Sidan 6 av 12 Första ... 45678 ... Sista
  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    Jo så långt förstår jag. Kan du inte svara på min fråga så tycker jag att du ska låta bli. Finns bara 10 stycken olika munstycken i en munstyckessatsoch vill undvika att behöva köpa flera munstyckessatser eftersom jag har ingen aning om hur stort munstycket ska vara.
    vad är origianl storleken?

  2. #152
    tja, skruvade av mitt munstycke på en mikuni(21mm) förgasare för att se vilken storlek det var på den, men munstycket såg inte ut som dom munstyckena som finns på twostroke, det såg ut såhär:


    Uploaded with ImageShack.us
    Dom på twostroke är liksom korta och mitt är långt vart ska jag beställa sånna här långa munstycken?
    Spaxi på förra moppenet!

  3. #153
    Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    gävle
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    tja, skruvade av mitt munstycke på en mikuni(21mm) förgasare för att se vilken storlek det var på den, men munstycket såg inte ut som dom munstyckena som finns på twostroke, det såg ut såhär:


    Uploaded with ImageShack.us
    Dom på twostroke är liksom korta och mitt är långt vart ska jag beställa sånna här långa munstycken?
    vad äre till för mikuni`? annars till gammel dtns https://alvars.jetshop.se/munstycke-...787-c-309.aspx mikuni förgasare ska de va sånna här

  4. #154
    Har en RRX 07:a.

    Tänkte plugga ur den. Men ingen aning om vilket munstycke jag ska ha, varken modell eller storlek. Någon som kan hjälpa till? Vill att den ska gå optimalt och att stiftet får en fin blandning och färg sen. Länka gärna ifrån "twostroke.se"
    "Inställningen är halva grejen"

  5. #155
    70cc k-star (gjutjärn)
    Planad 50cc topp
    Jamarcol expansionskammare
    Avstrypt luftburk
    Avstrypt insug
    14/45 drevning

    Testade ovanstående med originalförgasaren och huvudmunstycke 100 förra året och det fungerade förvånansvärt bra för ett sånt d***a hoplock, motorn fyrktakta ingenting och visade inga tendenser på att gå snålt men hade en extrem ketchupeffekt så plockade av trimmet efter ~2månader.

    Tänkte prova med samma trim igen men denna gången med en 16mm mikuniförgasare, kan huvudmunstycke 110 funka till detta eller är risken stor att motorn kommer gå snålt?

  6. #156

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    tja, skruvade av mitt munstycke på en mikuni(21mm) förgasare för att se vilken storlek det var på den, men munstycket såg inte ut som dom munstyckena som finns på twostroke, det såg ut såhär:


    Uploaded with ImageShack.us
    Dom på twostroke är liksom korta och mitt är långt vart ska jag beställa sånna här långa munstycken?

    Håll i med en fast nyckel (storlek 8) samtidigt som du skruvar längst uppe med en platt mejsel

  7. #157
    dethär gäller nu förgasare, undrar bara att vad är det för effektskillnader mellan en oko 21mm och en dellorto 21mm?

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Har en RRX 07:a.

    Tänkte plugga ur den. Men ingen aning om vilket munstycke jag ska ha, varken modell eller storlek. Någon som kan hjälpa till? Vill att den ska gå optimalt och att stiftet får en fin blandning och färg sen. Länka gärna ifrån "twostroke.se"
    Du ska ha dellorto 6mm, skulle chansa på typ ett 100 munstycke? Bara att testa dej fram

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Du ska ha dellorto 6mm, skulle chansa på typ ett 100 munstycke? Bara att testa dej fram
    Yes, längesen jag och polarna fixade med det men ett sånt var det iallafall! Kan va bra att skriva så att någon annan kanske får användning av det om det är så.
    Var även ett Dellorto munstycke av storlek 75 som satt i 16mm förgasaren original. Börja nånstans runt 80, men arbetade mig uppåt fram tills 90, och stanna då den gick som bäst där.
    Ställde in den ännu bättre med luft-blandningen och nu går den kalas!
    "Inställningen är halva grejen"

  10. #160
    har skaffat en 17.5mm fögge och vet inte vart allt ska sitta. Någon som kan förklara?

    ?




    1. Bensin
    2. Kan det vara vacum?
    3. Olja
    4. ?
    5. ?
    6. ?
    7. ?

    Och hade storlek 100 på min 12mm och ska jag ha större på min 17.5mm? testade samma munstycke och det lät som om den hackade på höga varv typ. Sen testade jag större och den typ böade hela tiden? Och sen har jag två stycken smala slangar från cylindern som sitter i den gamla föggen. vad är dom till? kan jag koppla ihop dom med varanda eller ska dom sitta i den nya föggen? Finns ingenstans för dom att sitta typ.

    EDIT: Kan insuget vara "strypt" på beta? Hade tänkt skaffa nytt.
    Senast redigerat av nilin36 den 2011-08-01 klockan 22:48.

  11. #161
    Har en 74cc top performances cylinder liggandes som jag börjar bli sugen att slänga på nu. Behöver hjälp med ungefärlig storlek på munstycket, ska köra med originalförgasaren, likaså originalröret. Alltså 16mm dellorto. Tacksam för snabbt svar

  12. #162

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av StekArne Visa inlägg
    Har en 74cc top performances cylinder liggandes som jag börjar bli sugen att slänga på nu. Behöver hjälp med ungefärlig storlek på munstycket, ska köra med originalförgasaren, likaså originalröret. Alltså 16mm dellorto. Tacksam för snabbt svar
    Ta det största du har och går neråt.
    Det är det bästa svaret

  13. #163
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Ta det största du har och går neråt.
    Det är det bästa svaret
    Men jag har ju inga alls än så länge

  14. #164

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Ta och köp då
    90-130 Någon stans där borde du ha

  15. #165
    95 e optimalt har en exakt likadan men börjat trimma lite värre

  16. #166
    tjena. jag har en beta 07a med urpluggat rör men när jag kommer upp i 4an växel så måste jag ha halvgas (den dör med fullgas) har 80munstyke nu

  17. #167
    Citat Ursprungligen postat av TuZx Visa inlägg
    tjena. jag har en beta 07a med urpluggat rör men när jag kommer upp i 4an växel så måste jag ha halvgas (den dör med fullgas) har 80munstyke nu
    Kolla stiftet, om det är svart, gå ner i munstycke
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  18. #168
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Kolla stiftet, om det är svart, gå ner i munstycke
    de är vitt

  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av TuZx Visa inlägg
    de är vitt
    Fixa större munstycke, kör helst inte med den innan dess då den kan nypa.

  20. #170
    okej. ska köpa ett munstyke kit

  21. #171
    vad förstor lek ungefär ska de vara om jag har 80mm nu?

  22. #172
    Min DT50R - 92 (DT50MX motorn) har original förgasare 14mm
    Jag har 16mm Dellorto BHBG på nu, och effektrör och sportluftfilter.
    Men den går inte överhuvudtaget utan choke, och med choke varvar den ner otroligt långsamt, och jag har justerat allt som går att justera.
    Behöver jag byta munstycke? I så fall, hur mycket?
    Och vart hittar man munstycke till 16mm PHBG? Hittar bara till typ 20mm.

    Tack! :o

  23. #173
    bring
    up
    my
    post


    Btw kan tillägga att jag har 105 nu!

  24. #174
    Vad för munstycke ska en rieju drac 99 ha? Jag testade att köpa en munstyckesatts som var 6 mm till dellorto men de var för stora.

    Förgasaren är en SHA 14-12.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  25. #175
    Jag har en Rieju rrx/sm 06 och sedan jag drog pluggen har jag aldrig kunnat ligga på full gas då den typ sackar eller va man ska säga.
    och brukar hjälpa med att jag chokrar. Bör jag byta munstycke till ett större?
    Förgasaren är Dellorto PHBN 16


  26. #176
    Citat Ursprungligen postat av lajme Visa inlägg
    Jag har en Rieju rrx/sm 06 och sedan jag drog pluggen har jag aldrig kunnat ligga på full gas då den typ sackar eller va man ska säga.
    och brukar hjälpa med att jag chokrar. Bör jag byta munstycke till ett större?
    Förgasaren är Dellorto PHBN 16

    ja fy fan tryck ett ett 90 munstycke minst
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  27. #177
    Citat Ursprungligen postat av joh458 Visa inlägg
    Vad för munstycke ska en rieju drac 99 ha? Jag testade att köpa en munstyckesatts som var 6 mm till dellorto men de var för stora.

    Förgasaren är en SHA 14-12.
    Vet någon vad för munstycken jag ska köpa? Vill inte få hem fel munstycken igen.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  28. #178
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    ja fy fan tryck ett ett 90 munstycke minst
    Hahah okej tack så mycket för hjälpen

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    ja fy fan tryck ett ett 90 munstycke minst
    Hahah okej, tack så mycket för hjälpen

  30. #180
    btw någon som vet om man måste skruva bort hela förgasaren om man ska ha bort munstycket o se vilken strl man har?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in