Sidan 8 av 12 Första ... 678910 ... Sista
  1. #211

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av gempa1996 Visa inlägg
    Hur kollar man vad man har för munstycke ? står det på eller , måste man mäta =) ??
    Det står instansat eller vad man skall säga.

    EDIT: om du menar gängorna så är det bara att jämföra med en bild på 5 och 6mm så ser du. (förutsatt att det är dellorto)
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  2. #212

  3. #213

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Har en drac, ochjag ska beställa ett mk thrower och har inte råd med en ny förgasare än...
    Jag har en dellorto 12mm. Ungefär vilket munstycke ska jag ha då?

  4. #214
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Har en drac, ochjag ska beställa ett mk thrower och har inte råd med en ny förgasare än...
    Jag har en dellorto 12mm. Ungefär vilket munstycke ska jag ha då?
    munstycke i nu då?

  5. #215
    söker Yamaha dt 50 mx 16mm insug (rör typ).. går det och göra eget, och isf, måste man runda lixom göra en skål runt röret på insidan av plattan elr kan man bara svetsa fast ett rör på en metall bit
    om inte det går så vettifasen vad jag ska göra, värkar slut överallt på 16mm av denna typen av rör modells insug? :s
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  6. #216

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    munstycke i nu då?
    58 orginal.

  7. #217
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    58 orginal.
    då byter du upp 5 eller 10.

  8. #218

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    då byter du upp 5 eller 10.
    de lät lite tyck jag.

  9. #219
    Mk handmade 70cc, 17,5 fögge och urpluggat originalrör.
    Ungefär vilken storlek? Så jag kan köpa ett passande kit...

  10. #220
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Vickemeister Visa inlägg
    Mk handmade 70cc, 17,5 fögge och urpluggat originalrör.
    Ungefär vilken storlek? Så jag kan köpa ett passande kit...
    6mm munstycken, kit mellan 80-120 typ
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #221
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    58 orginal.
    w00t brorsans drac hade 75 orginal..... men strl 80-85 ca skulle jag gissa på

  12. #222
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    6mm munstycken, kit mellan 80-120 typ
    Tack !

  13. #223
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    w00t brorsans drac hade 75 orginal..... men strl 80-85 ca skulle jag gissa på
    Han har nog en äldre drac med en annan förgasare(SHA 14-12), som jag har.

    Skulle gissa på, att han skulle behöva munstyckestorlek, ca 66-72
    Senast redigerat av joh458 den 2011-12-26 klockan 01:34.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  14. #224

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    ska jag ha större elr mindre munstycke ?

    setup.
    dellorto 21mm
    hebo manston revoluton (ATR portad 200-136 grader)
    tk rör
    öppet luftfilter
    huvudmunstycket 82
    det andra (tror det är tomgångsmunstycket) 60 och lågfarts munstycket vet jag inte

    bilder..

    jag körde ca 3 km innan jag tog detta fottot och varva upp ca 1 gång, och då börja den hacka och dö men vilket munstycke ska jag byta ? för det är precis som om den får för lite på höga varv och för mycket på låga fast jag har full gas hela tiden..



    Senast redigerat av xytoo den 2012-01-16 klockan 15:18.

  15. #225

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    tjenare, har precis fixat nytt avgasrör Ganelli 2t.Moppen gick som den brukade med ett underliggande TK rör. Men så satte jag på ett luftfilter idag o moppen känns lite slöare.Hade lite motvind så chokade den o då gick den som fan men bara i 4-5 men i 6:an så höll den på att dö. det var samma påvägen tillbaka fast utan choken,den vill aldrig varva i 6:an, klarar precis 5. Den ända gången den har klarat 6:an är när jag hade medvind i en storm .. Munstycket som sitter i just nu är 100, har fixat munstycken :98,100,102,105,108,110,112,115,118,120... Det är orginaldrevning 13/53 tror jag det är .Några förslag?

  16. #226
    Hej vet någon vad man ska ha för munstycken helt orginal på den derbi xtreme sm 04?

  17. #227

    Thumbs up Beta RR (07) Munnstycke

    Tja har en Beta RR (07) med Am6 motor. Ska urplugga orginalröret sedan dreva 13/52 sedan så ska jag byta munnstycke nu har jag orginal men vad ska jag ha 115 ellervadär bäst. Om ni har några mer tips så skriv

  18. #228
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Derbi Senda EBS:

    Lite portad airsal 70sport
    Metrakit Thrower
    Barikit PWK24mm
    Sportluft

    Svara gärna på alla dessa:
    Huvudmunstycke:
    Lågfartsmunstycke:
    Powerjet:

    Vad tror ni på ett ungefär jag ska ha?

    Har huvud 107, lågfart antagligen original (40) och pwr antagligen original där med, (32)
    Den går perfekt på tomgång med choke i men ingen tomgång alls utan choke, går allmänt ojämnt på alla varv. Drar man fullgas direkt så vill den ibland dö pga för lite soppa. Går ojämt på både låg, mellan och högvarv. (Drar inge tjuvluft)
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  19. #229
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    tjenare, har precis fixat nytt avgasrör Ganelli 2t.Moppen gick som den brukade med ett underliggande TK rör. Men så satte jag på ett luftfilter idag o moppen känns lite slöare.Hade lite motvind så chokade den o då gick den som fan men bara i 4-5 men i 6:an så höll den på att dö. det var samma påvägen tillbaka fast utan choken,den vill aldrig varva i 6:an, klarar precis 5. Den ända gången den har klarat 6:an är när jag hade medvind i en storm .. Munstycket som sitter i just nu är 100, har fixat munstycken :98,100,102,105,108,110,112,115,118,120... Det är orginaldrevning 13/53 tror jag det är .Några förslag?
    Börja med o testa 102 o 105, blir det sämre så testa 98a Du har bara bytt rör alltså? Och du körde utan filter innan och nu med sportfilter eller är det luftburk du menar?

    Citat Ursprungligen postat av sweeken Visa inlägg
    Hej vet någon vad man ska ha för munstycken helt orginal på den derbi xtreme sm 04?
    65-70 skulle ja tro. Vilken förgasare sitter det på?

    ---------------------------

    Skulle behöva lite hjälp själv, moppen startar oftast på andra kicken, gör den inte det så är det kört, då får man springa igång den. Den dör om man låter den stå på tomgång också, det är bara att sänka nålen va? Vrida på luftskruven gör ingen större skillnad.
    Senast redigerat av mksp den 2012-02-12 klockan 21:50.

  20. #230
    Hej, jag undrar hur stort original munstycket är som sitter i rieju rr modell -03 , samt vilken storlek det är på förgasare och munstyckes millimeter. tack
    Senast redigerat av Gamle Gråben den 2012-02-16 klockan 21:01. Anledning: nja, tyckde det behövdes lite

  21. #231
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Derbi Senda EBS:

    Lite portad airsal 70sport
    Metrakit Thrower
    Barikit PWK24mm
    Sportluft

    Svara gärna på alla dessa:
    Huvudmunstycke:
    Lågfartsmunstycke:
    Powerjet:

    Vad tror ni på ett ungefär jag ska ha?

    Har huvud 107, lågfart antagligen original (40) och pwr antagligen original där med, (32)
    Den går perfekt på tomgång med choke i men ingen tomgång alls utan choke, går allmänt ojämnt på alla varv. Drar man fullgas direkt så vill den ibland dö pga för lite soppa. Går ojämt på både låg, mellan och högvarv. (Drar inge tjuvluft)
    Hilfe mir!

    Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    Hej, jag undrar hur stort original munstycket är som sitter i rieju rr modell -03 , samt vilken storlek det är på förgasare och munstyckes millimeter. tack
    Nu kom det här svaret lite sent men bättre sent än aldrig ifall du fortfarande inte fått hjälp!
    På brorsans 05a satt det 75 i original, det varierar från moppe till moppe. Men runt 75 skulle jag gissa, du har 12mm förgasare med gängan 6mm
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  22. #232
    tråd skaparen : kan du inte lägga in lite länkar på munstycke och hur man går till väga typ som denna http://www.twostrokerider.se/artiklar/1046 , för alla ställer samma fråga! Vilket munstycke ska jag ha?

    Min moppe gick bra i sommarn och över hösten! startade och körde lite på vintern , och nu när det blivit vår så när jag kör och kopplar varvar den upp ganska mycket och tar ett tag innan den varvar ner! Ska jag byta munstycke då? men den gick ju bra i somras?

  23. #233
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Hilfe mir!


    Nu kom det här svaret lite sent men bättre sent än aldrig ifall du fortfarande inte fått hjälp!
    På brorsans 05a satt det 75 i original, det varierar från moppe till moppe. Men runt 75 skulle jag gissa, du har 12mm förgasare med gängan 6mm
    Okej, tack för svar bättre sent än alldrig ja

  24. #234
    setup:
    Metrakit 70cc Handmade
    Leovince V6
    Dellorto black edition 21mm
    Polini sportluftfilter
    13/53 drev

    vad tror ni jag ska ha för munstycke ungefär?

  25. #235

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Sorry orkar inte leta igenom alla sidor, har bråttom

    Vad ska jag ha för munstycke i rieju mrx -03 urpluggat originalrör, annars allt original.

    12mm D`o fögge
    Kåtmorfar<3

  26. #236
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Sorry orkar inte leta igenom alla sidor, har bråttom

    Vad ska jag ha för munstycke i rieju mrx -03 urpluggat originalrör, annars allt original.

    12mm D`o fögge
    ~80-85, 6mm gängor
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  27. #237
    Hej
    Undrar hur stort munstycke ja ska på min Mt med 70cc och 19mm fögge

  28. #238

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    ~80-85, 6mm gängor
    Okej tackar
    Kåtmorfar<3

  29. #239
    ja har en drac rr -03 och undrar vilket munstycke som ja borde ha... ja har portad org cylle, urpluggat rör och avstrypt insug.
    ja har 90/95 (osäker vilket av dom). e de bra eller borde ja gå upp/ner? sen vet ja nålen ligger lågt, va gör de om man höjer den?

    tack i förhand

  30. #240
    Min aerox startar sjukt segt!
    Tändstiftet är typ svart men det kan bro på att jag håller på att köra in min 70cc så mycket olja, men jag har testa munstycken från 80-98 tror jag men inget funkar det är en 21mm fögge på den också

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in