Sidan 77 av 102 Första ... 2767757677787987 ... Sista
  1. #2281
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Dags att ta tag i träningen, lägger upp en bild av resultatet från viktnedgången. 40kg skillnad.

    Fruktansvärt bra!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #2282
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Vad spelar det för roll?
    Hade förmodligen haft större muskler vilket inte är fel IMO.
    Men kanske inte alla som vill bli "stora"

  3. #2283
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Någon här som har problem med bristningar i huden? Eller vet hur man motverkar dem.

    Börjat träna igen efter en lång tids vila pga skada å har redan börjat få bristningar vilket imo ser för jävligt ut!
    Se till att smörja in dem med fet hudkräm varje dag, det enda jag gör för att motverka. Finns egentligen inte så mycket att göra annars tyvärr
    Men men, "Stretchmarks is the new bling"

    Har en egen frågan också: Vad tycker folket om att träna rygg dagen efter man kört axlar? Axlen får ju ändå jobba en del i chins/latsdrag rodd osv.

  4. #2284
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    Se till att smörja in dem med fet hudkräm varje dag, det enda jag gör för att motverka. Finns egentligen inte så mycket att göra annars tyvärr
    Men men, "Stretchmarks is the new bling"

    Har en egen frågan också: Vad tycker folket om att träna rygg dagen efter man kört axlar? Axlen får ju ändå jobba en del i chins/latsdrag rodd osv.


    Mja, det går väl. Men jag föredrar att köra axlar ihop med bröst och triceps.
    F.d summertime

  5. #2285

  6. #2286
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra?


    På vilket sätt gör dryghet saken bättre?




    Då ändrar vi det till "det är att föredra", nöjd?
    F.d summertime

  7. #2287

  8. #2288
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Menade absolut inte att vara dryg, men antingen har du eller jag missuppfattat honom.

    "Vad tycker folket om att träna rygg dagen efter man kört axlar? Axlen får ju ändå jobba en del i chins/latsdrag rodd osv"

    Alltså han kör inte axlar tillsammans med rygg, utan han kör rygg dagen efter han har kört axlar. Och eftersom axlarna får jobba endel när man kör chins/latsdrag så kanske det inte är så bra att köra rygg dagen efter då axlarna belastas två dagar i rad och kanske inte hinner vila helt.

    Så tror jag han menar, menade inte att vara dryg, ursäkta isåfall.
    Precis, you got my point there son!

    Blev hur som helst lite hojkörning idag istället för gym så.

  9. #2289
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Menade absolut inte att vara dryg, men antingen har du eller jag missuppfattat honom.

    "Vad tycker folket om att träna rygg dagen efter man kört axlar? Axlen får ju ändå jobba en del i chins/latsdrag rodd osv"

    Alltså han kör inte axlar tillsammans med rygg, utan han kör rygg dagen efter han har kört axlar. Och eftersom axlarna får jobba endel när man kör chins/latsdrag så kanske det inte är så bra att köra rygg dagen efter då axlarna belastas två dagar i rad och kanske inte hinner vila helt.

    Så tror jag han menar, menade inte att vara dryg, ursäkta isåfall.

    My bad, läste alldeles för slappt. Trodde att han frågade hur det är att köra rygg ihop med axlar




    Ni som kör med gainer förövrigt, hur har det fungerat för er? Känner att jag kanske kan behöva de extra kalorierna. Börjar kännas trögt med växandet nu känner jag.
    F.d summertime

  10. #2290
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Till alla er som gråter över att ni bara tränar "ovansidan" eller "undersidan" av bröstmuskeln. Läs på lite om hur en muskel fungerar. F.ö kan jag säga att det är genetiken som styr hur muskeln kommer se ut tillsist.

    OnT: Första seriösa gympasset idag efter en veckas sjuklings-upphåll. Fruktansvärt taggad, körde försiktigt i början men drog på som fan sen. Riktigt skönt att vara igång igen!

  11. #2291

  12. #2292
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Till alla er som gråter över att ni bara tränar "ovansidan" eller "undersidan" av bröstmuskeln. Läs på lite om hur en muskel fungerar. F.ö kan jag säga att det är genetiken som styr hur muskeln kommer se ut tillsist.
    Osäker på hur du menar, men man har faktiskt övre och undre bröstmuskler.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  13. #2293
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Någon annan som haft problem med nån liten skitmuskel i axeln? Har haft det i ett halvår nu och vet inte hur jag ska komma över det, började med att jag körde bänk och det började smärta i högra axeln precis under där nyckelbenet slutar eller hur man säger. Gjorde ont så fort jag sänkte stången mot bröstet oavsett hur mycket jag hade på, samma smärta dök upp vid bl.a. armhävningar.
    Försvann på sommaren efter ett tags vila och lättare övningar, men när jag började lite lätt med bänkpress för ett tag sedan så kom det tillbaks.. Hur satan får man bort det?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  14. #2294
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Värm upp ordentligt innan du börjar lassa på vikter.
    Det har jag gjort, grejen är att smärtan kan komma under uppvärmningen också. Alltså det krävs verkligen inte mycket..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  15. #2295
    Hence: låter lite som det jag hade/har! Det kan vara en överträning i en slemsäck som sitter i framsida axeln! Stramar det och smärtar i bottenläget och när du pressar upp i bänken? Kör väldigt lätt när du kör bröst/axlar/triceps/biceps ifall du känner i det området!

  16. #2296
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Hence: låter lite som det jag hade/har! Det kan vara en överträning i en slemsäck som sitter i framsida axeln! Stramar det och smärtar i bottenläget och när du pressar upp i bänken? Kör väldigt lätt när du kör bröst/axlar/triceps/biceps ifall du känner i det området!
    Ja, det är exakt så!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  17. #2297
    aaauuuch min mage, kan inte luta mig fram över borde när jag ska käka (A)

  18. #2298
    Hence kolla gärna upp din axel hos läkare/sjukgymnast! Mitt satt i nästan 6 månader med rehab och så... Är fortfarande lite öm och stramar extremt lite i bottenläge i bänk endast!

  19. #2299
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Hence kolla gärna upp din axel hos läkare/sjukgymnast! Mitt satt i nästan 6 månader med rehab och så... Är fortfarande lite öm och stramar extremt lite i bottenläge i bänk endast!
    Ska nog göra det, tack för hjälpen
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  20. #2300
    Om jag tar http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...nd-90-servings under passet, behöver jag då ta protein(ex whey-80/100) efter om jag inte äter inom 60 min?
    Eftersom xtend är aminosyror så känns det som de räcker? lr är jag fel?

  21. #2301
    Du "behöver" inte ta något av det. Men vill du få i dig protein enkelt och snabbt är väl en shake inte fel.
    F.d summertime

  22. #2302
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Tränar rätt mycket nu (fotboll) och undrar om ni har något tips på någon återhämtningsprodukt som man kan ta efter träningen. Har testat gainomax men känner att jag vill testa något nytt.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #2303
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tränar rätt mycket nu (fotboll) och undrar om ni har något tips på någon återhämtningsprodukt som man kan ta efter träningen. Har testat gainomax men känner att jag vill testa något nytt.
    Någon form av återhämtningsdryck tycker jag du borde testa isåfall. Powerade kanske?
    Tagit det själv ett par gånger efter att ansträngande löppass - funkar bra!
    "Inställningen är halva grejen"

  24. #2304
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tränar rätt mycket nu (fotboll) och undrar om ni har något tips på någon återhämtningsprodukt som man kan ta efter träningen. Har testat gainomax men känner att jag vill testa något nytt.
    Gainer, lätt... Eller en vanlig proteindricka.
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Någon form av återhämtningsdryck tycker jag du borde testa isåfall. Powerade kanske?
    Tagit det själv ett par gånger efter att ansträngande löppass - funkar bra!
    Grattis, du har druckit sockrat vatten till ett fantastiskt literpris!

  25. #2305
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Någon form av återhämtningsdryck tycker jag du borde testa isåfall. Powerade kanske?
    Tagit det själv ett par gånger efter att ansträngande löppass - funkar bra!
    powerrade o sånt hjälper psyket mer än kroppen
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  26. #2306
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tränar rätt mycket nu (fotboll) och undrar om ni har något tips på någon återhämtningsprodukt som man kan ta efter träningen. Har testat gainomax men känner att jag vill testa något nytt.

    Gainer, jag kör på en med chokladsmak från Body Science, gör sitt jobb.
    F.d summertime

  27. #2307
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du "behöver" inte ta något av det. Men vill du få i dig protein enkelt och snabbt är väl en shake inte fel.
    men vilken av dem isf? finns det för/nackdelar med att ta rena aminosyror ist för protein genom ex whey 100/80

  28. #2308
    Brukar ni skifta från många med lägre vikter respektive få reps med tyngre vikter regelbundet?


    Känns som att utvecklingen går långsamt nu och det kan vara nyttigt att köra många reps två veckor och sedan få i två veckor osv.



    Just för att musklerna inte ska vänja sig tänkte jag, vad tror ni om det?
    F.d summertime

  29. #2309
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Brukar ni skifta från många med lägre vikter respektive få reps med tyngre vikter regelbundet?


    Känns som att utvecklingen går långsamt nu och det kan vara nyttigt att köra många reps två veckor och sedan få i två veckor osv.



    Just för att musklerna inte ska vänja sig tänkte jag, vad tror ni om det?
    Vetefan egentligen. För någon månad sen började det gå sjukt segt för mig så jag gick ner i vikt och ökade antalet reps i alla övningar istället. Märkte direkt hur det började gå uppåt igen och nu är jag i sjuk form igen!

  30. #2310
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Fyfan i helvete vilket bröstpass jag körde idag
    Är nog det absolut bästa passet jag kört, någonsin.
    3*6 90 kg bänk
    3*8 37.5 kg sne hantel

    Sen givetvis en massa annat, men dessa var höjdpunkterna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in