

    Viktfest
    [IMG]http://i45.tinypic.com/2ykmjcp.jpg[/MG]

    Finns inte så mycket att säga, bilden var rätt usel.
    F.d summertime

  14. #2774
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Finns inte så mycket att säga, bilden var rätt usel.
    Var väl lite meningen också.

    Men bara för att:



    183cm
    90 kilo

  15. #2775
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Tack ska du ha! Kul att du tog dig tid att skriva texten, den fick mig på mycket bättre humör.
    Ska tänka på detta och se framåt Kötta på! Det enda rätta
    Bara lite av min filosofi.

    Glömde en sak. Ha alltid en plan också på vad du ska göra när du kliver in och ska köra ditt pass. Citerar Kai Greene: "good preparation prevents poor performance"

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Älskar folk som hela tiden går runt och bryr sig om vad folk tycker om de på gymmet...
    Enbart pajaser.

    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du har ingen dagsformsbild? Tror inte att jag har sett någon från dig tidigare.
    Kan självklart bjuda på en. Tagen i mars dock.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  16. #2776
    Citat Ursprungligen postat av Bellman Visa inlägg
    Många har varit där, hoppas vi räddade denna pojke!





    Träningen är slut cirka 2timmar innan sängdax, så finns nog inget bättre ställe att proppa i sig kolhydrater. (Då det blir som 2 sammanhängande mål, med cirka 15minuters paus mellan mina 2 mål, försökt att äta det tidigare på dagen, men hungern finns helt enkelt inte, och större mål på dagen är jag heller inte så motiverad för! Så kör på detta istället)

    -För träningsresultaten är det mycket viktigare att fylla på glykogendepåerna och förhindra muskelnedbrytning, vilket kolhydrater gör i detta tillfälle.

    Kolhydrater efter träning lagras inte heller som kroppsfett, win win!

    Vh
    Bellman

    PS. jag äter väldigt segt!
    Ok, men tränar man så pass sent så är det okej.

    Kör som du vill

    Kolhydraterna har inget med muskelnedbrytningen att göra.
    Nej men det kommer öka vätskan i kroppen avsevärt, så du kommer se mer ut som en ballong på morgonen

  17. #2777
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    En banan innehåller även en massa fibrer som gör så att det inte blir så mycket "snabba kolhydrater" längre. Men endå snabbast kolhydrater av frukterna tror jag =)
    För att öka Hypertrofin så är det väl fler reps och inte fler set som gäller!.
    Och varför skulle man inte kunna köra benspark och benpress på samma dag. Det med att benspark bara "formar" muskeln och inte "gör den större/starkare" tror jag inte ett dugg på.
    Har du någon källa på det eller vad har du fått det ifrån??
    Fortfarande snabba kolhydrater, lite fibrer hit å dit påverkar inte effekten av snabba kolhydrater?
    Ja, frukter har en snabb variant av kolhydrater.

    Nej då, vi säger så här.
    Kalle nisse kör 10 reps och 4 set, och byter sedan övning.
    Hans bror kör 4 reps och 10 set, och byter sedan övning.

    Med detta så har han ökat hypertrofin avsevärt med tanke på att han kunnat lägga på högre vikter och ansträngt kroppen mer än vad hans bror Kalle nisse kunde på 4 set.

    Varför?
    Jo för benspark är en sådan övning, vad fan tror du man kallar knäböj å andra PRESSövningar för en BYGG övning?


    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Broscience?
    Nu var ju jävligt rolig, va?

    Bara för att jag inte sparar allt jag läser till mig som dig eventuellt så betyder det inte genast att det är broscience.
    Du vet vad du ska söka på för att få fram fakta om mitt påstående, så sätt igång.

    Jag förespråkar bara det, jag bevisar det inte.
    Jag är inte här för att trycka in något i huvudet på dig, bara hjälpa till.

  18. #2778
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Nu var ju jävligt rolig, va?

    Bara för att jag inte sparar allt jag läser till mig som dig eventuellt så betyder det inte genast att det är broscience.
    Du vet vad du ska söka på för att få fram fakta om mitt påstående, så sätt igång.

    Jag förespråkar bara det, jag bevisar det inte.
    Jag är inte här för att trycka in något i huvudet på dig, bara hjälpa till.
    Nej, jag tänker inte sitta och söka på nåt för att få fram "fakta" för nåt du påstår. Jag förväntar mig att man backar sina påstående med fakta i samma veva som man postar nåt, speciellt i den här tråden.

    Om du inte kan backa upp dina påståenden med fakta för nåt du förespråkar så ska du ju inte heller tjura ifall du blir ifrågasatt.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  19. #2779
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Nu var ju jävligt rolig, va?

    Bara för att jag inte sparar allt jag läser till mig som dig eventuellt så betyder det inte genast att det är broscience.
    Du vet vad du ska söka på för att få fram fakta om mitt påstående, så sätt igång.

    Jag förespråkar bara det, jag bevisar det inte.
    Jag är inte här för att trycka in något i huvudet på dig, bara hjälpa till.
    Oj, nu lugnar vi ner oss några steg va... För mycket bola och fel vecka?

    hej hej hej

  20. #2780
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Nej, jag tänker inte sitta och söka på nåt för att få fram "fakta" för nåt du påstår. Jag förväntar mig att man backar sina påstående med fakta i samma veva som man postar nåt, speciellt i den här tråden.

    Om du inte kan backa upp dina påståenden med fakta för nåt du förespråkar så ska du ju inte heller tjura ifall du blir ifrågasatt.
    Jag förstår dig, man skall alltid vara källkritisk.
    Jag tar bara ordet Broscience väldigt allvarligt, det är som att stämpla någon i pannan med en sorts benämning.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Oj, nu lugnar vi ner oss några steg va... För mycket bola och fel vecka?

    hej hej hej
    Jag var inte arg, förtydligade mig bara <3
    Tar inte ''bola'',

  21. #2781
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Jag förstår dig, man skall alltid vara källkritisk.
    Jag tar bara ordet Broscience väldigt allvarligt, det är som att stämpla någon i pannan med en sorts benämning.
    Don't.

    Om du tog illa upp så ber jag om ursäkt. Var inte personligt riktat mot dig så du vet.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  22. #2782
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Don't.

    Om du tog illa upp så ber jag om ursäkt. Var inte personligt riktat mot dig så du vet.
    Accepted,

    gonatt
    Kom på Marathon!

  23. #2783
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Funderar på att börja gymma seriöst igen fast kombinera det med löpträning, fick ett erbjudande om att träna hela sommaren för 100 kr.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #2784
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Fortfarande snabba kolhydrater, lite fibrer hit å dit påverkar inte effekten av snabba kolhydrater?
    Ja, frukter har en snabb variant av kolhydrater.

    Nej då, vi säger så här.
    Kalle nisse kör 10 reps och 4 set, och byter sedan övning.
    Hans bror kör 4 reps och 10 set, och byter sedan övning.

    Med detta så har han ökat hypertrofin avsevärt med tanke på att han kunnat lägga på högre vikter och ansträngt kroppen mer än vad hans bror Kalle nisse kunde på 4 set.

    Varför?
    Jo för benspark är en sådan övning, vad fan tror du man kallar knäböj å andra PRESSövningar för en BYGG övning?
    1. Jo, fibrer påverkar avsevärt hur fort upptagningen sker av kolhydraterna i magen/tarmen!


    2. 4 reps och 10 set så har kalle eller vad du kallar han haft på mer vikter och ansträngt kroppen mer men inte lika länge!
    Hypertrofi är likadant som muskeltillväxt. Man får mer muskeltillväxt när man kör 10 rep och 4 set än tvärt om. Man blir däremot starkare om man kör färre reps och fler set.
    Det är bara att kolla på styrkelyftare och bodybuildare på hur dom tränar så ser du att du har fel. Men det är också bara riktlinjer det finns mycket som spelar in.
    Bigger weights may not beget bigger muscles http://www.nrcresearchpress.com/doi/...1139/h2012-022


    3. Man ska inte tro på allting man läser på internet. Man kan inte "forma" en muskel med en viss sorts övning där muskeln inte blir större/starkare.
    Man kallar knäböj en BYGG övning för man kan använda TYNGRE vikter än om man gör en benspark. Kör man knäböj så gynnar det mer muskeltillväxt än om man kör benspark. Det är vi väl överens om. Men benspark är som vilken annan övning som helst där man inte kan använda så mycket vikter. Och varför ska man då köra benspark och knäböj på olika dagar ? och varför skulle man inte kunna bli starkare/större med benspark?

    =)

  25. #2785
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Funderar på att börja gymma seriöst igen fast kombinera det med löpträning, fick ett erbjudande om att träna hela sommaren för 100 kr.
    Friskis? Isf kommer vi ses där!

  26. #2786

  27. #2787
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Friskis? Isf kommer vi ses där!
    Yes! Gött!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #2788
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Äh, man bör inte hålla sig så sjukt strikt till exakt antal reps/set. Kör varierat, det är bäst. T.ex. öka stegvis i vikter, på så sett så blir det både många och få reps. Kör lite dropset då och då för att få upp lite pump och kör slut på muskeln. Variera!

    Att köra lite blandat är nog det som är mest optimalt över lag. Alla personer är olika, man reagerar olika på olika slags träning.
    För att träna mångsidigt så är det helt korrekt! Men som många föregående talare har sagt så kommer man alltid till en korsning där man måste välja höger eller vänster. Vilket kan innebära styrka eller volym-byggning. Man kan inte vara en strongman och bodybuilder samtidigt. Om man satsar på att bli stor så måste man äta som en häst, träna som en häst och sova rejält. Men för oss svenssons så är lite blandad träning suveränt.

  29. #2789
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Så du menar att det inte finns några starka kroppsbyggare? Nej, men behöver verkligen inte välja antingen eller. Visst, man har ofta ett mål. Men säg att jag satsar mest på att bli större (mer massa alltså), då är det ju inte så att jag måste välja bort tunga vikter och endast köra med vikter jag klarar 10+ reps på. Lite blandning är alltid bäst, sen kanske man väljer att enbart riktar in sig på styrka, då är det kanske inte optimalt att köra 10+ reps utan bra mycket lägre. Jag tror dem flesta har som mål att bygga men vill även bli lite starkare. Vilket man blir om man tränar.

    Jag tränar främst för mer massa, men jag tycker det är underbart att dra på tyngre vikter också och köra 2-3 reps/maxa. Och det är verkligen inte negativt att köra lite tyngre vikter med.

    Självklart är det inte alls optimalt för en kroppsbyggare att köra ett SL-schema vecka efter vecka, men bara för att man satsar mer på det ena än det andra betyder det inte att man ska skippa ena delen helt.

  30. #2790
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Så du menar att det inte finns några starka kroppsbyggare? Nej, men behöver verkligen inte välja antingen eller. Visst, man har ofta ett mål. Men säg att jag satsar mest på att bli större (mer massa alltså), då är det ju inte så att jag måste välja bort tunga vikter och endast köra med vikter jag klarar 10+ reps på. Lite blandning är alltid bäst, sen kanske man väljer att enbart riktar in sig på styrka, då är det kanske inte optimalt att köra 10+ reps utan bra mycket lägre. Jag tror dem flesta har som mål att bygga men vill även bli lite starkare. Vilket man blir om man tränar.

    Jag tränar främst för mer massa, men jag tycker det är underbart att dra på tyngre vikter också och köra 2-3 reps/maxa. Och det är verkligen inte negativt att köra lite tyngre vikter med.

    Självklart är det inte alls optimalt för en kroppsbyggare att köra ett SL-schema vecka efter vecka, men bara för att man satsar mer på det ena än det andra betyder det inte att man ska skippa ena delen helt.


    +1 bra skrivet

    Det är bra att variera reps/set så man chockar muskeln. Även bra att byta övningar ibland

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in