Sidan 7 av 12 Första ... 56789 ... Sista
  1. #181
    Citat Ursprungligen postat av lajme Visa inlägg
    btw någon som vet om man måste skruva bort hela förgasaren om man ska ha bort munstycket o se vilken strl man har?
    Du behöver inte skruva bort den, bara lätta lite på förgasaren och sedan vinkla den mot dig.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  2. #182
    Tjena har en rieju drac 03. Den har segt acc dom 5 första meterna. Den går as slött då. Hur byter man?
    kör urpluggat.

  3. #183
    Nån som kan berätta vad orginal munstycket på Derbi DRD Racing 07? grymt tacksam för svar..!

  4. #184
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Tjena har en rieju drac 03. Den har segt acc dom 5 första meterna. Den går as slött då. Hur byter man?
    kör urpluggat.
    Du får ta av förgasaren, skruva av botten delen oftast i svart plast på original och så är det det störa munstycket i mitten du får byta upp

  5. #185
    Efter alla munstycke byten på min beta går inte rent på höga varv förrän den blivit varm, vet nån vad detta beror på? Stiftet är brunt, har 68 i nu och sämre gick den med 66 och 70 så tycket det är lite skumt

  6. #186
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Tjena har en rieju drac 03. Den har segt acc dom 5 första meterna. Den går as slött då. Hur byter man?
    kör urpluggat.
    Eftersom du har en Rieju Drac så behöver du inte ta bort förgasaren, Det första du gör är att skruva upp vid luftfiltret och sedan skruva upp på andra sidan vid slutet av förgasaren.
    Sen så vrider du förgasaren så att du kommer åt skruvarna som håller fast flotörskålen(under förgasaren), sen efter det så tar du och skruvar av munstycket som sitter i mitten.

    Eftersom du har den urpluggad så borde du gå upp ungefär 10 storlekar i munstycke från original.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  7. #187
    Tjena!
    Kör DT50 med effektrör och sportluftfilter, med 16mm dellorto phbg. den gick bara på choke så bytte från 105 till 120 nu drunknar den när jag gasar med choke och dör utan choke. vad är lagom att byta till?

  8. #188
    Tjabba !
    Kör en urpluggad Drac 04.
    Förgasaren är 12mm då väl?
    Hade den inlämnad och fick munstycket bytt, den går lite ojämnt i början av 3an o 4an.
    Bör jag skaffa större förgasare eller bara byta munstycke om jag ska köpa effektrör?

    //Citera så jag hittar tillbaka.

  9. #189
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    Tjabba !
    Kör en urpluggad Drac 04.
    Förgasaren är 12mm då väl?
    Hade den inlämnad och fick munstycket bytt, den går lite ojämnt i början av 3an o 4an.
    Bör jag skaffa större förgasare eller bara byta munstycke om jag ska köpa effektrör?


    //Citera så jag hittar tillbaka.
    Tjaaa

    Ja det är en 12 mm dellorto förgasare

    asså när du byter munstycke så är det olika storlekar för olika motorer så du får köpa dig en munstycke sats och byta munstycken och pilla på luftskurven tills den går som du ska , för om du läst att någon har te.x 75 munstycke i sin kanske du behöver 82 munstycke för att din ska gå rent , förstår du?

    Du kan alltid skaffa större förgasare då du får mycket mer botten vrid körde med 21 mm förgasare och 21mm insug med giannelli rör på min senda gick kanon bra
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #190
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tjaaa

    Ja det är en 12 mm dellorto förgasare

    asså när du byter munstycke så är det olika storlekar för olika motorer så du får köpa dig en munstycke sats och byta munstycken och pilla på luftskurven tills den går som du ska , för om du läst att någon har te.x 75 munstycke i sin kanske du behöver 82 munstycke för att din ska gå rent , förstår du?

    Du kan alltid skaffa större förgasare då du får mycket mer botten vrid körde med 21 mm förgasare och 21mm insug med giannelli rör på min senda gick kanon bra
    Yup, fattar ^^
    Tackar

  11. #191
    Tjena!
    Jag tänkte sätt på ett Giannelli Enduro 2T på min Derbi drd limited edition 08.
    Jag kommer ha övrig original setup.
    Vilket munstycke behöver jag ungefär?

    / Tobbe

  12. #192
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Tjena!
    Jag tänkte sätt på ett Giannelli Enduro 2T på min Derbi drd limited edition 08.
    Jag kommer ha övrig original setup.
    Vilket munstycke behöver jag ungefär?

    / Tobbe
    Ungefär 10-15 storlekar större än original.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  13. #193
    Citat Ursprungligen postat av joh458 Visa inlägg
    Ungefär 10-15 storlekar större än original.
    Vet du vad original är?

  14. #194
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe96 Visa inlägg
    Vet du vad original är?
    63 om du har 14 mm fögge
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  15. #195
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    63 om du har 14 mm fögge
    Det är 17,5 mm original

  16. #196
    Ungefär vilket munstycke ska jag ha? Gilera Smt med thrower och urpluggad luftburk... Körde 88 med sportfilter, gick kanon då

  17. #197
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Ungefär vilket munstycke ska jag ha? Gilera Smt med thrower och urpluggad luftburk... Körde 88 med sportfilter, gick kanon då

    De går inte att säga, du får testa dig fram. Börja med 30storlekar störren vad du har nu och gå ner tills den går som bäst sen får du gå på tändstiftets färg
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  18. #198
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    De går inte att säga, du får testa dig fram. Börja med 30storlekar störren vad du har nu och gå ner tills den går som bäst sen får du gå på tändstiftets färg
    Okej, men just nu sitter strl80, den går för snålt nu :/ Och med 84 varvar den inte riktigt ur, ska man testa 88? Samma storlek som jag körde med sportfiltret, eller det satt på när jag köpte moppen

  19. #199
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Okej, men just nu sitter strl80, den går för snålt nu :/ Och med 84 varvar den inte riktigt ur, ska man testa 88? Samma storlek som jag körde med sportfiltret, eller det satt på när jag köpte moppen
    kör på typ 100 och gå ner gå uppifrån och ner, annars riskerar den att skär Bättre att börja med ett alldeles för stort munstycke en för litet
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  20. #200
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    kör på typ 100 och gå ner gå uppifrån och ner, annars riskerar den att skär Bättre att börja med ett alldeles för stort munstycke en för litet
    Men den gick perfekt med strl88 och sportfilter, den borde väl inte dra mer bensin med luftburk? :S

  21. #201
    Nej, den drar mindre med luftburk testa dig fram, kolla tändstiftet.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  22. #202
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Men den gick perfekt med strl88 och sportfilter, den borde väl inte dra mer bensin med luftburk? :S
    Nej, mindre med luftburken men du har bytt rör, right? Som sagt börja med 100 och gå ner
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  23. #203
    Nej alltså, jag köpte moppen med thrower och sportfilter, då satt det strl88... Satte dit luftburken och bytte till 84, varva inte ur, bytte till 80, då gick den för snålt, går fint på 1,2,3 sen lägger man i fyran och då dör den nästan.

  24. #204
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Aha men byt tillbaks till 88 då?:S
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Aha men byt tillbaks till 88 då?:S
    Men jag har ju inte sportfilter längre, ska jag testa ändå? Måste ta bort avgasrör och sånt för att byta munstycke, därför jag frågar om råd

  26. #206
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Men jag har ju inte sportfilter längre, ska jag testa ändå? Måste ta bort avgasrör och sånt för att byta munstycke, därför jag frågar om råd
    varför böver du ta av avgsröret för att byta munstycke?:S jaa sätt i 88
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  27. #207
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    varför böver du ta av avgsröret för att byta munstycke?:S jaa sätt i 88
    Så jävla trångt, röret går ju precis framför förgasaren, och det går bara att ta ut den åt det hållet, blir bättre om jag köper underliggande

  28. #208
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tjaaa

    Ja det är en 12 mm dellorto förgasare

    asså när du byter munstycke så är det olika storlekar för olika motorer så du får köpa dig en munstycke sats och byta munstycken och pilla på luftskurven tills den går som du ska , för om du läst att någon har te.x 75 munstycke i sin kanske du behöver 82 munstycke för att din ska gå rent , förstår du?

    Du kan alltid skaffa större förgasare då du får mycket mer botten vrid körde med 21 mm förgasare och 21mm insug med giannelli rör på min senda gick kanon bra
    Vet du om det är 5 eller 6mm på munstyckena? ^^

  29. #209
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    Vet du om det är 5 eller 6mm på munstyckena? ^^
    6 mm gängor på förgasare upp till 17.5 och sen är det 5mm på 19mm och uppåt på dellorto iaf
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  30. #210

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in