Sidan 3 av 12 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    haaj
    ska ha 70cc airsal cylle och har redan giannelli,ostrypt cdi. köpte en dellorto black edition 21mm som hade huvudmunstycket 95. Nu undrar jag igall jag ebhöver större munstycke. tacksam för sanbbt svar

  2. #62
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    haaj
    ska ha 70cc airsal cylle och har redan giannelli,ostrypt cdi. köpte en dellorto black edition 21mm som hade huvudmunstycket 95. Nu undrar jag igall jag ebhöver större munstycke. tacksam för sanbbt svar
    Har du inga andra munstycken?

    Det är väldigt svårt att avgöra vad som är lagom till en moped, det finns många olika faktorer som spelar in i det.

    Om jag hade varit du hade jag köpt en munstyckesats och försökt ställa in.

  3. #63
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    ja så beställde jag sport luftfilter och mubstycken... men så fick man fel.........

  4. #64
    Tja.
    Jag har en roxon duel sm och jag undrar vad jag ska ha för munstycke om jag ska ha ett giannelli rör.

  5. #65
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Tja.
    Jag har en roxon duel sm och jag undrar vad jag ska ha för munstycke om jag ska ha ett giannelli rör.
    Det är väll samma förgasare som på antingen original sendor eller drds?

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Det är väll samma förgasare som på antingen original sendor eller drds?
    Det är 17,5. och vad ska jag använda för nått munstycke då? behöver jag ens byta då?

  7. #67
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Det är 17,5. och vad ska jag använda för nått munstycke då? behöver jag ens byta då?
    Om du ska köra med urpluggat gianelli rör så ja det är en väldigt stor fördel, i princip ett måste vid trimning!

    Leta i tråden efter sendas eller drds originalmunstycken, har glömt men tror det var 6mm. Det är f.ö dellorto du har väll?

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Om du ska köra med urpluggat gianelli rör så ja det är en väldigt stor fördel, i princip ett måste vid trimning!

    Leta i tråden efter sendas eller drds originalmunstycken, har glömt men tror det var 6mm. Det är f.ö dellorto du har väll?
    har faktiskt ingen anning. okej ska kolla på på det.

  9. #69
    okej. jag ska ha en 6mm:are men vad för storlek ska jag ha då på ett ungefär?

  10. #70
    hej, kommer köra med en airsal 70cc 21mm förgasare(troligen dellorto) och ngt random överliggande trimrör de jag undrar är om jag ska köpa munstyckessatsen med 70-92 eller 88-110ö

  11. #71
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av xXHRDXx Visa inlägg
    hej, kommer köra med en airsal 70cc 21mm förgasare(troligen dellorto) och ngt random överliggande trimrör de jag undrar är om jag ska köpa munstyckessatsen med 70-92 eller 88-110ö
    Jag vet inte hur det är med dellorto men har för mig att pwk och dellorto har ungefär samma munstyckestorlekar. Jag skulle satsat på 88-110 men det skadar aldrig att köpa båda.

  12. #72
    ok,skulle gjärna göra det men budgeten säger nej, så det blir väll till att köpa 88-110

  13. #73
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    okej. jag ska ha en 6mm:are men vad för storlek ska jag ha då på ett ungefär?
    Jag kör på 92 i munstycke med giannelli och sportfilter så satsa på ungefär ngtstans där emellan

  14. #74
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av xXHRDXx Visa inlägg
    ok,skulle gjärna göra det men budgeten säger nej, så det blir väll till att köpa 88-110
    Det hade jag gjort iallafall.

  15. #75
    okej! tack så mycket för tipset!<3

  16. #76
    öhh... kanske dum fråga men vart sitter munstycket?

  17. #77
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    I förgasar koppen! Den svarta koppen på förgasarens under sida!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  18. #78
    fan.. jag har prövat massa storlekar men den går inte bra på någon av dem! jag har 80-102 munstycken och original (78). har prövat ungefär 82-98 och ingen funkar...
    Senast redigerat av beaver den 2010-12-31 klockan 15:48.

  19. #79
    okej... jag har kört in munstyckena från 85-95 och den blöddrar på alla fortfarande! finns det nått mer man ska göra för att den ska sluta blöddra än att byta munstycken?

  20. #80
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    ställt in luft skruven?

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    ställt in luft skruven?
    Nej, jag vet inte ens vart den sitter... (nybörjare me mekk!)

  22. #82
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    den sitter på vänster sida av förgasren och jag har för mig att det inte e den skruven som har fjäder på sig.

    Jag ska ha airsal 70cc (210 i avgas) Yasuni r3 och nu undrar jag ifall en 21mm förgasre kommer dra mer bensin än en större förgasre som t.ex 24mm, större förgasre minde munstycke e det väl? och det ger väl min bensin förbrukning?

  23. #83
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    den sitter på vänster sida av förgasren och jag har för mig att det inte e den skruven som har fjäder på sig.

    Jag ska ha airsal 70cc (210 i avgas) Yasuni r3 och nu undrar jag ifall en 21mm förgasre kommer dra mer bensin än en större förgasre som t.ex 24mm, större förgasre minde munstycke e det väl? och det ger väl min bensin förbrukning?

  24. #84
    vad kan jag behöva på min rieju med mk och hebo luftfilter=)? kan 98 funka =P

  25. #85
    Någon som vet original munstycksstorlek eller vad som brukar vara rätt på ostrypta Derbi med 17,5mm PHVA?

  26. #86
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson Visa inlägg
    vad kan jag behöva på min rieju med mk och hebo luftfilter=)? kan 98 funka =P
    När jag körde med TK på Dracen, allt annat org så hade jag 75 i! Så jag skulle chansa på 80-85 men det kan variera!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    När jag körde med TK på Dracen, allt annat org så hade jag 75 i! Så jag skulle chansa på 80-85 men det kan variera!
    okej tack =P

  28. #88
    Vet inte riktigt vart jag ska posta denna frågan, och tyckte att en ny tråd var överdrivet så.
    Någon som har tips på ett bra filtermaterial? Tänkte köra med lite modifierad luftburk på moppen, och orginalfiltret är inte mycket kvar utav...
    Ursäkta i förväg om detta är helt åt hell, men tänkte att de är ju under förgasarmeck de me så.

  29. #89
    Tjena jag har en derbi x-treme 06 och har 13/65 drev va ska jag ha för munstycke nu när jag skaffat effekt rör?
    Mvh: Vinterkåpan

  30. #90
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av vinterkåpan Visa inlägg
    Tjena jag har en derbi x-treme 06 och har 13/65 drev va ska jag ha för munstycke nu när jag skaffat effekt rör?
    Mvh: Vinterkåpan
    Det finns tyvärr inget exakt svar. Du får helt enkelt prova dig fram då det är olika mellan varje moppe. Min hade t.ex 84 original medans vissa behöver under 80 urpluggade. Så det är helt från moppe till moppe.

    Citat Ursprungligen postat av Jappsen Visa inlägg
    Vet inte riktigt vart jag ska posta denna frågan, och tyckte att en ny tråd var överdrivet så.
    Någon som har tips på ett bra filtermaterial? Tänkte köra med lite modifierad luftburk på moppen, och orginalfiltret är inte mycket kvar utav...
    Ursäkta i förväg om detta är helt åt hell, men tänkte att de är ju under förgasarmeck de me så.
    Brukar det inte vara skumgummifilter? Jag har för mig det i alla fall. Bra att du försöker att undvika onödiga trådar förresten.

    Mvh Webbe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in