Sidan 97 av 102 Första ... 47879596979899 ... Sista
  1. #2881
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Är det någon här som har tips på proteinpulver som smakar bra även om man blandar med vatten? Har provat Whey 80 Vanilj och det gick inte att dricka om man blandade med vatten
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #2882
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är det någon här som har tips på proteinpulver som smakar bra även om man blandar med vatten? Har provat Whey 80 Vanilj och det gick inte att dricka om man blandade med vatten
    Ähh, det är bara att slänga i sig. Annars kan du bara blanda med mjölk, då blir det sjukt gott.

  3. #2883
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Ähh, det är bara att slänga i sig. Annars kan du bara blanda med mjölk, då blir det sjukt gott.
    Jo jag brukade ta med mig mjölk i en liten kylväska till gymmet å blanda efter passet, ska nog fortsätta med det då.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #2884
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Haha ja måste dock få tag i nya skor, dem jag har nu är ju riktigt jävla platta så man känner ju varenda sten när man springer :p

    Bengtsson, tack så mycket!
    Tur att det är något man gillar att äta iallafall
    Har en så dålig matvana, till frukost blir det oboý och mackor varje dag, samt till kvällsfika, hojj !
    lika här, har dock köpt nya skor, både springskor och inneskor. jag börjar idag med bara lite situps och armhävningar bara samt att prova på vad man i framtiden ska äta! börjar träna imorgon
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    För det första så kan du skita i vad 96an skrev.
    Man använder vassleprotein, eller kostillskott för den delen för att KOMPLETTERA, och få en sundare livsstil.
    Vassle är först å främst en snabb och hälsosam variant av protein som tas upp oerhört snabbt i kroppen.
    Idealiskt när kroppen behöver få i sig näring, t.ex efter ett pass för att sätta fart på återhämtningen, och på morgonen då kroppen är i ett lågt katabolisk/anabolisk tillstånd.

    Frukost kan vara ett bra tillfälle att få i sig lite fibrer och en bra variant av kolhydrater, så där passar havregrynsgröt alldeles utmärkt.. UTAN sylt duger med ett glas mjölk!
    Funkar utmärkt med 2 löskokta ägg, men har man bråttom så funkar en proteinshake att sleva i sig.
    Annars tar man alla 3 i en sleva
    Jag brukar alltid lägga in en kopp kaffe i det, mr.coffeenator
    (havregryns gröt å något ägg funkar skit bra)
    Ger dig den energin du behöver för att orka morgonen!

    kvällsmat så skulle jag rekommendera någon form av fin protein och vitaminer, kyckling/tonfisk eller något magert kött med grön grönsallad någon bit tomat/gurka
    (en liten mängd också)

    mellanmål så funkar osaltade jordnötter perfekt, bra & hälsosam fettkälla!

    middag så sitter de vanliga bra, kött/fisk med någon form av långsamma kolhydrater.. fullkorns pasta lr nå potatis

    lämpligast att köra proteinpulver är väl på morgonen och efter(ibland innan) ett träningspass
    funkar ju även som kvällsmål men du vill ju ha något i magen som kroppen kan ta nytta av under tiden du sover så därför är det bättre med magert kött å lite sallad(vrf jag sa grön grönsallad, gurka osv tidigare är pga grön sallad är rik på magnesium, även jordnötterna, och fullkornsprodukter)

    Din polares frukost duger fint !
    250gram keso eller en halv burk?
    Beror ju helt på, ju större man blir ju mer energi går åt för att bibehålla och öka.

    Enligt studier så sänks testo,dopamin å andra nivåer efter give or take 1 timme av intensiv träning, många säger att 2 timmar bränner muskler istället för att bygga.
    Tror dessa personer då att att man måste äta var 3e timme för att inte hamna i ett kataboliskt tillstånd ?
    Äter du en stor och bra måltid så kan ju det tas upp i kroppen under kanske 9 timmar ungefär, vanligt protein bryter ju kroppen ner på kanske 5-7timmar(?)

    För dig så fungerar 1 timme perfekt

    Läs gärna lite med drop- & supersettande,2-4split, chockträning m.m
    Man tjänar mycket på att variera, även med kosten vilket vissa inte tror.

    Edit
    Det jag påstår har jag själv testat, å det har fungerat bra, och det har fungerat väldigt bra på andra.
    Dock så äter jag dåligt som fan och tränar inte ens just nu ^^
    *Cry*
    okej, tack så mycket! ska skriva upp det du skrev så jag kommer ihåg det
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #2885

  6. #2886
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Mitt tips när det gäller kosttillskott är.

    Creatine
    Vassle protein
    Gainer (direkt efter träning)
    Kasseinprotein (tar du innan du går och lägger dig)


    Vill man vara lite ekonomisk så kan man istället för att köpa en "dyr" gainer göra egen alternativt äta tex riskakor efter träning.
    Kasseinprotein kan man ävn ersätta med keso eller liknande.
    okej ska försöka få in det. Kan man börja med kosttillskott och proteinpulver redan nu i början? kom just in, jag har varit ute och sprungit i en halvtimme och varit på hemmagymmet i en halvtimme nu och kan säga att det faktiskt känns i kroppen redan. Vart får jag tag på creatine, vassle protein, gainer och kasseinprotein och vad ligger priserna på, samt hur länge räcker det?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #2887
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej ska försöka få in det. Kan man börja med kosttillskott och proteinpulver redan nu i början? kom just in, jag har varit ute och sprungit i en halvtimme och varit på hemmagymmet i en halvtimme nu och kan säga att det faktiskt känns i kroppen redan. Vart får jag tag på creatine, vassle protein, gainer och kasseinprotein och vad ligger priserna på, samt hur länge räcker det?
    Angående priser är det ju bara att kolla på någon hemsida, finns mängder med sidor. MMsport, gymvaruhuset, gymgrossisten och fitnessguru är några =)

    Läs första sidan också, där står det en hel del bra saker om träning och kost.


    Ett tips är att INTE träna kondition och styrka samma dag/nära varandra eftersom du får mycket sämre resultat på styrketräningen!!! =)

  8. #2888
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Angående priser är det ju bara att kolla på någon hemsida, finns mängder med sidor. MMsport, gymvaruhuset, gymgrossisten och fitnessguru är några =)

    Läs första sidan också, där står det en hel del bra saker om träning och kost.


    Ett tips är att INTE träna kondition och styrka samma dag/nära varandra eftersom du får mycket sämre resultat på styrketräningen!!! =)
    okej okej
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #2889
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Ska börja träna nu och tänkte köpa protein pulver!
    Är detta något att rekommendera? http://www.gymvaruhuset.com/whey.html
    Ride on!

  10. #2890
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Ska börja träna nu och tänkte köpa protein pulver!
    Är detta något att rekommendera? http://www.gymvaruhuset.com/whey.html
    det verkar ju vara många som använder det, jag ska prova det tillsammans med detta.
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ohydrate-500-g
    edit: fyfan, havregrynsgröten på morgonen kan vara bland det värsta jag nånsin ätit. tvi
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #2891
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det verkar ju vara många som använder det, jag ska prova det tillsammans med detta.
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ohydrate-500-g
    Tog och beställd en påse igår! Ska också ta och köpa det du länkade!
    Kom även precis hem från stan efter att ha köpt nya löpar sulor
    Ride on!

  12. #2892
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Tog och beställd en påse igår! Ska också ta och köpa det du länkade!
    Kom även precis hem från stan efter att ha köpt nya löpar sulor
    fint. ja det har ju fått bra omdöme så jag ska iallafall prova.
    göttgött, då är du också igång nu då!
    nu ska jag träna lite men jag tittar väl in här senare
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #2893
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    fint. ja det har ju fått bra omdöme så jag ska iallafall prova.
    göttgött, då är du också igång nu då!
    nu ska jag träna lite men jag tittar väl in här senare
    Japp! Och många säger att det smakar bättre än Star Nutrition pulver
    Ska bli riktigt gött å komma igång! Tränar ingenting på min fritid. Men nu ska det bli ändringar på det
    Blev dessa skorna. 899:- @ Teamsportia Sitter hur gott som helst och väger nästan ingenting.
    Ride on!

  14. #2894
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Nu skrev du mycket bättre än förra gången gräddglass. Mycket bra info och fakta

    Men de enda jag ifrågasätter är det där med sallad, gurka och magnesium? Varför är magnesium bra när man tränar?
    Sallad och gurka innehåller ju inte mycket magnesium heller för den delen.
    Är det bara att det är nyttigt så är det ju det sämsta man kan äta av alla grönsaker... de innehåller inte speciellt mycket vitaminer och mineraler som många tror...
    Det var ett exempel av att få i sig magnesium,
    I norden så har många magnesiumbrist, så att få i sig lite magnesium är väldigt bra då man förlorar mycket av det när man svettas.
    Kan leda till bl.a kramper, ökad värk i musklerna,ångest m.m

    Magnesium är nödvändigt för ben,kromosomer m.m
    Dessutom nödvändigt för att ATP ska fungera vilket är en energimolekyl, det är just detta kreatin effektiviserar också.

    Nu menade jag inte ''Sallad'' i huvudsak, utan Gröna grönsaker, spenat osv.
    Gurka fungerar bra för att det innehåller en liten mängd kostfibrer och resten vatten vilket många slarvar med(även när det är så enkelt å få i sig :o)

    Ja, vilka andra sätt ska man få i sig magnesium på då ^^
    Spenat å grön grönsallad, jordnötter(osaltade ofc), fullkornsprodukter.

    Nä det gör ju inte det, men det är ju det där lilla som gör det stora, hihi
    Ursäkta skrivningen, tabbar upp å skriver lite bara, sitter å healar i spelet medan haha

  15. #2895
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Det var ett exempel av att få i sig magnesium,
    I norden så har många magnesiumbrist, så att få i sig lite magnesium är väldigt bra då man förlorar mycket av det när man svettas.
    Kan leda till bl.a kramper, ökad värk i musklerna,ångest m.m

    Magnesium är nödvändigt för ben,kromosomer m.m
    Dessutom nödvändigt för att ATP ska fungera vilket är en energimolekyl, det är just detta kreatin effektiviserar också.

    Nu menade jag inte ''Sallad'' i huvudsak, utan Gröna grönsaker, spenat osv.
    Gurka fungerar bra för att det innehåller en liten mängd kostfibrer och resten vatten vilket många slarvar med(även när det är så enkelt å få i sig :o)

    Ja, vilka andra sätt ska man få i sig magnesium på då ^^
    Spenat å grön grönsallad, jordnötter(osaltade ofc), fullkornsprodukter.

    Nä det gör ju inte det, men det är ju det där lilla som gör det stora, hihi
    Ursäkta skrivningen, tabbar upp å skriver lite bara, sitter å healar i spelet medan haha
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ohydrate-500-g
    är detta något att ha då? tänkte kombinera det med whey FX som fink3n länkade.
    fyfan, nu känns det att jag faktiskt varit på gymmet när jag knappt orkar lyfta upp katten i famnen haha
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #2896
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Eller så beställer du kreatin från gymvaruhuset samtidigt som du beställer whey där ifrån, så slipper du betala dubbel frakt. Dessutom är det lite billigare på gymvaruhuset http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html Precis samma innehåll. Rent kreatin.


    Edit: missade att det inte fanns i lager.

  17. #2897
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Eller så beställer du kreatin från gymvaruhuset samtidigt som du beställer whey där ifrån, så slipper du betala dubbel frakt. Dessutom är det lite billigare på gymvaruhuset http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html Precis samma innehåll. Rent kreatin.


    Edit: missade att det inte fanns i lager.
    jo, både whey och creatine var slut på gymvaruhuset.en till lite halvt onödig fråga. bör jag skippa godiset i veckorna? jag är somsagt väldigt smal och har inget överflödigt fett, men hur mycket påverkar en godispåse egentligen? suget efter godsaker börjar bli stort då jag inte käkat någonting sånt på länge haha.. vilka bekymmer man har..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #2898

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Helu.
    Började träna nu i januari och har fått någorlunda resultat. Dock har jag problem med kosten då jag tveksamt får i mig tillräckligt med protein eller kolhydrater för att kunna gå upp i vikt, äter som ett svin men går inte upp, i början gick jag upp runt 3kg~ på 1månad eller något, men nu har det blivit sämre och har stått stilla ganska länge, har även varit sjuk och inte haft matlust/kunnat träna.
    Så jag undrar om det är någon som har någon bra och billig gainer som man kan beställa hem?

  19. #2899
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ohydrate-500-g
    är detta något att ha då? tänkte kombinera det med whey FX som fink3n länkade.
    fyfan, nu känns det att jag faktiskt varit på gymmet när jag knappt orkar lyfta upp katten i famnen haha
    Kreatin som kreatin.
    Samma gäller Vassleprotein.

    Oftast är det bara märket som skiljer dem åt.
    Ta det som är mest naturligast och billigast, dock när det kommer till kreatin så ta det mikroniserade
    Blanda det gärna med varmt vatten så löser det sig i vattnet å njuren slipper ta stryk.
    Sen så proppar vissa sina fulla med EAA/BCAA,kreatin,vitaminer och mineraler etc, men det är ju en annan sak...

    Men GGs egna funkar helt okej, jag tyckte dock att MMs 3-ph-cm kreatin funka fint.
    Det är bra det

  20. #2900
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Helu.
    Började träna nu i januari och har fått någorlunda resultat. Dock har jag problem med kosten då jag tveksamt får i mig tillräckligt med protein eller kolhydrater för att kunna gå upp i vikt, äter som ett svin men går inte upp, i början gick jag upp runt 3kg~ på 1månad eller något, men nu har det blivit sämre och har stått stilla ganska länge, har även varit sjuk och inte haft matlust/kunnat träna.
    Så jag undrar om det är någon som har någon bra och billig gainer som man kan beställa hem?
    Ät mer fett så går du upp
    http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-...ur-raknar-man/

    Varför ska du sleva i dig en massa mat?
    Du går inte upp i muskelmassa för att du proppar i dig en massa käk, eller vill du gå upp för att du är för smal?

    Strunta i dem vanliga gainerna, köp vassleprotein å hinka i lite havregryn,mjölk,banan å någon msk oliv/rapsolja.
    Vanliga gainers innehåller en massa sockerarter å kemiska/artificiella tillsatser.
    Serious mass gainern är dock väldigt bra, men dyr som fan.

  21. #2901
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Kreatin som kreatin.
    Samma gäller Vassleprotein.

    Oftast är det bara märket som skiljer dem åt.
    Ta det som är mest naturligast och billigast, dock när det kommer till kreatin så ta det mikroniserade
    Blanda det gärna med varmt vatten så löser det sig i vattnet å njuren slipper ta stryk.
    Sen så proppar vissa sina fulla med EAA/BCAA,kreatin,vitaminer och mineraler etc, men det är ju en annan sak...

    Men GGs egna funkar helt okej, jag tyckte dock att MMs 3-ph-cm kreatin funka fint.
    Det är bra det
    okejokej!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #2902

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Ät mer fett så går du upp
    http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-...ur-raknar-man/

    Varför ska du sleva i dig en massa mat?
    Du går inte upp i muskelmassa för att du proppar i dig en massa käk, eller vill du gå upp för att du är för smal?

    Strunta i dem vanliga gainerna, köp vassleprotein å hinka i lite havregryn,mjölk,banan å någon msk oliv/rapsolja.
    Vanliga gainers innehåller en massa sockerarter å kemiska/artificiella tillsatser.
    Serious mass gainern är dock väldigt bra, men dyr som fan.
    Äter mycket onyttig mat, försöker gå upp i vikt dels för att jag är smal och dels för att man måste ligga på överskott för att bygga muskler. Desto mer mat jag äter desto mer får jag i mig

    okej, någon billig variant som är ungefär lika bra? och som innehåller både kolhydrater och protein?

  23. #2903
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Japp! Och många säger att det smakar bättre än Star Nutrition pulver
    Ska bli riktigt gött å komma igång! Tränar ingenting på min fritid. Men nu ska det bli ändringar på det
    Blev dessa skorna. 899:- @ Teamsportia Sitter hur gott som helst och väger nästan ingenting.

    De skorna är gjorda för att springa på tårna, alltså ska du undvika att sätta ner hälen allt för mycket.
    Springer du mycket bör du byta.
    Men det visste du säkert redan.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #2904
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Ät mer fett så går du upp
    http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-...ur-raknar-man/

    Varför ska du sleva i dig en massa mat?
    Du går inte upp i muskelmassa för att du proppar i dig en massa käk, eller vill du gå upp för att du är för smal?

    Strunta i dem vanliga gainerna, köp vassleprotein å hinka i lite havregryn,mjölk,banan å någon msk oliv/rapsolja.
    Vanliga gainers innehåller en massa sockerarter å kemiska/artificiella tillsatser.
    Serious mass gainern är dock väldigt bra, men dyr som fan.

    Självklart ska man ligga på kcal+ om man vill bygga så mycket muskler som möjligt och om han inte har gått upp någonting i vikt så ska han ju äta mer.

  25. #2905
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Självklart ska man ligga på kcal+ om man vill bygga så mycket muskler som möjligt och om han inte har gått upp någonting i vikt så ska han ju äta mer.
    Haha sant.. ska försöka formulera mig bättre i framtiden
    Självklart, går dock å bygga på underskott också.. frustrerande som fan can't do it..

  26. #2906
    Går och går. Går gör det väl men fan inte lätt. Och om man nu klarar det så är det inte mycket man ökar i sådant fall

  27. #2907

  28. #2908
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    kört hårt på gymmet 4 dagar i rad nu och det känns i musklerna kan jag säga.
    idag blir det några km löp med min syster. usch, jag är utmattad..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #2909

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Haha sant.. ska försöka formulera mig bättre i framtiden
    Självklart, går dock å bygga på underskott också.. frustrerande som fan can't do it..
    Hur menar du att det går att bygga på underskott?

  30. #2910
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Haha sant.. ska försöka formulera mig bättre i framtiden
    Självklart, går dock å bygga på underskott också.. frustrerande som fan can't do it..
    Bygga på underskott... Good luck!

    Varför ska man göra det överhuvudtaget för?

    Till dig som frågar vad du ska äta, fingr eller vad du nu hette. Köp hem storpack med kyckling och sätt dig och ät, lägg där till lite sås och ris så ska du se att du snart lägger på dig några kilon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in