Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Studio tråden!

    Här diskuteras allt inom musik produktion; micar, synthar, studio monitorer, hörlurar och mjukvara.

    Ni kan även lägga upp egna låtar för kritik eller om ni har nån fråga inom musik produktion så är det bara att fråga.


    Här är mix av låtar jag har gjort för en spelning nu i Juni

    Tracklist:
    Sakuel - 54Kuel
    Soul Vision - Don't Stop (Sakuel Bootleg)
    Dirty South feat. Ruby - Let It Go (Sakuel Harder Mix)
    Axwell - I Found U (Sakuel Remix)

    http://www35.zippyshare.com/v/48989223/file.html

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    dags för bump här

    Någon som vet ett program där man kan ändra röster, tex mörkare, ljusare osv. Ska gärna funka med FL
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Tips på bra slutna hörlurar för MP3 och max 400 kr?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    dags för bump här

    Någon som vet ett program där man kan ändra röster, tex mörkare, ljusare osv. Ska gärna funka med FL
    Madshifta. Annars kan man använda pitch funktionen om man klicka på audio clippet

    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Tips på bra slutna hörlurar för MP3 och max 400 kr?
    http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:1773135
    lägg till en hundring och du får dessa, riktigt bra frekvensomfång (16hz-24khz) vilket betyder bra bas och bra diskant
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:1773135
    lägg till en hundring och du får dessa, riktigt bra frekvensomfång (16hz-24khz) vilket betyder bra bas och bra diskant
    i princip behöver det inte betyda någonting så länge man inte anger att det är ex.vis -3 dB @ 16 Hz, och även då kan det se ut som en bergochdalbana utöver det... men i det har fallet är det bra lurar som tur är

  6. #6
    Alla som tycker om fin Hardstyle kollar in mina traxx!
    Subscriba och Like'a!

    Lite previews på mitt nästa album: http://www.youtube.com/watch?v=k8OabQDiSDE

    Brennan Heart - Alternate Reality Remix av mig (lite sloppy, gjorde snabbt): http://www.youtube.com/watch?v=uAWAu...eature=related

    Preview på min EP jag släppt (finns att köpa på iTunes, Amazon osv.. Finns även på Spotify ):
    http://www.youtube.com/watch?v=yJlQ0q21-iw

    Kolla in min profil alla hardstyle loverz
    http://www.youtube.com/user/ZwixHardstyle
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Madshifta. Annars kan man använda pitch funktionen om man klicka på audio clippet
    Okej får ta o leta efter det då
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:1773135
    lägg till en hundring och du får dessa, riktigt bra frekvensomfång (16hz-24khz) vilket betyder bra bas och bra diskant
    Han ville väl ha slutna lurar? annars så duger dom där väl, såna jag använder men de finns iaf bättre lurar. Dock är dom där väl ganska bra för priset (köpte dom för 350)
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    i princip behöver det inte betyda någonting så länge man inte anger att det är ex.vis -3 dB @ 16 Hz, och även då kan det se ut som en bergochdalbana utöver det... men i det har fallet är det bra lurar som tur är
    Pontus är grym på ljud vvet jag så vad sägs om dom här? http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3288626
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  9. #9
    Råkar sitta med just sånna lurar nu!
    Dom är rätt små, och inga man kan ha på sig flera timmar utan få ont.. Dom är även ganska tighta..
    Grymt ljud annars! Basen är riktigt stark! Om man har rätt öron och placerar dom perfekt och har tur med öronen och har en fet basig låt på hög volym så vibrerar dom kittlandes på öronen bokstavligen otroligt härligt!
    köp dom inte om du har stora öron eller brett huvud dock
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  10. #10
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av whatcrowbar Visa inlägg
    Råkar sitta med just sånna lurar nu!
    Dom är rätt små, och inga man kan ha på sig flera timmar utan få ont.. Dom är även ganska tighta..
    Grymt ljud annars! Basen är riktigt stark! Om man har rätt öron och placerar dom perfekt och har tur med öronen och har en fet basig låt på hög volym så vibrerar dom kittlandes på öronen bokstavligen otroligt härligt!
    köp dom inte om du har stora öron eller brett huvud dock
    Haha nej det är nog lugnt. Men kan man ha på sig dom en hel dag utan att få sjukt ont? För jag har mina hörlurar på mig hela dagarna i skolan men har oftast ena sidan vriden till bakom örat om du fattar vad jag menar.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  11. #11
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Om ni vill kolla in mina polare som remixar egna låtar/gör egna så sök på Zonex eller TeztOne på tuben så hittar ni lite låtar som dom gjort ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Pontus är grym på ljud vvet jag så vad sägs om dom här? http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3288626
    köp dom akg som länka tidigare i tråden nu är batterierna slut, herrå

  13. #13
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp dom akg som länka tidigare i tråden nu är batterierna slut, herrå
    Meeeeen 400 är typ maxbudget Måste fixa bil jäveln också
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  14. #14
    lite shit av mig



    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #15
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Nån som vet hur man samplar ljud(vocals) från en film? fl studio dårå

    btw: grymma låtar sammizzlah!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Nån som vet hur man samplar ljud(vocals) från en film? fl studio dårå

    btw: grymma låtar sammizzlah!
    Klipp ut delarna du vill ha och konvertera till wav med t ex Sony Vegas
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  17. #17
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Klipp ut delarna du vill ha och konvertera till wav med t ex Sony Vegas
    Tack, men en polare visade hur man gjorde med virtual dj enklare då jag redan har programmet.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #18
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  19. #19
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Vad har ni moppenettare för ljudkort att rekommendera?

    Funderar på ett M-audio fast track pro men är inte säkert. Ska såklart vara Apple kompatibelt
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Vad har ni moppenettare för ljudkort att rekommendera?

    Funderar på ett M-audio fast track pro men är inte säkert. Ska såklart vara Apple kompatibelt
    beror på vad du ska ha det till, på windows (7) går det inte att ha fasttrack pro som "standard ljudenhet" och samtidigt köra asio-drivisar på det i t ex cubase. kan du dock ha ett annat ljudkort att köra spotify osv på (alternativt bara ha fast track pro till sånt) fungar det klockrent. väldigt bra ljud från det (oväntat...) och bra med ut -och ingångar.

    vet inte hur det funkar på mac, möjligt att det funkar bättre än på retard-windows.

  21. #21
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Kommer med stor sannolikhet endast köra det till min Mac. Jag använder Logic Pro 9 om ni undrar Bara ljudkortet är installerat så är det busenkelt att välja de som standard ljudenhet för datorn och logic.

    Men tänkte mest funktionsmässigt. Är det ett prisvärt ljudkort? Är ju inte den största summan det kostar och vad jag har läst så ska det vara helt okej för sin klass.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  22. #22
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Kommer med stor sannolikhet endast köra det till min Mac. Jag använder Logic Pro 9 om ni undrar Bara ljudkortet är installerat så är det busenkelt att välja de som standard ljudenhet för datorn och logic.

    Men tänkte mest funktionsmässigt. Är det ett prisvärt ljudkort? Är ju inte den största summan det kostar och vad jag har läst så ska det vara helt okej för sin klass.
    ja, det har rätt mycket funktioner, bra med utgångar osv. ska man göra avancerade inspelningar är det lite för snålt med bara 2 micingångar men då skaffar man ju bara en liten mixer med fler och kör in den på line-in på ljudkortet
    bra kvalitet, känns inte som att det ska gå sönder av sig själv iaf. inbyggd fantommatning är guld värt.

  24. #24
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Det låter ju kalas så här långt Några avancerade har jag inte tänkt göra utan mest för gitarrspel och vid mer avancerade inspelningar göra jag i skolan där riktiga studios finns. Tro de eller ej men jag går faktist Estet!
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  25. #25

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Riktigt riktigt jävla awesome!

    Edit: Någon som vet om Pioneer HDJ-1000 är nå bra?
    Senast redigerat av Andiih den 2011-01-22 klockan 16:49.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Edit: Någon som vet om Pioneer HDJ-1000 är nå bra?
    vad ska du ha dem till? jag har ett par sennheiser hd380 pro och är sjukt nöjd med dem, tycker du borde överväga att kolla på det åtminstone

  27. #27

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Endast musik. Mycket blandad musik. Techno, metal, rock, pop.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Endast musik. Mycket blandad musik. Techno, metal, rock, pop.
    oki, då rekommenderar jag att du tar en titt på hd380 pro. här har du omdömen osv om båda lürarna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=14831 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=421820

  29. #29

  30. #30
    BÜMP

    hittade en rolig bild:


    detta är alltså sunn o)))'s setup live, 8 4x12or och 2 8x10or ganska galet
    man skulle gärna ha velat vara här:

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in