Sidan 12 av 12 Första ... 2101112
  1. #331
    tja har en derbi senda sm extreme 2010, och har en 21mm dellerto förgasare och undrar om de här kommer passa? http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=1637

    5mm munstycke.. har trimrör o ostrypt cdi också.

  2. #332

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Yes det kommer passa i den förgasaren! När du får hem sakerna börja med högsta/största munstycket och gå neråt. Kolla stiftet osv

    // Kitte

  3. #333
    tjena! jag har en mt5 med bytt insug och ett jamarcol. när jag kör med choken i går den bättre men behöver ändå snäppet störe. vet ni vilket munstycke jag behöver på ett ungefär?

  4. #334

    Reg.datum
    Jul 2013
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av gustav12000 Visa inlägg
    tjena! jag har en mt5 med bytt insug och ett jamarcol. när jag kör med choken i går den bättre men behöver ändå snäppet störe. vet ni vilket munstycke jag behöver på ett ungefär?
    De e bra å skriva vad du har nu å!

  5. #335
    Citat Ursprungligen postat av Hhsss Visa inlägg
    De e bra å skriva vad du har nu å!
    ojdå det skall man ju också göra ja. jag har för mig att det är orgnal runt 50

  6. #336
    Tjena! Har en Rieju mrx racing 07, vet någon vad det är för munstycke original på den? Jag har på ett Turbokit rör nu och tänkte köpa ett öppet luftfilter, vad för munstycke på ett ungefär ska jag ha?

  7. #337
    Hej, jag har en derbi senda, 03, med ett gianelli 2t rör på(högvarvigt rör)och jaghar 14mm fögge. Och förut körde jag med 82munstycke, men då gick den väldigt varmt så jag bytte till 85. Och nu är den ganska kall, och den går prefekt på höga varv. Men den går inte så bra på låga varv, som den gjorde förut. Finns de något sätt som jag kan justera bränsletillförsel på låga lägre varv utan att påverka på högre varven. Typ justera nålen eller lågfart munstycket? Hjälp upskattas!

  8. #338
    Har en mh furia, med originalcylinder och okänd trimpipa, köptesi detta skick därför okänd. Tänkte skicka på en 19 mm dellorto och öppet filter och tänkteese ungefär vilken storlek på munstycke, och om jag behöver större lågfart eller tomgång. Men men guvudmunstycke gissar jag på 85-95, känns de rätt eller åt helvete?

  9. #339
    Citat Ursprungligen postat av BlastingRecoil Visa inlägg
    Har en mh furia, med originalcylinder och okänd trimpipa, köptesi detta skick därför okänd. Tänkte skicka på en 19 mm dellorto och öppet filter och tänkteese ungefär vilken storlek på munstycke, och om jag behöver större lågfart eller tomgång. Men men guvudmunstycke gissar jag på 85-95, känns de rätt eller åt helvete?
    Ska tilläggas att jag tänker lägga beställning på dessa ganska snart så svar önskas snarast möjligt. Mvh

  10. #340
    Vad kan vara fel om mopeden helt plötsligt får för mycket bensin då det satt på 140 munstycke nästan vitt och nästa dag fick byta ner till 130 nu brunt? tycker den får mer o mer ju fler dagar jag kör med den. Har rensat luftfiltret men ingen skillnad.

    MVH Daniel

  11. #341
    Håller på att sätter fart på min gamla FS1 som jag har alltid haft problem med att få gå riktigt bra.
    Nypt och skurit så nu har jag beställt ny 60cc cylle och ska se över soppasystemet.
    Har en 16mm mikuniförgasare som jag tror är en äkta om det spelar någon roll.
    Jag är osäker för vilken typ av munstycke jag ska använda och vilket sorts munstycke.
    Det som sitter i just nu står det 150 på.
    sitter 32mm krök samt nå annat avgas också
    Jag är inne på att köpa en sats med lite olika munstycken och testa mig fram men osäker på vad jag ska köpa så tänkte fråga här..
    jag har tittat lite på dessa satser men vet inte om jag är rätt ute. http://www.trimbutiken.se/universal/...kuni-sats.html
    Skickar med en bild hur mitt munstycke ser ut idag.
    Bifogad fil 14790

  12. #342
    ser ut att vara mikuni munstycke.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in