Sidan 5 av 12 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av paulin Visa inlägg
    Jag har en peugeot xps sm 04 vad är original munstycket storlek ?????? Och jag har ur pluggad och ingen katalysator, vad ska jag ha för munstycke??????
    Du bör prova dig fram, köp en munstyckesats. Sen går jag lite OT men varför i helv*te skriver du 6 frågetecken? Vi förstår att det är en fråga även om du bara skriver ett.

    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Kör orginal fögge med turbokit beställde en sats 75-115 nån som vet vad den kan gå bäst av , kmr ju testa mig fram men första munstycke tipsa

    I princip samma sak så citerar:
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Lovar att det är billigare att köpa 10st munstycken för 250spänn än en ny cylinder i veckan.
    Krävs inte många timmar för att få en moped att gå suveränt från att den var uselt inställd.

    Antar att du har original gasare. Dellorto 12an dvs, börja med 95 munstycke och gå sedan neråt
    med 5 storlekar i taget. 95,90,85,80 dvs. Skulle gissa på att den går bäst med 74-85 nånstans!
    Taget från: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...lket-munstycke

  2. #122
    tja

    setup
    mh thrower
    org förgasare 12mm dellorto
    luftburk
    50cc original cylinder

    moppe mh furia

    sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...den går rätt bra nu men den blir skit sur när den har stått en stund jag får typ rulla igång den o sedan varva som en galning o det ryker som satan då
    bruuhäään! säg walla???!

  3. #123
    Hej! jag undra vad jag ska ha till min Derbi senda x-treme har endast drevat och byt till turbo kit (Lacada) typ 80-85 måste väll räcka eller ett 90 ?

  4. #124
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Hej! jag undra vad jag ska ha till min Derbi senda x-treme har endast drevat och byt till turbo kit (Lacada) typ 80-85 måste väll räcka eller ett 90 ?
    Lättaste är ju att köpa munstyckesats är lite olika med det där med munstycken från moped till moped
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  5. #125
    Tjaa, har äntligen fått igång min beta rr... men den vill inte gå riktigt, den hackar och vill inte varva när man kör med växel, varvar hyfsat ur på när man står still och varvar i friläge. och förra ägaren säger att det sitter strypt cdi på den dessutom.. ska bytas.. men iallfall!
    hade ett 92 i när jag fick igång den idag, har gått upp till 108 nu och nålen högst upp, och den har gått bättre och bättre med gången men frågar är hur stort munstycke ska jag behöva sätta i? de går inte att svara på men iallfall, tycker de börjar bli ganska stort

    setup: airsal 80cc, yazuni R2, dellorto 19mm.

  6. #126
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    tjaa, min mt5:a startar ej men tänder till med startgas sitter ett 114 huvudmunstycke i nu å tycker de låter lite stort för min setup. min setup är: 5,5 hk zeta cylinder, luhao effektkrök, 24mm mikuni fögge och insug, 2läppars membran och högkomptopp. Har alldrig startat så länge den vart i min ägo (2 månader) men förra ägaren sa att den gått med den setupen innan och va helt inställd förgasar mässigt. så undrar om de är alldeles för stort munstycke eller för litet?

    tack på förhand //derbi_killen

    Edit: den har fin blå gnista och bensin får den så de ända jaag kan tänka mig vaa felet är munstycket.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #127
    Tjena. Har en yamaha dt50r från 99. Setup: Ostrypt cdi,mk thrower, Dellorto PHVA 17.5mm. Igår när jag kollade såg stiftet ut såhär



    Stiftet kanske ser lite brunt aktigt ut på bilden men IRL är det grå/vitt.

    Så nu undrar jag. Ska jag köpa storlekarna 60-82 eller 88-110`?

  8. #128

    Munstycke

    Hejsan! Jag har precis köpt mig en Top perforemence 70cc 21mm förgasare orginal koppling
    den gick ett tag med mitt munstycke men jag tror det är för stort det är 94 tror du ma nbör byta ner till 90-88 eller kan det vara nått annat fel? den gick sen sluta den gå
    den får hur mkt gnista så det rycker å komp har den


    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Denna tråd är avsedd för att endast snacka om munstycken. Bra blandning, dålig blandning.

    Vanliga frågor som:

    Hur mycket ska jag gå upp?

    Är det för stort/litet?

    Vad är det för gäng på munstycket?

    Etc etc.

    Kan även frågas om färg på stiftet, bra blandning, dålig blandning.

    Denna tråd är för att bli av med alla munstycke trådar. Och ja, jag vet att det är olika från motor till motor. Men för dom som inte har en aning alls kan det vara bra att säga på ett ungefär.

    Edit:

    Vill bara säga att detta har funkat jätte bra

    Fortsätt ställ era munstyckefrågor här!

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av Weelzi Visa inlägg
    Hejsan! Jag har precis köpt mig en Top perforemence 70cc 21mm förgasare orginal koppling
    den gick ett tag med mitt munstycke men jag tror det är för stort det är 94 tror du ma nbör byta ner till 90-88 eller kan det vara nått annat fel? den gick sen sluta den gå
    den får hur mkt gnista så det rycker å komp har den
    Vad är det för färg på tändstiftet? Får den bensin?
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  10. #130
    Nu ställer jag en fråga, även om jag nästan är helt hundra på det själv.

    Mopeden gick bra kall, dock med spott och fräs på låga varv. När den är varm, måste jag varva den som tusan för att den ens ska gå. Hemvägen gick knappt alls.
    För mycket soppa, right? Den smäller även till ibland, låter lite som visslingar...

  11. #131
    Okej, nu har vi problem... igen.
    Nu startar inte mopeden öht, och det forsar ut bensin ur avrinningsslangarna. Det sitter ett 130-munstycke i nu, men vi misstänker att den blir dränkt.
    Kan det vara flottörnålen som hängt sig, eller är munstycket för stort? Detta började när det inte var så kallt på morgnarna...
    Någon som har lust att komma med förslag?

    Dt50mx, 70cc eurokit, 24mm förgasare, jamarcolsystem.

  12. #132
    Tjena, har beställt en DR Evo 74cc cylinder (likadan som Top Performances grå/svarta 74cc).
    Har Metrakit Thrower, 21mm Dellorto Black Edition förgasare (kör ca 84 munstycke nu med org cylindern) och sportluft.
    Beställde munstyckessettet som var från 88 upp till 110. Tror ni att jag behöver större än 110? (Tror inte det själv men vill vara säker )

    Svara snabbt så att jag kan ändra min beställning om det behövs


    Btw kör 21mm på org cylle nu och den går mycket bättre än med org förgasare (12mm)
    Senast redigerat av Julgran den 2011-05-14 klockan 20:41.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  13. #133
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Tjena.
    En kompis har en Derbi X-Race -07. Hans rör hade rostat sönder, därav köpte han Gianelli 2T. Med Gianellit, har man alltid bara kunnat gasa upp till ett visst varvtal, på varje växel, sedan slutar det accelerera.
    Men nu, ville vi okunniga moppepojkar försöka fixxa det. Med våran kunnighet, så tänkte vi att det kanske skulle hjälpa om den får mera luft. Därav slets "börjanet" till luftfiltret bort, plastdelen med 3 "rör". (Fucko-Style).
    Nu istället, så går det inte alls köra köra mer än till ett visst varvtal, innan den nästan dör.
    Jag vet att den måste ställas in med munstycken osv. Så till frågorna, vilket är original munstycke? Ska vi köpa en "munstyckessats" så vi får flera att testa med ? I så fall, vilken storlek, 5 eller 6 mm ? Måste vi byta "lågfartsmunstycke" också ? Måste vi börja pilla på luftskruven också ?

    Övrigt, PHVA 14mm, Strypt Gianelli 2T.

    Svara gärna snabbt, på våra dumma frågor.
    Senast redigerat av davzz den 2011-05-18 klockan 18:27.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Tjena.
    En kompis har en Derbi X-Race -07. Hans rör hade rostat sönder, därav köpte han Gianelli 2T. Med Gianellit, har man alltid bara kunnat gasa upp till ett visst varvtal, på varje växel, sedan slutar det accelerera.
    Men nu, ville vi okunniga moppepojkar försöka fixxa det. Med våran kunnighet, så tänkte vi att det kanske skulle hjälpa om den får mera luft. Därav slets "börjanet" till luftfiltret bort, plastdelen med 3 "rör". (Fucko-Style).
    Nu istället, så går det inte alls köra köra mer än till ett visst varvtal, innan den nästan dör.
    Jag vet att den måste ställas in med munstycken osv. Så till frågorna, vilket är original munstycke? Ska vi köpa en "munstyckessats" så vi får flera att testa med ? I så fall, vilken storlek, 5 eller 6 mm ? Måste vi byta "lågfartsmunstycke" också ? Måste vi börja pilla på luftskruven också ?

    Övrigt, PHVA 14mm, Ostrypt Gianelli 2T.

    Svara gärna snabbt, på våra dumma frågor.
    Problemt i början är cdi strypningen som stryper vid 9000-10000 varv
    Det är 5 mm gänga på munstyckena.
    köp den här: http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1636
    Lågfartsmunstycket behövs inte bytas
    luftskruven ska ni pila lite på men inte så mycket 1 1/2 brukar bli bra

    lycka till!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  15. #135
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Problemt i början är cdi strypningen som stryper vid 9000-10000 varv
    Det är 5 mm gänga på munstyckena.
    köp den här: http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1636
    Lågfartsmunstycket behövs inte bytas
    luftskruven ska ni pila lite på men inte så mycket 1 1/2 brukar bli bra

    lycka till!
    Men, passar mellan storlekarna 19-21 ? Hans är 14!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Men, passar mellan storlekarna 19-21 ? Hans är 14!
    Där gick det lite snabbt
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1641
    6 mm gänga ska det va
    orginalmunstycke 62
    Senast redigerat av Gilera runner den 2011-05-18 klockan 19:22.
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  17. #137
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Där gick det lite snabbt
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1641
    6 mm gänga ska det va
    orginalmunstycke 62
    Tackar!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  18. #138
    jag har nyss bytt från luftburk till skumfilter på min roxon, men när jag ska köra iväg så går den konstigt och går bra på choke. hur många storlekar ska jag gå upp i då på ett ungefär? har en 17,5mm dellorto med originalmunstycke 78
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  19. #139
    Är det inte något som är fel om jag bara ska ha ca 85 munstycke till TP 74cc, 21mm Dellorto PHBG, sportluft, MK Thrower?

    Hade samma setup fast orginal cylindern förut och då hade jag 82 munstycke.

    Kan nålen eller något stå för fett så den skickar på för mycket bensin?
    Senast redigerat av Julgran den 2011-05-20 klockan 23:55.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  20. #140
    Tja! har en Yamaha dt50mx 89 med 65cc, köpte nyss en 20 mm förgasare som lev med 90 munstycke, provade med den men då blödrade den på låga å höga varv. sen testa jag ett 130 då gick den hur fint som helst men efter 2 mil så typ började den få förmycket bensin å bara dog tills man drog i kopplingen å brände på som fan med gasen, då gick den kanske 100 meter sen samma sak igen. sen bytte jag till 110 å då va det samma sak. kan det vara förgasaren som är dålig?? just nu när jag har 120 i så dör den så fort jag nuddar gasen

  21. #141
    W1Ll3s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stockholm, Finspång (hällesta);D
    Inlägg
    161
    Vad ska man ha för munstycke till en dt50x med leovince v6 rör och ostrypt cdi? allat annat är orginal, jag vet att det är 6mm gänga men inte storleken av den.

  22. #142
    Ska jag verkligen köra med samma munstycke till orginal 50cc som TP 74cc? Tändstiftet är nästan svart om jag kör med 85... hade 82 till orginal cylindern. Kan det vara något annat fel inställt eller något med förgasaren?

    Folk brukar ju ha minst 90 till 70cc (dom flesta ser jag kör med ca 95-100).

    Setup (am6) :

    TP 74cc
    Dellorto 21mm black racing
    Malossi reeds
    Metrakit Thrower
    Sportluft
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  23. #143
    ska dra på ett giannelli på min senda tänkte jag... Men ungefär hur många storlekar brukar man behöva gå upp? vilken munstyckessats ska jag köpa? övrigt trim blir nog ostrypt cdi och 13/53 drev.
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

  24. #144

  25. #145
    Tjenare!
    Jag har en Beta RR 50 motard med AM6 motor från 2007.
    Jag har inte kollat vad för munstycke det är så om någon snäll person vet vad som sitter på original så skulle det varit sjukt schysst.
    Har för mig att förgasaren är 16mm? Rätta mig om jag har fel.

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    ska dra på ett giannelli på min senda tänkte jag... Men ungefär hur många storlekar brukar man behöva gå upp? vilken munstyckessats ska jag köpa? övrigt trim blir nog ostrypt cdi och 13/53 drev.
    original är 63 tror att det borde ligga därvid 88-102 om det är en 17,5 förgasare

  27. #147
    Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    original är 63 tror att det borde ligga därvid 88-102 om det är en 17,5 förgasare
    det är bara 14 men tror du att jag behöver gå upp såpass mycket?
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

  28. #148
    Ungefär hur stort munstycke ska jag ha i en gammal Yamaha dt med 65cc och 21mm förgasare?
    Tänkte beställa nu så uppskattar snabba svar
    Spaxi på förra moppenet!

  29. #149
    köp en munstycke sats från twostroke tror att det kostar därvi 200kr

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    köp en munstycke sats från twostroke tror att det kostar därvi 200kr
    Jo så långt förstår jag. Kan du inte svara på min fråga så tycker jag att du ska låta bli. Finns bara 10 stycken olika munstycken i en munstyckessatsoch vill undvika att behöva köpa flera munstyckessatser eftersom jag har ingen aning om hur stort munstycket ska vara.
    Spaxi på förra moppenet!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in